Ποιο είναι το επόμενο βήμα της Apple στα αυτοκίνητα;


Αν και η μετάβαση από την οθόνη του συστήματος infotainment στην ολιστική απεικόνιση με το νέο CarPlay μπορεί να φαίνεται σαν ένα μικρό βήμα για την Apple, είναι ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά τόσο την τεχνολογική δέσμευση μεταξύ της κατασκευάστριας των iPhone και των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της Apple.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 9/6/2022

Η Apple θέλει να είναι ο κυρίαρχος παίκτης στο ταμπλό του αυτοκινήτου του μέλλοντος και το επόμενης γενιάς CarPlayπου παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες είναι το όχημα για να πετύχει το σκοπό της. Αν και η μετάβαση από την μία κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment στην συνολική απεικόνιση με το νέο CarPlay μπορεί να φαίνεται σαν ένα μικρό βήμα για την Apple, είναι ένα τεράστιο άλμα όσον αφορά τόσο την τεχνολογική δέσμευση που θέλει να πετύχει.

Η Apple παρουσίασε το επόμενης γενιάς CarPlay στο Apple Worldwide Developers Conference. Οι βελτιώσεις στο Apple CarPlay, όπως και στο ανταγωνιστικό Android Auto έγιναν με έμφαση στην λειτουργικότητα και την απεικόνιση σε περισσότερες οθόνες, με μεγαλύτερες διαστάσεις και σε κάθε κατακόρυφη ή οριζόντια διάταξη. Το νέο CarPlayτης Apple θα είναι απόλυτα προσαρμόσιμο σε πολλές διατάξεις οθονών, ενώ μπορεί να αναλάβει και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου.

Εδώ όμως ανοίγεται ένας άλλος δρόμος που ίσως μας δείχνει πολλά για το που θέλει να το πάει η Apple. Το παράδειγμα του iPhone είναι πολύ κατατοπιστικό. Παραδοσιακοί κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, όπως η Motorola και η Nokia, αλλά και οι άλλοτε κραταιές δυνάμεις της μουσικής βιομηχανίας συρρικνώθηκαν, καθώς τα iPhone και τα smartphone με Android κατέκτησαν την αγορά. Και όλα έγιναν με ένα μεγάλο όπλο. Το λογισμικό.

Δεν προκαλεί έκπληξη οι αυτοκινητοβιομηχανίες να είναι επιφυλακτικές με την Apple και άλλους τεχνολογικούς γίγαντες. Είδαν πώς οι εταιρείες τεχνολογίας μπορούν με όπλο τους το λογισμικό και την ανάπτυξη του ειδικά για αυτοκίνητα, μπορούν να τους κλέψουν μεγάλο μερίδιο από την πίτα και τα κέρδη που ανοίγονται μπροστά τους, καθώς τα αυτοκίνητα και οι καταναλωτές «διψάνε» συνεχώς για μεγαλύτερες και πιο έξυπνες οθόνες.

Καθώς η βιομηχανία μεταβαίνει προς τα πιο έξυπνα οχήματα που καθοδηγούνται από το software τους, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές συνειδητοποιούν ότι διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για απειλή και το επόμενο βήμα μετά το νέας γενιάς CarPlay για την Apple ίσως είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο, όπως θρυλείται ότι θα πράξει τα τελευταία χρόνια.

Και καθώς η βιομηχανία αυτοκινήτου μεταμορφώνεται προς μία πλήρως ηλεκτροκίνητη υπόσταση, ένα αυτοκίνητο από την Apple ίσως δεν είναι ένα τόσο μακρινό σενάριο. Ήδη για παράδειγμα, η Sony, η οποία επίσης φημολογούταν ότι θέλει να εξελίξει το δικό της τετράτροχο, μόλις πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τη Hondaγια την δημιουργία μίας κοινής εταιρείας για αυτό το σκοπό.

Ένας νέος Δούρειος Ίππος

Στο συνέδριο προγραμματιστών της Apple τη Δευτέρα όπου οι άνθρωποι της αμερικάνικης εταιρείας παρουσίασαν το νέας γενιάς CarPlay, έδειξαν μια διαφάνεια με τα λογότυπα περισσότερων από δώδεκα κατασκευαστών αυτοκινήτων, όπως τις Ford, Mercedes-Benz, Audi, Porsche, Volvo, Renault, Honda και Jaguar Land Rover. Η Apple είπε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι «ενθουσιασμένες» με την ιδέα των οθονών ταμπλό που προσφέρουν μια πιο σύγχρονη εμφάνιση και το user interface της Apple.

Το νέο CarPlay όμως μπορεί να είναι ένας νέος Δούρειος Ίππος. Με την επόμενη γενιά του CarPlay, το iPhone θα επικοινωνεί και θα έχει πρόσβαση στα συστήματα του οχήματος σε πραγματικό χρόνο για να δείχνει πληροφορίες οδήγησης όπως η ταχύτητα, το επίπεδο καυσίμου και η θερμοκρασία. Ταυτόχρονα, οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάζουν τις ρυθμίσεις θερμοκρασίας, να χρησιμοποιούν εφαρμογές όπως Audiobooks, News, Podcasts και να συντονίζουν το ραδιόφωνο του αυτοκινήτου απλά από το κινητό τους.

Η μετακίνηση του λογισμικού της Apple από ένα απλό σύστημα ψυχαγωγίας στον πίνακα οργάνων φέρνει την εταιρεία πιο κοντά σε βασικά συστήματα του αυτοκινήτου και αργότερα και στο πολυπόθητο λογισμικό αυτόνομης οδήγησης που ίσως είναι το κλειδί για τη δημιουργία του δικού της αυτοκινήτου και το ατού που θα την κάνει πρωτοπόρο απέναντι στον ανταγωνισμό.