Πώς να φτιάξετε το δικό σας Ford GT40!


To Ford GT40 είναι ένα από τα πιο σπάνια και πιο περιζήτητα ιστορικά supercars. Τι γίνεται όταν κάποιος θέλει διακαώς ένα αλλά δεν έχει τα χρήματα να το αποκτήσει; Την απάντηση έδωσε ο Eric Dean.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΠΗΓΗ: ROAD AND TRACK.
  • 27/9/2021

O κ. Eric Dean, ένας επιτυχημένος επαγγελματίας στον τομέα της διαφήμισης, από παιδί είχε ένα όνειρο: Να αποκτήσει κάποια ημέρα ένα Ford GT40 τού 1968. Παρά την προσπάθειά του δεν κατάφερνε να πραγματοποιήσει την επιθυμία του, καθώς δεν μπορούσε να συγκεντρώσει τα χρήματα που απαιτούνται για την αγορά ενός αυθεντικού οχήματος.

Ωστόσο, δεν απογοητευόταν, ούτε άφησε την επιθυμία του να αποδυναμωθεί. Αυτό που εγκατέλειψε ήταν η εργασία του και αγόρασε ένα πανδοχείο κοντά στο Εθνικό Πάρκο Joshua Tree, στην Καλιφόρνια. Έχοντας έναν νέο τρόπο να βιοπορίζεται, ξεκίνησε να εκπληρώσει το όνειρό του. Όχι με να το βρει και να αγοράσει ένα Ford GT40 αλλά να το δημιουργήσει από την αρχή!

Μία ημέρα επισκέφτηκε την πόλη Fraser, στην πολιτεία του Michigan. Εκεί έτυχε να περάσει μπροστά από τα γραφεία της εταιρείας Race Car Replicas («RCR»), η οποία –μεταξύ άλλων– δημιουργεί σασί και για GT40 με τον τρόπο που το έκαναν στη Ford τη δεκαετία του 1960 και βασιζόμενοι στα αυθεντικά σχέδια του θρυλικού μοντέλου. 

Ο κ. Dean εξεπλάγη από το επίπεδο επαγγελματισμού των ανθρώπων της RCR και από το αποτέλεσμα της εργασίας τους. «Έπειτα από 20 λεπτά της ώρας είχα υπογράψει το συμβόλαιο» δήλωσε ο ίδιος. Έχοντας το σασί, άρχισε να δημιουργεί το δικό του GT40 όπως το ήθελε. Το αποτέλεσμα ήταν να κατασκευάσει ένα όχημα το οποίο είναι πραγματικά μοναδικό.

Αυτό που επιδίωξε ήταν να έχει ένα αγωνιστικό GT40 το οποίο απευθυνόταν σε ιδιώτες με τη μορφή που είχαν τα οχήματα που συμμετείχαν στις «24 Ώρες του Le Mans» στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Ωστόσο, το αυτοκίνητο έχει κάποια στοιχεία που είναι μεταγενέστερα εκείνης της εποχής. Για παράδειγμα, προβολείς της Marchal, καθρέφτες της Lucas, αλουμινένιο πόμολο μοχλού ταχυτήτων και τιμόνι από το μονοθέσιο της Formula Ford το οποίο κατέχει. 

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, δεν τοποθέτησε τον V8 χωρητικότητας 7,0 λίτρων που έχουν κάποια από τα αυθεντικά GT40 για να είναι μικρότερο το βάρος του οχήματός του. Έτσι, επέλεξε έναν V8 χωρητικότητας 5,4 λίτρων τον οποίο εξέλιξαν οι άνθρωποι της «Ford Performance». Αυτός, αποδίδει μέγιστη ισχύ 446 PS και μέγιστη ροπή 576 Nm.

Καθώς η δύναμη του κινητήρα ήταν μικρότερη από αυτή των αυθεντικών οχημάτων (σημ.: έφτανε ως και τα 710 PS) ο κ. Dean τοποθέτησε στο αυτοκίνητό του κιβώτιο ταχυτήτων της Porsche και όχι της ZF. Με αυτόν τον τρόπο κατάφερε να εκπληρώσει το όνειρό του, έστω και αν το όχημά του δεν είναι αυθεντικό.