Πόσους κινητήρες Wankel έχει κατασκευάσει η Mazda από το 1967 μέχρι σήμερα


Δείτε ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Mazda που «φόρεσε» τον πολυσυζητημένο περιστροφικό κινητήρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Mazda Motor Europe Press
  • 1/11/2023

Κινητήρες αυτοκινήτων υπάρχουν πολλοί και ένα από τα στοιχεία που τους χαρακτηρίζει είναι ο αριθμός των κυλίνδρων. Ωστόσο, υπάρχει και ένα είδος κινητήρων που συναρπάζει και δε μοιάζει σε τίποτα με τους άλλους. Πρόκειται για τον περιστροφικό κινητήρα, γνωστό και ως Wankel, από το όνομα του Γερμανού μηχανικού - και δημιουργού του - Felix Wankel.

Ο κινητήρας Wankel είναι άμεσα συνυφασμένος με την Mazda, η οποία ανακοίνωσε ότι ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα Wankel ξεπέρασε τις 2 εκατ. μονάδες.

Ο μικρός και θαυματουργός κινητήρας έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στο Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S) το 1967 και έμεινε στη «ζωή» μέχρι τον Ιούνιο του 2012, όταν και ολοκληρώθηκε η παραγωγή του RX-8. Ωστόσο, 11 χρόνια μετά, τον περασμένο Ιούνιο, άρχισε και πάλι η παραγωγή του ως μέλος του κινητήριου συνόλου του νέου MX-30 e-Skyactiv R-EV και πριν από λίγες μέρες «έσπασε» το φράγμα των 2 εκατ. μονάδων.

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι το 12ο μοντέλο το οποίο διαθέτει κινητήρα Wankel. Παρουσιάστηκε στις αρχές του 2023 και η παραγωγή του ξεκίνησε στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού. Οι πωλήσεις στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσουν εντός του έτους.

Από το 1967 και έπειτα, η Mazda συνέχισε να εξελίσσει την απόδοση των περιστροφικών κινητήρων της βελτιώνοντας την απόδοση, την οικονομία καυσίμου και την ανθεκτικότητα και διατηρώντας τη θέση της ως η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που παράγει μαζικά περιστροφικούς κινητήρες εδώ και πολλά χρόνια.

«Ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο μέρος της ιστορίας της Mazda και αντιπροσωπεύει το ‘πάντα προκλητικό πνεύμα μας’. Ο περιστροφικός κινητήρας αγαπιέται πολύ από τους πελάτες σε όλο τον κόσμο και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε την παραγωγή και θα τον δούμε να επιστρέφει. Θα ήθελα να επωφεληθώ αυτής της ευκαιρίας για να ευχαριστήσω ειλικρινά όλους όσους μας στήριξαν σε αυτό το ταξίδι - ιδίως τους πολλούς πελάτες που αγόρασαν οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τους λάτρεις του περιστροφικού κινητήρα μας και όλους τους επιχειρηματικούς μας συνεργάτες που συμμετείχαν στην ανάπτυξη και την παραγωγή. Προχωρώντας προς τα εμπρός, θα συνεχίσουμε να μεταδίδουμε αυτό το ‘πάντα προκλητικό πνεύμα’, προσφέροντας ελκυστικά οχήματα που προσφέρουν στους πελάτες μας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ακόμη και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης», τόνισε ο διευθυντής και Senior Managing Executive Officer της Mazda, Takeshi Mukai.

Η ιστορία του περιστροφικού κινητήρα της Mazda

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ - ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Ιούλιος 1961Έναρξη συνεργασίας με την NSU και τον Felix Wankel.
Μάιος 1967Ολοκλήρωση κατασκευής περιστροφικού κινητήρα. Παρουσίαση του Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S).
Ιούλιος 1968Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe).
Οκτώβριος 1969Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe).
Μάιος 1970Mazda Capella Rotary series (Mazda RX-2).
Σεπτέμβριος 1971Mazda Savanna (Mazda RX-3).
Νοέμβριος 19722η γενιά Mazda Luce Rotary series (Mazda RX-4).
Ιούνιος 1973Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τις 500.000.
Φεβρουάριος 19742η γενιά Mazda Capella (Mazda RX-2).
Απρίλιος 1974Mazda Rotary Pickup (REPU) στη Βόρεια Αμερική.
Ιούλιος 1974Mazda Parkway Rotary 26.
Απρίλιος 1975Mazda Roadpacer AP.
Οκτώβριος 19752η γενιά Mazda Cosmo AP (Mazda RX-5).
Οκτώβριος 19773η γενιά Mazda Luce (Mazda 929L).
Μάρτιος 1978Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).
Νοέμβριος 1978Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1 εκατομμύριο.
Νοέμβριος 19813η γενιά Mazda Cosmo και 4η γενιά Luce Rotary series (Mazda 929).
Οκτώβριος 19852η γενιά Mazda Savanna RX-7 (Mazda RX-7).
Απρίλιος 1986Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει το 1,5 εκατομμύριο.
Σεπτέμβριος 19865η γενιά Mazda Luce (Mazda 929).
Απρίλιος 19904η γενιά Mazda Cosmo (Eunos Cosmo), εξοπλισμένο με περιστροφικό κινητήρα με τρεις ρότορες.
Ιούνιος 1991Το Mazda 787B κερδίζει το 59ο 24ωρο Le Mans.
Δεκέμβριος 19913η γενιά Mazda RX-7 (??fini RX-7).
Απρίλιος 2002Τελευταίο μοντέλο περιορισμένης έκδοσης Mazda RX-7, η σειρά Spirit R.
Απρίλιος 2003Mazda RX-8.
Νοέμβριος 2011Τελευταίο όχημα ειδικής έκδοσης Mazda RX-8, το Spirit R.
Ιούνιος 2012Η παραγωγή του Mazda RX-8 τελειώνει.
Ιούνιος 2023Ξεκινά η παραγωγή του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.
Οκτώβριος 2023Ο συνολικός όγκος παραγωγής οχημάτων με περιστροφικό κινητήρα φτάνει τα 2 εκατομμύρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ιστορία του Mazda RX-7 και το άδοξο τέλος του Wankel

Mazda: Κινητήρας Wankel με 3 ηλεκτροκινητήρες που παραπέμπει στο RX-VISION (photos-video)

Όταν η Citroen έβγαζε κινητήρες Wankel! (video)