Sbarro Super Eight: Το οκτακύλινδρο αυτοκινήτο πόλης με κινητήρα Ferrari


Μία άσημη ελβετική αυτοκινητοβιομηχανία θέλησε να στριμώξει έναν οκτακύλινδρο κινητήρα της Ferrari πίσω από τις συνθετικές επιφάνειες ενός αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης. Και τα κατάφερε.

  • 20/12/2020

Για πολλούς τα περίφημα eighties δεν ήταν από τις καλύτερες στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η εντατικοποίηση της παραγωγής και το αδυσώπητο κυνήγι του κέρδους οδήγησαν στη γραμμή παραγωγής προτάσεις που κανείς δεν θέλει να θυμάται.

Προφανώς υπήρξαν και εξαιρέσεις, προσπάθειες λίγων ρομαντικών που θέλησαν να υπηρετήσουν τις υψηλές προσδοκίες που γέννησαν οι δεκαετίες του 1950 και του 1960.

Ανάμεσα σε αυτούς και ο Franco Sbarro, ο οποίος ζήλεψε την υψηλή ωρολογοποιία ιδρύοντας σε ελβετικό έδαφος μια μικρή μεν, ξεχωριστή δεν αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Sbarro ειδικεύτηκε στην κατασκευή replicas, δεν άργησε ωστόσο να περάσει και στον σχεδιασμό των δικό της προτάσεων.

Το 1984, με το Group B να βρίσκεται στο απόγειο του και τους μεγαλύτερους κατασκευαστές να έχουν επιδοθεί σε ένα πρωτοφανές space race, η Sbarro καταθέτει τη δική της πρόταση η οποία αντλεί έμπνευση από τα κτηνώδη ένστικτα των πανίσχυρων rally cars εκείνη της εποχής.

Πρόκειται για ένα τυπικό αυτοκίνητο πόλης με συνθετικές επιφάνειες αμαξώματος και έναν βιδωμένο στην «πλάτη» του οδηγού V8 κινητήρα της Ferrari.

To Sbarro Super Eight παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, τον Μάρτιο του 1984, υποσχόμενο εντυπωσιακές επιδόσεις.

Βλέπετε ο οκτακύλινδρος κινητήρας των 3,0 λίτρων απέδιδε 260 ίππους ενώ το βάρος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνούσε τα 800 κιλά. Πέρα από τον V8 κινητήρα της Ferrari 308, το Sbarro Super Eight εφοδιαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, τέσσερα δισκόφρενα και κίνηση στους πίσω τροχούς.

Το πολυτελές εσωτερικό του ήταν ένα ακόμα στοιχείο της φυσικής ανωτερότητάς του και της διάθεσής του να αμφισβητήσει τους περιορισμούς που έθεταν οι εξωτερικές διαστάσεις του.

Για λόγους που δεν χρειάζεται να αναφέρουμε, η Sbarro κατασκεύασε μόλις ένα αντίτυπο του αυτοκινήτου, το οποίο κατά καιρούς αλλάζει χέρια χωρίς ωστόσο να καταφέρει να εξαργυρώσει τη μοναδικότητά του και να υπερβεί σε αξία τα 50.000-60.000 δολάρια.

Διαβάστε ακόμα:

Η άγνωστη ιστορία της μαύρης Ferrari F40 του Diego Maradona

Αυτές είναι οι πιο άσχημες Ferrari όλων των εποχών