Τα νέα plug-in υβριδικά Renault Clio και Captur


Όπως ανακοινώθηκε, η Renault θα παρουσιάσει τα καινούργια Clio E-Tech και Captur E-Tech Plug-In στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών. 

  • KEIMENO: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 9/1/2020

Η Renault επεκτείνει την γκάμα των εξηλεκτρισμένων μοντέλων της με την επίσημη παρουσίαση του νέου Clio E-Tech και του καινούργιου Captur E-Tech Plug-In στην Έκθεση αυτοκινήτου των Βρυξελλών, η οποία θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 10-19 Ιανουαρίου. Όπως είναι γνωστό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο να διαθέτει οκτώ αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα και 12 εξηλεκτρισμένες εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων της ως το τέλος του 2022.

Το νέο Clio E-Tech διαθέτει υβριδικής διάταξης κινητήρα ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 140 PS. Ο χωρητικότητας 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες εκ των οποίων ο ένας δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ  ο δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια και αναλαμβάνει τον ρόλο «συμπλέκτη», συγχρονίζοντας τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Επίσης, στο πίσω μέρους του οχήματος υπάρχει μπαταρία 1,2 kWh (230 V) στην οποία αποθηκεύεται ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για να κινεί το αυτοκίνητο σε μικρές ταχύτητες εντός πόλης ή να συνδράμει στην επιτάχυνση όταν απαιτηθεί από τον οδηγό.

Σύμφωνα με τη Renault, εντός πόλης το Clio E-Tech μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο έως το 80% του χρόνου που θα χρειαστεί για μια διαδρομή, εάν δεν απαιτηθεί πολύ φορτίο από μέρους του οδηγού. Αυτό «μεταφράζεται» σε μείωση κατά 40% της κατανάλωσης καυσίμου εντός πόλης, βάσει όσων ανακοινώνει η εταιρεία. Το υβριδικό σύστημα «E-Tech» μπορεί να λειτουργήσει είτε σε σειρά, είτε παράλληλα είτε και σε σειρά/παράλληλα. 

Το Captur E-Tech Plug-in

Η καινούργια «γενιά» του Captur διατίθεται και σε Plug-in Hybrid εκδοχή. Η μέγιστη ισχύς του είναι 160 PS και διαθέτει μπαταρία 9,8 kWh (400 V). Σύμφωνα με την εταιρεία, εάν αυτή είναι πλήρως φορτισμένη, το Captur E-Tech Plug-in μπορεί να διανύσει 65 km ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο εντός πόλης (πρωτόκολλο «WLTP») ή 50 km σε ταξίδι, με την προϋπόθεση να μην ξεπεράσει η ταχύτητά του τα 135 km/h (πρωτόκολλο «WLTP»).

Το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα «Multi-Sense» μέσω του οποίο ο οδηγός επιλέγει τον τρόπο μετάδοσης της ροπής στους εμπρός τροχούς. Για παράδειγμα, στη διαμόρφωση «Pure» το Captur E-Tech Plug-in κινείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα όσο υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία και όσο δεν εφαρμόζεται μεγάλο φορτίο από τον οδηγό. Στην επιλογή «Sport», δίνεται έμφαση στην επιτάχυνση και τότε και τρεις κινητήρες (ο θερμικός και οι δύο ηλεκτροκινητήρες) μεταδίδουν τη ροπή τους στους τροχούς.