Τέλος εποχής για το Nissan Micra – Ολοκληρώθηκε η παραγωγή του ιαπωνικού supermini


Μετά το Ford Fiesta ακόμα ένα μικρό ολοκληρώνει την παραγωγή του και αποσύρεται από τους καταλόγους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/7/2023

Μετά το Ford Fiesta, του οποίου η παραγωγή έλαβε τέλος, κάνοντας χώρο για το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό, Ford Explorer, ήρθε η ώρα ακόμα ένας εκπρόσωπος της μικρής κατηγορίας να αποσυρθεί από τους καταλόγους. Ο λόγος για το Nissan Micra, του οποίου η παραγωγή έχει ήδη τερματιστεί στο εργοστάσιο της Renault στο Flins.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η Nissan αποφάσισε να βάλει τέλος στην παραγωγή του Micra, ολοκληρώνοντας έτσι μία λαμπρή πορεία 40 ετών και 5 γενεών. Πρωτοκυκλοφόρησε το 1982, ως διάδοχος του Nissan Cherry, του εμβληματικού οχήματος που αποτέλεσε το πρώτο προσθιοκίνητο supermini των Ιαπώνων.

Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται λίγο πριν το μοντέλο υποδεχτεί τον ηλεκτρικό του αντικαταστάτη μετά το 2025, ο οποίος θα έχει πολλά κοινά σημεία με το Renault 5 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο των Γάλλων στο Douai. Βέβαια, η αντικατάσταση του Micra δεν είναι η πρώτη προτεραιότητα της συγκεκριμένης μονάδας παραγωγής, αφού σειρά θα πάρει ο αντικαταστάτης του Renault Zoe από το R5, το οποίο αναμένεται να καταφτάσει μέσα στο 2024.

Το μοντέλο θα βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-B, την οποία θα μοιραστεί με το R5, ενώ σύμφωνα με ρεπορτάζ, θα είναι διαθέσιμο με δύο διαφορετικές κινητήριες μονάδες -αμφότερες αμιγώς ηλεκτρικές- που θα αποδίδουν 125 PS και 150 PS, αντίστοιχα.

Εκτός αυτού, οι αγοραστές θα έχουν δύο επιλογές κι όσον αφορά στη χωρητικότητα της μπαταρίας που θα φέρει το όχημα, έχοντας τη δυνατότητα να διαλέξουν μεταξύ των 45 kWh και των 52 kWh. Οι μπαταρίες θα είναι προϊόν της συνεργασίας της Renault και της Nissan με την εταιρεία παραγωγής μπαταριών, Envision.

Η απόσυρση του Micra κι η επανένταξή του ως EV στην γκάμα της εταιρείας δεν προκάλεσε κάποιο ιδιαίτερο σοκ, αφού οι πωλήσεις της τελευταίας γενιάς του μοντέλου ήταν χαμηλές. Πιο συγκεκριμένα, η Nissan κατάφερε να πουλήσει μόλις 31.105 μονάδες του Micra το 2022, κάτι που φυσικά δεν άφησε ευχαριστημένη την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, αφού οι προηγούμενες γενιές του εκπροσώπου της στη μικρή κατηγορία ξεπερνούσαν τις 100.000 πωλήσεις ετησίως.

Η εμπλοκή της Renault στο πρότζεκτ θα είναι φυσικά καταλυτική, με τους Γάλλους να βρίσκονται πίσω από την απόφαση η παραγωγή να περάσει από το Flins στο Douai, για το οποίο βέβαια συναίνεσε και η Nissan. Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, είχε αναφέρει ότι «αυτή τη φορά, το Micra φέρει νέες τεχνολογίες και βρίσκεται στο απόγειο της ανταγωνιστικότητάς μας, οπότε οι αριθμοί είναι σε καλό στάδιο,» στοχεύοντας στο να επαναφέρει τη δημοφιλία του -κάποτε- επιτυχημένου μοντέλου στα συνηθισμένα, για τις δύο εταιρείες, επίπεδα.