Τέλος στους κινητήρες βενζίνης και diesel βάζει η Volvo


Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, το καινούργιο XC90 πολύ πιθανόν να είναι το τελευταίο μοντέλο της Volvo το οποίο θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 11/10/2020

Σε συνέντευξή του στο αμερικανικό Car and Driver, ο κ. Håkan Samuelsson, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, δήλωσε ότι η σουηδική εταιρεία επιταχύνει τη μετάβασή της προς την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων της. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η επόμενη γενιά του XC90 –η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί εντός του 2021–, πιθανόν να είναι το τελευταίο καινούργιο μοντέλο της το οποίο θα διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτή η δήλωσή του συναινεί με το στρατηγικό επιχειρηματικό πλάνο που έχει εκπονήσει η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία και το οποίο προβλέπει ότι ως το 2025 τα μισά μοντέλα της θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Ο κ. Samuelsson εκτίμησε ότι το τέλος των θερμικών κινητήρων για τη Volvo θα έρθει νωρίτερα από ό,τι υπολογιζόταν μέχρι σχετικά πρόσφατα.

Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Η αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων θα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία οχημάτων τα προσεχή χρόνια και έχουμε τις κατάλληλες ενδείξεις να πούμε ότι έχουμε πειστεί πως τα αυτοκίνητα που θα ανήκουν σε αυτή θα είναι ηλεκτροκίνητα. Μπορούν να υπάρξουν πολλές εικασίες για το πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί μέχρι την ημέρα που όλα τα πολυτελή οχήματα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, όμως εμείς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να εστιάσουμε σε αυτή την κατηγορία εάν θέλουμε να αναπτυχθούμε γρήγορα. Είναι ευφυέστερο για εμάς να πράξουμε αυτό παρά να προσπαθήσουμε να αυξήσουμε το μερίδιο πωλήσεών μας σε κατηγορίες οχημάτων που συρρικνώνονται».

Ο κ. Samuelsson τόνισε ότι η Volvo δεν θα διακόψει απότομα τη διάθεση των μοντέλων της με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2025 και έπειτα, καθώς σε κάποιες αγορές οι κανονισμοί προστασίας του περιβάλλοντος δεν είναι το ίδιο αυστηροί όπως στην Ευρώπη, για παράδειγμα. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι αυτά θα διαθέτουν τεχνολογία Plug-in Hybrid για τη μικρότερη δυνατή εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως είπε: «Ειλικρινά (το τι θα κάνουμε με τους κινητήρες), θα εξαρτηθεί από το πόσο γρήγορα θα θέλουν οι πελάτες μας να κινηθούμε και πόσο γρήγορος θα είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των υποδομών για την υποστήριξη των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Θα μπορούσα να σας απαντήσω ως εξής: Στόχος μας είναι να γίνουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία που όλα τα μοντέλα της θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα, πριν οι κυβερνήσεις νομοθετήσουν την υποχρεωτική κατασκευή τους».