Test drive: Τα 8 SUV που οδηγήσαμε τον προηγούμενο μήνα


Από το εκ Κίνας DFSK E5 μέχρι το απόλυτο best-seller της CUPRA, Formentor, αυτά είναι τα 8 SUV που οδηγήσαμε σε Ελλάδα και εξωτερικό τον Μάιο.

  • ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 4/6/2025

Για ακόμη έναν μήνα, οι συντάκτες του Car and Driver δεν έμειναν με σταυρωμένα χέρια. Πήραν τους... δρόμους και οδήγησαν μια σειρά από νέα μοντέλα.Συγκεκριμένα, τον Μάιο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε 8 νέα SUV, ώστε να σάς μεταφέρουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις. Ας δούμε ποια ήταν αυτά...

BYD ATTO 2 45,12 kWh

Η πρεμιέρα του BYD ATTO 2 επί ελληνικού εδάφους πραγματοποιήθηκε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου στη νέα έκθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας στον Άλιμο, με το Car and Driver να δίνει το παρών στην εκδήλωση προς τιμήν του compact SUV.

Το νέο μοντέλο αξιοποιεί την αρχιτεκτονική e-Platform 3.0, η οποία αποτελεί την καρδιά όλων των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh και, για πρώτη φορά ένα compact μοντέλο της BYD, χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB). Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.

Το ATTO 2 είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει 130 kW (177 PS) και 290 Nm ροπής, τιμές ικανές προκειμένου να εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 7,9 sec και τελική ταχύτητα 160 km/h. Η μπαταρία των 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ η αυτονομία σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 km.

Παράλληλα προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65 kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία από πλήρη αποφόρτιση στο 100% σε 5,5 ώρες.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του BYD ATTO 2ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

CUPRA Formentor 1.5 mHEV 150PS DSG

Το CUPRA Formentor ανανεώθηκε τον Απρίλιο του 2024, με την ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία να φρεσκάρει το best-selling μοντέλο της, προκειμένου να συνεχίσει την εμπορική του πορεία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας. Το Car and Driver οδήγησε το SUV για πρώτη φορά στην Ισπανία, λίγο καιρό μετά την επίσημη παρουσίασή του, με την πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα να λαμβάνει χώρα τον περασμένο Ιανουάριο.

Τώρα, πήραμε στα χέρια μας τη βασική, mHEV εκδοχή του επιτυχημένου Formentor, η οποία εξοπλίζεται με τον eTSI κινητήρα χωρητικότητας 1,5 L που αποδίδει 150 PS και «παντρεύεται» με την τεχνολογία 48V, προσφέροντας μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Ο ίδιος κινητήρας 1.5 TSI είναι διαθέσιμος και χωρίς την τεχνολογία 48V, ενώ υπάρχει επίσης η έκδοση 1.5 TSI 204hp DSG e-Hybrid, η οποία βασίζεται και εκείνη στον εν λόγω κινητήρα και προσφέρει έως 123 km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας. Τις «συμβατικές» εκδοχές του νέου CUPRA Formentor ολοκληρώνει η ντιζελοκίνητη των 150 PS, η οποία χρησιμοποιεί τον μεγαλύτερο TDI των 2,0 L.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετούνται οι τρεις «καυτές» εκδόσεις VZ (= Veloz). Δύο εξ αυτών χρησιμοποιούν τον κινητήρα 2.0 TSI και αποδίδουν 265 και 333 PS, αντίστοιχα, με τη δεύτερη να προσφέρει τετρακίνηση. Η τρίτη έκδοση VZ βασίζεται στον κινητήρα 1.5 TSI, ο οποίος συνοδεύεται από σύστημα PHEV. Εδώ, η ισχύς ανέρχεται στα 272 PS και η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία στα 117 km με μια πλήρη φόρτιση.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή CUPRA Formentor του ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

DFSK E5 PHEV 250 PS

Η DFSK είναι μια από τις νεοσύστατες για την Ελλάδα αυτοκινητοβιομηχανίες, με μόλις επτά μήνες να έχουν περάσει από τότε που έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στη χώρα μας. Ωστόσο, είναι ήδη καταξιωμένη στην παγκόσμια αγορά και έχει εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε περισσότερες από 70 χώρες. Με το πολυτάλαντο DFSK Ε5 προσφέρει ένα κορυφαίο, αξιόπιστο και τεχνολογικά προηγμένο 7θέσιο plug-in hybrid SUV σε απίστευτα χαμηλή τιμή.

Διαθέτει ένα υβριδικό σύστημα αποτελούμενο από έναν ηλεκτροκινητήρα 177 PS, ο οποίος προσφέρει την αθόρυβη, γραμμική και οικονομική λειτουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις καθημερινές μετακινήσεις, εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 70 km χάρη στην μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 17,52 kWh με χρόνο φόρτισης 4 ωρών και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Παράλληλα, ο συνδυασμός του ηλεκτροκινητήρα με έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 L, που αποδίδει 102 PS, προσφέρει στο Ε5 απεριόριστο πεδίο δράσης, αλλά και επιδόσεις που συναρπάζουν (0-100 km/h σε 7,4 sec). Κι όλα αυτά με προηγμένο σύστημα αναρτήσεων (γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω) για κορυφαία οδική συμπεριφορά και απόλυτο έλεγχο.

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 250 PS και ο κινητήρας συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του DFSK E5 ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Fiat Grande Panda Hybrid

Το Fiat Grande Panda είναι η μεγαλύτερη -μέχρι τώρα- πρόταση της ιταλικής εταιρείας στην «οικογένεια» του θρυλικού Panda. Διαθέσιμο τόσο σε αμιγώς ηλεκτρική, όσο και υβριδική έκδοση, το compact SUV της Fiat φιλοδοξεί να γίνει το επόμενο «παγκόσμιο» μοντέλο της.

Το Car and Driver ταξίδεψε στην Ιταλία και κάθισε πίσω από το τιμόνι του Grande Panda Hybrid, πριν εκείνο ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα.

Βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car Platform της Stellantis, όπως και τα «αδερφάκια» του, Citroen C3 και Opel Frontera, και κάτω από το καπό κρύβει τον γνώριμο turbo τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα τρίτης γενιάς χωρητικότητας 1,2 L, που ως τώρα γνωρίζαμε ως PureTech με ισχύ 100 PS. Συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW που λειτουργεί σε τάση 48V και βρίσκεται μέσα στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT, το οποίο ενσωματώνει και το inverter, καθώς και την κεντρική μονάδα ελέγχου.

Η μπαταρία είναι ενεργειακής χωρητικότητας 0,876 kWh και υποστηρίζει καθαρά ηλεκτρική κίνηση στις εκκινήσεις, το παρκάρισμα ή σε χαλαρή οδήγηση έως και 1 km. Ο βενζινοκινητήρας ακολουθεί τον κύκλο Miller, εξασφαλίζοντας εκπομπές CO2 στα 116 g/km και μέση κατανάλωση περίπου 5,4 L/100 km.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Fiat Grande Panda Hybrid ΕΔΩ.

Hyundai Santa Fe Plug-in 1.6T 253PS 4WD

Η Ηyundai τράβηξε το κάλυμμα του ολοκαίνουργιου Santa Fe, με το επιβλητικό SUV των Κορεατών να ξεκινά το εμπορικό του ταξίδι στην Ελλάδα τον περασμένο Νοέμβριο. Στη χώρα μας, το μοντέλο διατίθεται σε 7θέσια διάταξη και προσφέρεται αποκλειστικά με PHEV κινητήριο σύνολο.

Κάτω από το καπό κρύβεται ένα προηγμένο υβριδικό σύνολο που ενσωματώνει τον βενζινοκινητήρα 1.6 T-GDi Smartstream και ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αντλεί ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 13,8 kWh, προσφέροντας δυνατότητα «καθαρής» ηλεκτροκίνησης έως και 69 km.

Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 160 PS και 265 Nm ροπής, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 98 PS και μέγιστη ροπή 304 Nm. Συνδυαστικά μεταφέρουν και στους τέσσερις τροχούς ισχύ 253 PS και 367 Nm ροπής, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,3 sec και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Hyundai Santa Fe PHEV ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

KGM Tivoli 1.5 163PS Auto

Η γνωστή μας SsangYong Motor έγινε KGM και έκανε επίσημα το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά προ ολίγων μηνών, μέσα από τη συνεργασία της με την Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Κάτω από το καπό υπάρχουν δύο επιλογές: ένας turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 L με 135 PS που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς για μέγιστη οικονομία, και ένας turbo τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 L που αποδίδει 163 PS και, εκτός από το παραπάνω πακέτο, προσφέρει και 6άρι αυτόματο κιβώτιο ή τετρακίνηση για όσους θέλουν περισσότερη πρόσφυση και δύναμη.

Στην Ελλάδα προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις BusinessSmart, Premium και Style.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του KGM Tivoli ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Renault Arkana Hybrid 145

Το Renault Arkana αποτελεί ένα παράδειγμα της επιτυχίας του στρατηγικού πλάνου Renaulution. Η γκάμα του coupe SUV στην Ελλάδα αποτελείται από τρεις εκδόσεις: full hybrid E-Tech 145 PS (την οποία οδηγήσαμε τον Μάιο), mild hybrid 140 PS και mild hybrid 160 PS.

Στην πρώτη, το κινητήριο σύνολο συνδυάζει τη λειτουργία δύο ηλεκτροκινητήρων (ένας κύριος κινητήρας 36 kW και μια γεννήτρια/μίζα υψηλής τάσεως 18k W), με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 L που προσφέρει 69 kW (94 PS), ένα «έξυπνο» κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών, χωρίς συμπλέκτη, και μία μπαταρία 1,2 kWh.

Το όχημα ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, ενώ μπορεί να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα για έως και στο 80% του χρόνου στην πόλη, γεγονός που μειώνει την κατανάλωση έως και 40% σε σύγκριση με έναν κλασικό βενζινοκινητήρα. Οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 105 g/km.

Στη βάση της γκάμας υπάρχει ένα ήπια υβριδικό σύνολο με τον turbo βενζινοκινητήρα 1,3 L που αποδίδει 140 PS ή 160 PS και 7άρι αυτόματο κιβώτιο.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Renault Arkana Hybrid ΕΔΩ.

Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.

Volvo XC90 T8 eAWD Plug-in Hybrid

Το ανανεωμένο Volvo XC90 έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο του 2024 στη «γενέτειρα» της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Γκέτεμποργκ. Εκτός από το σχεδιαστικό «φρεσκάρισμα», η Volvo αναβάθμισε την γκάμα κινητήρων, προσφέροντας στη ναυαρχίδα της PHEV εκδόσεις.

Κάτω από το καπό κρύβεται το υβριδικό σύστημα T8 eAWD Plug-in Hybrid, το οποίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,0 L που αποδίδει 310 PS (e-Boost) και έναν ηλεκτροκινητήρα 145 PS, με συνδυαστική ισχύ 455 PS και ροπή 709 Nm.

Το sprint των 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 5,4 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. Η τετρακίνηση βασίζεται στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα, ενώ ο κινητήρας συνοδεύεται από ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Το ρεζερβουάρ των 71 L και η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 18,8 kWh (400V) επιτρέπουν αυτονομία άνω των 900 km, ενώ το Volvo XC90 είναι ικανό να διανύσει έως και 60 km αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του ΕΔΩ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δοκιμάζουμε το Leapmotor C10, το νέο πληθωρικό ηλεκτρικό SUV με τιμή-έκπληξη

Test Drive: BMW M5 PHEV 727PS - Οδηγούμε το hot sedan με τις εκρηκτικές επιδόσεις

Test Drive MINI Cooper Cabrio S (204 PS) - Casual καμπριολέ 4 εποχών!