Τι είναι το σύγχρονο Skoda Ferat;


Πρωτοεμφανίστηκε πριν από σαράντα χρόνια σε μια τσεχική ταινία επιστημονικής φαντασίας της εποχής. Το πρωτότυπο Skoda Ferat ήταν ένα φουτουριστικό όχημα το οποίο ίσως το δούμε και πάλι στη σύγχρονη μορφή του, πλέον.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 25/8/2021

Το 1981 ο κόσμος ήταν αρκετά διαφορετικός τόσο σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία του αυτοκινήτου όσο και αναφορικά με τις συμμαχίες και συγχωνεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Τότε η Skoda ήταν μια εταιρεία που δημιουργούσε οχήματα κυρίως για τις χώρες του λεγόμενου «Ανατολικού μπλοκ», τώρα είναι μία από τις πιο ακμάζουσες του Ομίλου VAG.

Εκείνη τη χρονιά, βγήκε στις κινηματογραφικές αίθουσες της Τσεχίας (και όχι μόνο) μια ταινία θρίλερ επιστημονικής φαντασίας η οποία είχε τον τίτλο «Ferat Vampire». Σε αυτή, ένας από τους κύριους «ρόλους» αφορούσε σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το οποίο χρειαζόταν ανθρώπινο αίμα, αυτό του οδηγού του, για να κινηθεί γρήγορα και να κερδίζει στα ράλι.

Για την ταινία, δημιουργήθηκε ένα πρωτότυπο όχημα το οποίο ονομάστηκε Ferat και βασίστηκε στο επίσης πρωτότυπο Skoda 110 Super Sport το οποίο παρουσιάστηκε το 1972. Μετά το τέλος των γυρισμάτων για την κινηματογραφική ταινία, το Skoda Ferat έμεινε στις αποθήκες της εταιρείας και τελικά πήρε τη θέση του στο μουσείο της.

Εκεί ήταν που το είδε για πρώτη φορά ο Baptiste de Brugiere, ένας Γάλλος σχεδιαστής ο οποίος έχει μια ιδιαίτερη επαγγελματική σχέση με τη Skoda. Το 2017 άρχισε να εργάζεται στο Τμήμα Σχεδιασμού της στη Mladá Boleslav, αμέσως μετά την αποφοίτησή του από τη γνωστή σχολή Strate École de Design. Ο de Brugiere έχει δουλέψει στην ομάδα που δημιούργησε τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα πρωτότυπα Skoda VISION iV (από το οποίο προέκυψε το Enyaq iV) και CITIGOe iV, αυτό που αποτέλεσε τον πρόδρομο του Citigo e iV.

Ο νεαρός Γάλλος είδε το πρωτότυπο Ferat όταν επισκέφτηκε το μουσείο της εταιρείας και εντυπωσιάστηκε αμέσως. Όταν έμαθε την ιστορία του και τον λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε θέλησε να σχεδιάσει εθελοντικά τη σύγχρονη εκδοχή τού οχήματος. Ο ίδιος δήλωσε σχετικά: «Είναι εκείνα τα δέκατα του δευτερολέπτου πριν το μυαλό αρχίσει να αναλύει τη σχεδίαση. Είναι εκείνο το μικρό χρονικό διάστημα που οι λεπτομέρειές του σε εντυπωσιάζουν και αυτές προσπάθησα να διατηρήσω στα σκίτσα μου».

Το σύγχρονο «όχημα-βαμπίρ» διατηρεί τη χαμηλή και έντονα γωνιώδη γραμμή του αμαξώματος, όπως και στο αρχικό Ferat, μόνο που τώρα αυτά τα στοιχεία έχουν ενισχυθεί για να κάνουν τον χαρακτήρα του πιο έντονο, σύγχρονο και εντυπωσιακό. Όπως είπε ο de Brugiere σχεδίασε το αυτοκίνητο από μνήμης, όπως το θυμόταν όταν το είδε στο χώρο του μουσείου.

Σύμφωνα με τον ίδιο «τα πρώτα σχέδια τα έκανα στο χαρτί και μόνο προς το τέλος δούλεψα σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, ιδίως για να τα χρωματίσω. Χρειάστηκα περίπου δύο εβδομάδες για να τα ολοκληρώσω και εργαζόμουν γι’ αυτά τα απογεύματα. Το αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα αλλά η εργασία μου ήταν επιμελής», κατέληξε.