Το Citroen C5 X «ενισχύεται» με νέο υβριδικό κινητήρα


Το MHEV κινητήριο σύνολο θα προστεθεί στις υπάρχουσες θερμικές και plug-in εκδόσεις και υπόσχεται οικονομία καυσίμου της τάξης του 15%.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/12/2022

Ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων μπορεί να έρθει αρχικά μέσω υβριδικών εκδόσεων, πριν την παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου. Το «πρώτο», αρχικό στάδιο, περιλαμβάνει ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα, γνωστά ως Mild Hybrid… και είναι αυτά που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο Citroen C5 X. Ωστόσο, αυτό θα αλλάξει με τη νέα χρονιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του L’ argus, το εντυπωσιακό crossover της γαλλικής εταιρείας, που συνδυάζει το δυναμισμό ενός SUV, την πρακτικότητα ενός station wagon και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα μιας μπερλίνας, θα αποκτήσει το 2023 ήπια υβριδικό σύνολο 48 V.

Συγκεκριμένα, μια αναθεωρημένη έκδοση του γνωστού 3κύλινδρου κινητήρα 1.2 PureTech με την ισχύ να ανεβαίνει από τους 130 PS στους 136 PS, με τη βοήθεια ενός ηλεκτροκινητήρα 29 PS. Όσο για τη ροπή, θα διατηρηθεί στα 230 Nm.

Η μπαταρία θα είναι ενεργειακής χωρητικότητας 0,9 kWh, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικά αποκλειστικά ηλεκτρική αυτονομία (οι αναφορές των Γάλλων μιλούν για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση κάτω του 1 km). Το όφελος θα είναι η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου, που εκτιμάται ότι θα φτάνει το 15%. Επιπλέον, η νέα έκδοση θα διαθέτει νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, το C5 X διατίθεται είτε ως αποκλειστικά θερμικό, με τον κινητήρα 1.2 PureTech των 130 PS, είτε σε plug-in υβριδική έκδοση, με κινητήρα 1,6 L που αποδίδει 225 PS.

Η Stellantis θα εξοπλίσει και τα Peugeot 3008 και 5008 με το ίδιο ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο και μάλιστα αναμένεται να είναι τα πρώτα, χρονικά, που θα το αποκτήσουν, εντός του 2023.

Πηγή: L’ argus