Το Kia Rio λέει «αντίο» στην ευρωπαϊκή αγορά


Το Kia Rio βλέπει την πόρτα της εξόδου από την ευρωπαϊκή αγορά, χωρίς όμως να υπάρχει στα σχέδια της εταιρείας κάποιος αντικαταστάτης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 10/2/2023

Μετά από 4 γενιές, το Kia Rio ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει την ευρωπαϊκή αγορά, όπως έχει ήδη επιβεβαιώσει η ίδια η εταιρεία. Ακόμα ένα φθηνό και προσιτό μοντέλο της αγοράς αποσύρεται, και μάλιστα χωρίς να υπάρχει το ενδεχόμενο αντικατάστασής του.

Δημοσιεύματα του βρετανικού Autocar αναφέρουν ότι η Kia αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή και πώληση του μοντέλου στο Ην. Βασίλειο και την Ευρώπη, με τους Κορεάτες να επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ, λέγοντας ότι το Rio θα αποσυρθεί, μετά από 24 χρόνια «υπηρεσίας» στη Β κατηγορία.

Επόμενο στην γκάμα της Kia είναι ένα crossover μοντέλο, το Stonic, και μάλιστα φαίνεται να είναι «υπεύθυνο» για την εκδίωξη του Rio από τους καταλόγους της εταιρείας. Οι πωλήσεις του Stonic για το 2022 ήταν πολλαπλάσιες από αυτές του Rio, και η θέση του στην αγορά φαίνεται να βελτιώνεται συνεχώς, ειδικά μετά την τελευταία αναβάθμισή του, αλλά και την επιμονή στον εξηλεκτρισμό. 

Πιο συγκεκριμένα, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε: «Η Kia επιβεβαιώνει ότι τα ευρωπαϊκά βιβλία παραγγελιών για το Rio έχουν πλέον κλείσει. Ήταν ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο που κυκλοφόρησε το 1999 και έκτοτε δέχτηκε 4 γενιές. Λαμβάνοντας υπόψιν την τάση της αγοράς προς τα compact crossover, το Stonic θα συνεχίσει να προσφέρει στους πελάτες εξαιρετικά ανταγωνιστικές λύσεις στην κατηγορία compact. Επιπροσθέτως, το Picanto συνεχίζει να είναι ένα σημαντικό μοντέλο, παρέχοντας κάλυψη στον τομέα των αυτοκινήτων πόλης για την Kia.»

Αν κοιτάξει κανείς τις πωλήσεις του Rio στις ευρωπαϊκές χώρες, θα καταλάβει τους λόγους για τους οποίους η Kia αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του. Για παράδειγμα, στην Ισπανία το μοντέλο κατέγραψε μόλις 5.683 πωλήσεις το 2022, και κατέληξε στην 48η θέση με τα καλύτερα σε πωλήσεις οχήματα της κατηγορίας του. Παρόλο που το Rio αποτέλεσε μία εξαιρετική εναλλακτική για μοντέλα όπως το Dacia Sandero, το Seat Ibiza, το Skoda Fabia, το Volkswagen Polo και το Citroen C3, η υποστήριξη που έλαβε δεν ήταν η ίδια με αυτά.