Volvo XC40: Πολυτέλεια και τεχνολογία στα compact SUV


Τα τελευταία χρόνια ο ανταγωνισμός στα SUV έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη. Εάν λοιπόν επιθυμεί κανείς να πλασαριστεί στο ανώτερο, premium άκρο αυτών, θα πρέπει να προσφέρει τα πάντα.

  • 22/9/2020

Αυτή ακριβώς είναι και η φιλοσοφία στην οποία βασίζεται το Volvo XC40. Ένα μοντέλο που δεν στέκεται στη σκιά των μεγαλύτερων SUV της φίρμας αλλά βγαίνει στο προσκήνιο με τη δική του, ξεχωριστή προσωπικότητα. Προσεγγίζοντας ολιστικά την κατηγορία των C-SUV, οι άνθρωποι της Volvo δημιούργησαν μία πλατφόρμα που δέχεται τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και αυτόνομης οδήγησης, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί το δυναμισμό που ταιριάζει σε ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.

Αναφορικά με τις γραμμές του αμαξώματος, καταφέρνουν να αναπαράγουν τη σχεδιαστική γλώσσα των Σουηδών, ισορροπώντας ανάμεσα στην κομψότητα και το δυναμισμό. Ενδεικτικός μάλιστα είναι ο «όγκος» του αυτοκινήτου, που εκπέμπει κύρος, παρά τα μόλις 4,42 μέτρα του συνολικού μήκους.

Ακόμα πιο έντονα συναισθήματα προκύπτουν από το εσωτερικό του XC40. Ανοίγοντας τη στιβαρή πόρτα αποκαλύπτεται ένα πλούσιο και πολυτελές σαλόνι. Το μαλακό δέρμα συνδυάζεται αρμονικά με υψηλής ποιότητας υλικά και το design εναρμονίζεται με το κορυφαίο τεχνολογικό υπόβαθρο.

Ακολουθώντας μία κυβιστική λογική, οι σχεδιαστές της φίρμας έδωσαν μία ιδιαίτερη, business αισθητική στο ταμπλό. Στο κέντρο όλων βρίσκεται μία χορταστική οθόνη αφής, με κατακόρυφο προσανατολισμό, τύπου ταμπλέτας. Από εκεί ο οδηγός μπορεί να χειριστεί σχεδόν τα πάντα. Από το σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα, μέχρι τον εξελιγμένο κλιματισμό και τα ηλεκτρονικά που φροντίζουν για την άνεση και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

Μία δεύτερη οθόνη βρίσκεται πίσω από το ταμπλό, στη θέση του συμβατικού πίνακα οργάνων. Και αυτή μπορεί να παραμετροποιηθεί, με βάση τις πληροφορίες που θέλει να λαμβάνει ο χρήστης. Ο τελευταίος έχει κάθε λόγο να αισθάνεται όμορφα, καθισμένος σε μία αναπαυτική, πλήρως ρυθμιζόμενη, θέση οδήγησης. Μικρές λεπτομέρειες, όπως ο κρυστάλλινος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων ή ο εξαιρετικός ήχος που αποδίδουν τα ηχεία της Harman Kardon, κάνουν τη διαφορά σε θέματα ποιότητας και αισθητικής.

Παράλληλα, υπάρχουν διαθέσιμα τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά, στη διάθεσή του. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Pilot Assist, σύστημα αυτόνομης οδήγησης, το City Safety, το Cross Traffic με υποβοήθηση πέδησης και την κάμερα 360 μοιρών, που διευκολύνει την κίνηση σε περιορισμένους χώρους και κατά τη διαδικασία της στάθμευσης. Πρακτικά, στη συγκεκριμένη κατηγορία, δεν υπάρχει ανταγωνισμός, σε επίπεδο τεχνολογίας.

Ένα ακόμη σημείο υπεροχής έχει να κάνει με τα μηχανικά σύνολα, τα οποία είναι διαθέσιμα. Το XC40 αποτέλεσε το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volvo με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης. Με τη βοήθεια Turbo, από μόλις 1,5 λίτρα, κατάφερε να αποδώσει 163 ίππους ισχύος. Και το πιο σημαντικό, διατηρώντας μία μεταξένια λειτουργία. Χωρίς κραδασμούς, χωρίς έντονη ηχητική υπογραφή αλλά με άφθονη δύναμη από χαμηλά, που ευνοεί τα συχνά σταμάτα-ξεκίνα της καθημερινότητας.

Αμέσως μετά ακολουθεί ένα δίλιτρο, ισχυρότερο σύνολο, σε δύο εκδόσεις ισχύος, 197 και 250 ίππων. Αυτές συνοδεύονται αποκλειστικά από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δίνοντας τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να επιλέξει μεταξύ κίνησης στους μπροστινούς ή και στους τέσσερις τροχούς. Ως δίλιτρο προσφέρεται και σε δύο εκδόσεις πετρελαίου, ισχύος 150 και 190 ίππων αντίστοιχα, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και προαιρετική τετρακίνηση.

Εκεί όμως που φαίνεται πραγματικά η διαφορά είναι στις plug-in υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. Συνδυάζοντας το συμβατικό μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, το XC40 προσφέρεται σε δύο εκδόσεις T4 Recharge, ισχύος 211 ίππων και T5 Recharge, 262 ίππων, χαρίζοντας μία τελείως διαφορετική εμπειρία χρήσης.

Ο συσσωρευτής των 10,7 kWh με τον οποίο εφοδιάζονται, μπορεί να φορτίσει σε μόλις 5 ώρες από απλό οικιακό δίκτυο ή πολύ γρηγορότερα σε κάποιον ταχυφορτιστή. Η ενέργεια που αποθηκεύει αρκεί για να προσδώσει στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, με αυτονομία 56 χιλιομέτρων. Συνδυαστικά, οι δυο κινητήρες χαρίζουν μέση κατανάλωση καυσίμου μόλις 2 λίτρα/ 100 km και εκπομπές CO2 45 gr/km!

Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, με βάση τη νέα στρατηγική ασφάλειας της φίρμας, που έχει ως στόχο την ελαχιστοποίηση των ατυχημάτων και έχει αγκαλιαστεί θερμά από τους πελάτες της, ανά τον κόσμο. Όσο για την επιτάχυνση από στάση, είναι καθηλωτική, με μόλις 8,5 sec, για το T4 Recharge και 7,3 sec για το T5 Recharge.

Πρακτικά, δεν θα μπορούσε να ζητήσει κανείς πολλά περισσότερα από ένα όχημα. Με κόστος κτήσης που ξεκινά από τα 30.796 ευρώ για τις συμβατικές εκδόσεις και από τα 49.178 ευρώ για τις plug-in υβριδικές, το XC40 πλασάρεται ιδιαίτερα ανταγωνιστικά, για τα όσα προσφέρει. Κύρος, κορυφαία ασφάλεια, δυναμισμός αλλά και ιδιαίτερη, premium αισθητική, το φέρνουν δίκαια στην πρώτη θέση των πωλήσεων, μεταξύ του άμεσου ανταγωνισμού του.