Test drive: Volvo XC40 D3 150 PS Geartronic


Ένα καλοτάξιδο, ήρεμο αυτοκίνητο με τρόπους και ευγένεια στην οδική του συμπεριφορά. Αυτά ακριβώς χαρακτηρίζουν τούτο το XC40 και είναι σίγουρα ένα ευχάριστο, οδικό smoothie.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/4/2019

Oι διακρίσεις για το Volvo XC40 διαδέχονται η μία την άλλη. Δεν είναι παράδοξο καθώς όσο περνά ο καιρός γίνεται όλο και πιο ισχυρή η διαπίστωση ότι η σουηδική φίρμα κατασκεύασε ένα μοναδικής σύλληψης σύνολο με τις σωστές αναλογίες ποιότητας, εμφάνισης/αισθητικής και τεχνολογίας, ξεφεύγοντας από οποιαδήποτε πεπατημένη. Μετά το πρώτο «κύμα» εκδόσεων συνεχίζουμε να δοκιμάζουμε νέα παράγωγα όπως είναι τούτο το δίλιτρο D3 diesel σύνολο με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς την οποία δίνει αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Ένα σύνολο που χωρίς διχρωμίες, θηριώδεις ζάντες ή άλλα R-Design πρόσθετα κάνει το σύνολο να δείχνει μια κάποια σεμνοτυφία, μια καλώς εννοούμενη εσωστρέφεια. Οι γραμμές του, οι τόσο όμορφες και ελιτίστικες δένουν το κρύσταλλο με το μέταλλο με σκανδιναβική μοναδικότητα κι αυτό πιστώνεται ως η μεγαλύτερη ίσως επιτυχία του: να ξεχωρίζει αμέσως ως κάτι αυθεντικό. Η μεγάλη δε ικανότητα του αυτοκινήτου είναι ότι πετυχαίνει όσο γίνεται πιο συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με μήκος στα 4,42 μέτρα αλλά ταυτόχρονα ένα μεγάλο, απόλυτα ανταγωνιστικό μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα. ΟΚ, οι πίσω πόρτες είναι κατά τι μικρότερες του αναμενόμενου και το άνοιγμα είναι απλά επαρκές για εύκολη, απρόσκοπτη είσοδο στα πίσω καθίσματα αλλά μόλις το κάνεις μπαίνεις σε ένα περιβάλλον όπου αυτούσια τα γονίδια της μάρκας γίνονται άμεσα αντιληπτά.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα όμορφα γραφικά, η μικρή τύπου tablet κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη με ελληνικό μενού και πλούτο πληροφοριών (που απαιτεί χρόνο εξοικείωσης) αλλά κυρίως η σύνθεση μοτίβων και υλικών προσφέρει ένα μοναδικό περιβάλλον, ποιοτικό και αφαιρετικό αλλά πρακτικό και ευχάριστο που δε σε πνίγει με τη σχεδίασή του αλλά σε ευχαριστεί με μια αίσθηση…casual, που τη νιώθεις «κτήμα σου». Αν θα θέλαμε κάτι περισσότερο είναι καλύτερη ορατότητα για τους πίσω επιβάτες από τα πλαϊνά παράθυρα αλλά κι αυτό είναι κάτι ήσσονος σημασίας. 

Ο diesel κινητήρας είναι η βασική, δίλιτρη εκδοχή της νέας γενιάς κινητήρων της Volvo. Ξεπερνώντας το αρχικό «γουργουρητό» του ρελαντί (ευτυχώς υπάρχει πάντα η λειτουργία start/stop), δίνει «μόλις» 150 ίππους και μπορεί να μην έχει τα «φόντα» του ισχυρότερου αδελφού των 190 ίππων (φορά βέβαια το διπλό turbo), όμως στην πράξη αποδεικνύεται επαρκώς ισχυρός και υπερεπαρκώς ροπάτος για να κινείστε γρήγορα και ομαλά, χωρίς όμως Polestarίστικες εξάρσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLVO XC40 D3 150PS Geartronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ81

Υπάρχει όπως πάντα πρόγραμμα Comfort, Individual, Dynamic, Eco και Off Road με την ανάλογη παραμετροποίηση στη λειτουργία του κινητήρα, την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και τις αλλαγές σχέσεων με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin, αλλά και ρύθμιση αίσθησης της πίεσης πέδησης. Τα δε ελαστικά Michelin Primacy4 είναι σπέσιαλ σχεδιασμένα για τη Volvo με σωστή, στριτάδικη γόμα και -όσο γίνεται- άνετη διάσταση 235/55-R18. Σαφώς και δεν ενδείκνυται για κίνηση σε συνθήκες χιονιά ή λάσπης.

Αν θέλετε να κινηθείτε σε αφιλόξενο –για αυτοκίνητο- περιβάλλον δείτε κάποιο πιο off-road ελαστικό. Παρ’ όλα αυτά δεν πρέπει να λησμονήσουμε ότι τούτη η έκδοση είναι δικίνητη επομένως το πλήθος των off-road επιλογών είναι πεπερασμένο. Στον ανοιχτό δρόμο όμως, ακόμη κι ένας αδαής αντιλαμβάνεται ότι με τούτο το XC40 κινείται με ένα αυτοκίνητο ανώτερης ποιότητας. Από την Κακιά Σκάλα μέχρι της καμπές της  Ολύμπιας Οδού ή τις ατελείωτες ευθείες Κορίνθου-Τριπόλεως δε μπορεί παρά να θαυμάσεις ένα-δυο πράγματα: την άνεση της ανάρτησης στηριγμένη στο στάνταρ και όχι το σπορ σασί της οικογένειας και το χαμηλό επίπεδο θορύβου κινητήρα και κύλισης. Η πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) της Volvo είναι εξαιρετική σε χαρακτηριστικά στιβαρότητας και ακαμψίας, καθώς δεν περνούν στρεβλώσεις ενώ το σύνολο αναρτήσεις/ηχομόνωση προσφέρουν μια από τις καλύτερες ποιότητες κύλισης στην κατηγορία. 

Στην πρώτη δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους είχαμε αναφέρει ότι το XC40 είναι «σίγουρο, ακλόνητο, ασφαλές, ήσυχο και άνετο σε κάνει να νιώθεις ο άρχων του δρόμου με την υψηλή θέση οδήγησης και με το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν περνά απαρατήρητο ποτέ και πουθενά». Δεν έχει αλλάξει κάτι έκτοτε και μάλιστα εντείνεται η εικόνα ενός ελκυστικού συνόλου με την είσοδο ενός οικονομικού συνόλου  που μπορεί να κάψει ελάχιστα (σχεδόν 5,5 l/100km είδαμε στην Εθνική και 2 λίτρα παραπάνω στην πόλη) και να προσφέρει απλόχερα άνεση και στιλ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC40 D3 150PS Geartronic 2019   TIMH €35   ΤΕΛΗ €157,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.750-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,7 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 131 g/km

VOLVO XC40 D3 150PS Geartronic 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ