Caterham: Οι Βρετανοί εξηλεκτρίζονται - Έρχεται το πρώτο EV της εταιρείας


Η Caterham εισέρχεται στην εποχή του εξηλεκτρισμού και παρουσιάζει τα πλάνα της από το 2030 και έπειτα, με το εμβληματικό Seven να μεταμορφώνεται σε ηλεκτρικό και ένα νέο roadster να βρίσκεται στα σκαριά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: CATERHAM
  • 31/10/2022

Η Caterham ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, προσαρμόζοντας τον στόλο της στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Η εταιρεία αποκάλυψε τα πλάνα της για μετά το 2030, όποτε και το πρώτο ηλεκτρικό όχημα των Βρετανών θα παρουσιαστεί.

Τρεις είναι οι βασικοί πυλώνες της νέας φιλοσοφίας της εταιρείας: Το Caterham Seven θα διατηρηθεί στη γραμμή παραγωγής της και μετά το 2030 για τουλάχιστον μία δεκαετία ακόμα, ενώ και μία ηλεκτρική έκδοση του εμβληματικού οχήματος θα δημιουργηθεί. Σύμφωνα με τον Bob Laishley, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Caterham, ένα ηλεκτρικό roadster αποτελεί «μία σκέψη στο μυαλό των ανθρώπων της εταιρείας,» και θα μπορούσε να αποκαλυφθεί ακόμα και το 2026.

Ο ρόλος που θα παίξει το διθέσιο roadster EV της Caterham δε θα είναι ανταγωνιστικός σε σχέση με το Seven, αλλά συμπληρωματικός ως προς αυτό. Παρά τα λεγόμενα του Laishley, ο οποίος δεν επιβεβαίωσε την παραγωγή ή τον σχεδιασμό του οχήματος, αυτό είναι ένα πρότζεκτ που θα φαινόταν λογικό να συμβεί, καθώς είναι γνωστό ότι ο Ιάπωνας CEO της VT Holdings, εταιρείας που αγόρασε την Caterham στα μέσα του 2021, Kazuho Takahashi, θα ήθελε πολύ να διεκπεραιωθεί.

«Σίγουρα δε θα μοιάζει με το Seven,» είπε ο Laishley, «Αλλά θα έχει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν σήμερα τα μοντέλα της εταιρείας: χαμηλό βάρος, απλότητα, ευκινησία και απόδοση. Ακριβώς όπως το Seven, θα έχει ατσάλινο σκελετό (διαφορετικό όμως), καθώς είναι ιδιαίτερα εύκολο στην τροποποίηση κατά την παραγωγή. Το αμάξωμα θα είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο ή ανθρακόνημα και θα έχει έξι μέρη. Θα είναι πιο όμορφο και μοντέρνο από το Seven – αυτή θα είναι η μεγάλη διαφορά – και ίσως να έχει και οροφή. Το σχεδιάζουμε ως ένα πλήρες ηλεκτρικό όχημα από την αρχή, με την κίνηση να βρίσκεται αποκλειστικά στο πίσω μέρος, και θα είναι καταχωρημένο υπό τους κανονισμούς SVA.»?

Σύμφωνα με τον Laishley, το όχημα θα υποστηρίζει συνδεσιμότητα με smartphone σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, καθώς οι περισσότερες λειτουργίες θα ρυθμίζονται μέσω αυτού. Η Caterham θέλει να κατασκευάσει ένα ιδιαίτερα απλό και ελαφρύ όχημα, το οποίο θα διαθέτει τα βασικά χαρακτηριστικά της καμπίνας ενός αυτοκινήτου, με τις ελάχιστες δυνατές προσθήκες, όσον αφορά στους διακόπτες και τα κουμπιά.

Η νέα εποχή του Caterham Seven

Ο ηλεκτρικός διάδοχος του Seven θα ακολυθεί τη στρατηγική «20-15-20,» όπως την ονομάζει ο CEO της Caterham: ο ιδιοκτήτης του θα μπορεί να το οδηγεί για 20 λεπτά σε μία πίστα, να το φορτίζει μέσα σε 15, και να μπορεί να ξανακάνει το ίδιο από την αρχή. Όσον αφορά στο βάρος, το νέο Seven EV θα ζυγίζει ιδανικά περίπου 700 kg, με την εταιρεία να αποφεύγει τον υβριδισμό προκειμένου να μην αυξηθεί αυτός ο αριθμός. 

Ο βασικός στόχος της Caterham είναι να έχει τη δυνατότητα να κατασκευάζει 200 μονάδες του οχήματος ετησίως, με την έλλειψη ανθρωπίνου δυναμικού και τις καθυστερήσεις στους χρόνους κατασκευής και παράδοσης των μερών και ανταλλακτικών από τους συνεργάτες της εταιρείας, να είναι οι βασικοί λόγοι που κάνουν αυτόν τον στόχο δύσκολο να επιτευχθεί, όχι όμως ακατόρθωτο.

Η άφιξη του ηλεκτρικού Seven θα καθυστερήσει να έρθει, καθώς οι Βρετανοί δίνουν έμφαση στη δημιουργία και εξέλιξη του roadster EV, αφουγκραζόμενοι τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει μετά το 2030, ή και ακόμα αργότερα, «όταν κριθεί απαραίτητο,» όπως είπε χαρακτηριστικά ο Laishley.