Ένα βήμα πριν την παραγωγή η BMW Vision Neue Klasse


Η επιβεβαίωση ήρθε από τα χείλη του CEO Oliver Zipse, με τη νέα πλατφόρμα να σηματοδοτήσει την έναρξη μιας νέας εποχής για την BMW.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/8/2023

Το αμιγώς ηλεκτρικό concept car Vision Neue Klasse της BMW ετοιμάζεται να κάνει το δυναμικό του ντεμπούτο τον ερχόμενο μήνα, στην έκθεση αυτοκινήτου του Μονάχου. Σύμφωνα με τον CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Oliver Zipse, το concept car που θα παρουσιαστεί θα είναι πολύ κοντά στη μορφή που θα πάρει το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής.

Ο ίδιος αποκάλυψε επίσης ότι σύντομα το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στον δρόμο. Η Neue Klasse είναι για εκείνον ένα «mega project,» το οποίο θα εξασφαλίσει και θα χαράξει το μέλλον της BMW αλλά κι ολόκληρου του ομίλου.

Βέβαια, άγνωστο παραμένει το ποιο μοντέλο θα είναι ο διάδοχος του concept car που θα αποκαλυφθεί στις 2 Σεπτεμβρίου στο Μόναχο. Θα είναι όμως το τρίτο κατά σειρά Vision concept που θα λανσάρει η γερμανική εταιρεία, μετά το i Vision Circular, το οποίο είχε στο επίκεντρο τη βιωσιμότητα, και το i Vision Dee, το οποίο ήταν εξοπλισμένο με ένα «συνονθύλευμα» τεχνολογικών συστημάτων.

Αυτό που έχει ήδη γίνει γνωστό από την ίδια την BMW είναι ότι τα πρώτα μοντέλα που θα καταφτάσουν, βασισμένα στην πλατφόρμα Neue Klasse, θα είναι ένα sedan, παρόμοιο με τη Σειρά 3, κι ένα μεσαίου μεγέθους SUV. Η εκκίνηση της παραγωγής τους αναμένεται μέσα στο 2025, στο εργοστάσιο στο Debrecen της Ουγγαρίας, και το 2026 στο Μόναχο της Γερμανίας.

Εκτός αυτού, τα μοντέλα της Neue Klasse θα παράγονται και στην Κίνα, στην περιοχή Shenyang, αρχής γενομένης το 2026, αλλά και στο San Luis Potosi του Μεξικό, το 2027.

Ο Zipse έχει κάνει λόγο για μία επαναστατική προσέγγιση στους τομείς της αυτονομίας, της ταχύτητας φόρτισης και των τιμών. Πράγματι, η πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί νέες κυλινδρικές κυψέλες, οι οποίες πρόκειται να αυξήσουν την ενεργειακή πυκνότητα κατά τουλάχιστον 20%, ενώ 30% αύξηση θα δει κι η ταχύτητα φόρτισης, όπως και η αυτονομία. Φυσικά, όλες οι συγκρίσεις γίνονται σε σχέση με τη μέση σημερινή τεχνολογία μπαταριών.

Η χημεία πίσω από τις νέες μπαταρίες θα είναι βασισμένη στο νικέλιο, με τα επίπεδα κοβαλτίου και τις εκπομπές CO2 κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους να μειώνονται κατά 60%, σύμφωνα με την BMW.

Επιπροσθέτως, η νέα πλατφόρμα θα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 plus και 3, δηλαδή οδήγηση χωρίς χέρια, αλλά με το βλέμμα στον δρόμο, στην πρώτη περίπτωση, και πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου από το σύστημα σε ορισμένες περιπτώσεις, στη δεύτερη, αντίστοιχα.