Επίσημο: Πότε καταφτάνει ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του Volkswagen up!


Η Volkswagen δεν παρατά τα σχέδιά της για EV με κόστος κάτω από 20.000 ευρώ, με υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της εταιρείας να επιβεβαιώνουν την ημερομηνία άφιξής του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG - INGO BARENSCHEE
  • 29/5/2024

Η Volkswagen βρίσκεται εδώ και καιρό στη διαδικασία εξέλιξης ενός φθηνού, αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου, που θα γεμίσει το κενό που άφησε το up! στην γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι τελευταίες πληροφορίες ήθελαν την VW να συνεργάζεται με τη Renault για την υλοποίηση του πρότζεκτ, όμως πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό ότι οι δύο εταιρείες δε θα ενώσουν τελικά τις δυνάμεις τους για το νέο EV.

Ωστόσο, όπως επιβεβαίωσαν οι Γερμανοί, το «ναυάγιο» των επαφών με τη Renault δε σταματά τις δικές τους εργασίες. Σύμφωνα με τον CEO της φίρμας, Thomas Schafer, το ID.1 -όπως θα ονομάζεται κατά πάσα πιθανότητα- θα καταφτάσει το 2027, με κόστος 20.000 ευρώ

Με ανάρτησή του στο LinkedIn, ο Schafer δήλωσε: «Τώρα είναι επίσημο. Φέρνουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή 20.000 €, από την Ευρώπη για την Ευρώπη. Ο Όμιλος Volkswagen εγκαινιάζει ένα σχέδιο για αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα στις εισαγωγικές κατηγορίες. Με αυτό τηρούμε την υπόσχεση της μάρκας Volkswagen: Ηλεκτροκίνηση για όλους».

Και πρόσθεσε: «Το μέλλον είναι ηλεκτρικό. Προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει πιο ευρέως διαδεδομένη, χρειαζόμαστε ελκυστικά οχήματα, ειδικά στην κατηγορία των φθηνότερων μοντέλων. Παρά την ελκυστική τιμή, τα αυτοκίνητά μας θα θέσουν τα στάνταρ στην εισαγωγική κατηγορία, όσον αφορά την τεχνολογία, τον σχεδιασμό, την ποιότητα και την εμπειρία των πελατών. Η παγκόσμια πρεμιέρα (σ.σ. του μοντέλου της VW) είναι προγραμματισμένη για το 2027».

Παράλληλα, ο Schafer επεσήμανε ότι έως τα τέλη του 2025, τόσο η Volkswagen, όσο και η CUPRA αλλά και η Skoda θα παρουσιάσουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή 25.000 €. Επιπλέον, για άλλη μια φορά ζήτησε πολιτική στήριξη και ανταγωνιστικές συνθήκες στην αγορά, για να αντιμετωπιστούν μια σειρά από προκλήσεις όπως η αύξηση του κόστους ενέργειας και των πρώτων υλών.

Από την πλευρά του, ο τεχνικός διευθυντής της VW, Kai Grunitz, αποκάλυψε ότι τα πρώτα σχέδια του ID.1 είναι ήδη έτοιμα και ότι το μοντέλο έχει περάσει επίσημα στη φάση της εξέλιξης. Επιβεβαίωσε, ταυτόχρονα, ότι θα είναι εμφανώς ο διάδοχος του επιτυχημένου αυτοκινήτου πόλης, κληρονομώντας κάποια από τα στοιχεία του σχεδιασμού του.

«Το ID.1 θα είναι κοντά στο up! αναφορικά με τον τρόπο χρήσης τουΔεν υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές επιλογές, όταν σχεδιάζουμε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, όσον αφορά στο πώς θα μοιάζει. Θα είναι ένα αυτοκίνητο που ταιριάζει στο σχεδιαστικό και πρακτικό DNΑ της Volkswagen, όμως σε χαμηλότερη τιμή».

Ο Grunitz δε διευκρίνισε αν το ID.1 θα λάβει την ονομασία up! όμως δεν απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο. Κρίνοντας από την τάση της Volkswagen να διατηρεί τις ονομασίες των «κλασικών» και πιο επιτυχημένων μοντέλων της, ακόμη και όταν αυτά περάσουν στη νέα εποχή του εξηλεκτρισμού, δε θα προκαλούσε έκπληξη, αν επέλεγε να κάνει το ίδιο και για το νέο της EV.

Αυτό που δήλωσε με σιγουριά είναι ότι θα καταφτάσει «αρκετά χρόνια πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας». Με δεδομένο το νέο χρονικό περιθώριο των 36 μηνών που δίνει η αυτοκινητοβιομηχανία για την εξέλιξη των καινούριων της μοντέλων, το ID.1 αναμένεται να παρουσιαστεί ακόμη και πριν την εκπνοή του 2027.

Το νέο, φθηνό EV των Γερμανών θα εξελιχθεί με γνώμονα τη διατήρηση του κόστους σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα. Έτσι, δε θα φημίζεται για τον εκτεταμένο ψηφιακό και τεχνολογικό του εξοπλισμό, ούτε για τα υψηλά επίπεδα αυτονομίας του, αφού πρόκειται για ένα «πραγματικό αυτοκίνητο πόλης» και όχι ένα αυτοκίνητο «για ταξίδια χιλιάδων χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο».

Πηγή: Autocar

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Volkswagen ID. 2all Concept: Compact σαν το Polo, ευρύχωρο όπως το Golf (photos)

Πλησιάζει το πιο ισχυρό προσθιοκίνητο VW Golf στην ιστορία - Πότε παρουσιάζεται

Το T-Roc θα είναι το τελευταίο θερμικό μοντέλο της Volkswagen