Ferrari: «Οι Ευρωπαίοι έχουν το πρόβλημα - Δεν υπάρχει πόλεμος με την Κίνα»


Την ώρα που Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και ΗΠΑ, κηρύσσουν «πόλεμο» στα κινεζικά EV, η Ferrari θεωρεί ότι οι Ευρωπαϊοι κατασκευαστές έχουν εφησυχάσει και πρέπει να δράσουν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 24/5/2024

Τα EV των Κινέζων κατακλύζουν ασταμάτητα την Ευρώπη - και όχι μόνο - με όπλο τη χαμηλότερη τιμή τους σε σχέση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά και προκαλούν «πονοκέφαλο» στα brands της Γηραιάς Ηπείρου.

Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna (δεξιά)
Ο CEO της Ferrari, Benedetto Vigna (δεξιά)

Εδώ και μήνες η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την περίπτωση αθέμιτου ανταγωνισμού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των Ασιατών, στο πλαίσιο υπερβολικών επιδοτήσεων και όλα δείχνουν ότι δε θα αργήσει η επιβολή επιπρόσθετων δασμών. Ήδη από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι ΗΠΑ κινούνται πολύ πιο άμεσα στο αντίστοιχο «πεδίο».

Ωστόσο, την ώρα που οι Ευρωπαίοι «είναι στα κάγκελα» και η Κίνα εμφανίζεται έτοιμη για αντίποινα, με επιβολή πρόσθετων φόρων 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η Ferrari έχει εντελώς διαφορετική θέση για τα τεκταινόμενα.

Ο CEO της ιταλικής φίρμας, Benedetto Vigna, υποστηρίζει ότι η εισβολή κινεζικών αυτοκινήτων πρέπει να λειτουργήσει ως «καμπανάκι» για τα brand της Ευρώπης, ώστε να μην είναι τόσο εφησυχασμένα. «Προσωπικά, θεωρώ ότι πρέπει να οδηγήσουν την Ευρώπη στην ανάληψη δράσεων. Ο κόσμος το ορίζει ως πόλεμο, όμως για μένα είναι ένας ωραίος ανταγωνισμός», τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Bloomberg TV.

Επιπλέον, ο Vigna δεν εμφανίστηκε προβληματισμένος από την «απειλή» της Κίνας για αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα οχήματα από Ευρώπη και ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή, στην ασιατική χώρα οι περισσότερες εισαγωγές αφορούν πολυτελή αυτοκίνητα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι πέρυσι, Porsche, Audi και Range Rover ήταν στην πρώτη 10άδα των brands.

Αντίθετα, η Ferrari δεν έχει ιδιαίτερο λόγο να ανησυχεί. Ήδη έχει ανακοινώσει ότι οι πωλήσεις της στην Κίνα δεν θα ξεπερνούν το 10% του συνόλου της, παγκοσμίως, καθώς ήδη οι υφιστάμενοι δασμοί επηρεάζουν την κερδοφορία. «Η αγορά στην Κίνα δεν έχει ωριμάσει ακόμα. Για την Ferrari, η Κίνα δεν έχει την ίδια βαρύτητα, όπως συμβαίνει με άλλα πολυτελή brand», ανέφερε ο Vigna.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης, μίλησε και για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί από τη Ferrari το τελευταίο 3μηνο του 2025. «Είμαστε σε καλό δρόμο. Θα είναι μοναδικό από κάθε άποψη», τόνισε χαρακτηριστικά και εξέφρασε την πίστη του ότι η ζήτηση για το EV θα είναι ανάλογη με αυτή των θερμικών μοντέλων της φίρμας.

Πηγή: Bloomberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BMW: «Υπερβολική η απειλή που νιώθουμε από τα κινεζικά EV» - Τι φοβούνται οι Γερμανοί

Κίνα - Γαλλία, συμμαχία! Renault και Geely επενδύουν 7 δις σε ΜΕΚ και υβριδικά συστήματα

Όχι άλλη Autobahn: Απολαύστε τη μελωδία του V8 της Ferrari F355 μέσα στο δάσος (video)