H NHTSA ζητά εξηγήσεις από την Tesla


O Οργανισμός Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ («NHTSA») έθεσε διορία ως τις 20 Ιουνίου στην Tesla για να δώσει περισσότερα στοιχεία για τα προβλήματα στο σύστημα αυτόματης πέδησης των μοντέλων της, διαφορετικά θα έχει μεγάλο πρόστιμο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 10/6/2022

Τα στελέχη του Οργανισμού Εθνικής Ασφάλειας Κυκλοφορίας Αυτοκινητοδρόμων του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ («NHTSA») ζήτησαν από την Tesla να τους παρέχει περισσότερα στοιχεία ως τις 20 Ιουνίου για την έρευνα που διεξάγουν αναφορικά με τις περιπτώσεις στις οποίες ενεργοποιήθηκε χωρίς λόγο το σύστημα αυτόματης πέδησής στα Model 3 και Model Y. Αν δεν το πράξει έγκαιρα θα αντιμετωπίσει μεγάλο χρηματικό πρόστιμο το οποίο μπορεί να φτάνει τα 24.423 δολάρια ημερησίως (περίπου 22.980 ευρώ, τρέχουσα ισοτιμία). 

H NHTSA, από τον Φεβρουάριο ως τώρα, έχει καταγράψει περισσότερες από 1.000 περιπτώσεις καταγγελιών και παραπόνων από ιδιοκτήτες των δύο μοντέλων της εταιρείας που παρουσιάστηκε το συγκεκριμένο πρόβλημα. Αρχικά, είχε ζητήσει από την Tesla να της παρέχει ό,τι στοιχεία είχε στη διάθεσή της από την καταγραφή των συμβάντων. Η εταιρεία ανταποκρίθηκε, αλλά τα στελέχη του Οργανισμού έκριναν ότι αυτά δεν ήταν επαρκή και θέλουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Από τον περασμένο Φεβρουάριο, ο Οργανισμός άρχισε έρευνα σε περισσότερα από 400.000 Model 3 και Model Y κατασκευής του 2021 και εφέτος, για την διεξαγωγή έρευνας για την ενεργοποίηση του συστήματος αυτόματης πέδησης χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός λόγος. Αυτό είναι προγραμματισμένο να λειτουργεί όταν αντιληφθεί ότι υπάρχει αυξημένος κίνδυνος σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.

Ωστόσο, τον Φεβρουάριο καταγράφηκαν περισσότερες από 350 περιπτώσεις όπου το σύστημα ενεργοποιήθηκε χωρίς να υπάρχει τέτοια περίπτωση. Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, πέρυσι τον Οκτώβριο ένας ιδιοκτήτης Model Y ο οποίος βίωσε ένα τέτοιο συμβάν δήλωσε σχετικά: «Το αυτοκίνητο φρέναρε απότομα από τα 130 km/h στα 110 km/h σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Η επιβράδυνση ήταν τόσο έντονη ώστε το κεφάλι μου έφτασε πολύ μπροστά και παραλίγο να χάσω τον έλεγχο του οχήματος».

Η Tesla έχει δηλώσει ότι το πρόβλημα ενδεχομένως να προέρχεται από το γεγονός ότι στα οχήματα που κατασκεπάστηκαν από τον περυσινό Μάιο και έπειτα το σύστημα αισθητήρων ραντάρ έχει αντικατασταθεί από κάμερα.