Η VW μειώνει κατά 50% το κόστος των μπαταριών έως το 2030


Η Volkswagen υπόσχεται πολύ πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο τέλος της δεκαετίας, στοχεύοντας στην απλούστευση και τη θεαματική μείωση του κόστους των μπαταριών.

  • 5/5/2021

Σύμφωνα με ένα δεκαετές πλάνο που φθάνει μέχρι το 2030, ο όμιλος Volkswagen δεσμεύεται να παράγει πολύ πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της μείωσης του κόστους των μπαταριών κατά 50%. Ο στόχος είναι να απλουστευθεί κατά πολύ η δομή των μπαταριών και συνεπώς να μειωθεί το κόστος τους και την ίδια στιγμή να αυξηθεί η αυτονομία και η απόδοση.

Στην ημερίδα Power Day που μεταδόθηκε διαδικτυακά, κατά τα σύγχρονα πρότυπα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, παρουσίασε τα σχέδια της για το μέλλον και το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ανάμεσα σε αυτά είναι και η δημιουργία 6 gigafactories (μέγα-εργοστασίων) κατασκευής μπαταριών μόνο στην Ευρώπη, με συνολική δυνατότητα παραγωγής 240 GWh σε ετήσια βάση και από ένα τουλάχιστον στις ΗΠΑ και στην Κίνα.

Ο τρόπος που οι μηχανικοί της Volkswagen θα πετύχουν τη μεγάλη μείωση του κόστους των μπαταριών είναι μέσω της χρήσης ενός και μόνο τύπου κελιών στην πλατφόρμα MEB, που θα τοποθετείται μέχρι και στο 80% των ηλεκτρικών της οχημάτων έως το 2030. Ήδη, από το 2023 αυτή η νέα ενοποιημένη διάταξη των κελιών θα είναι γεγονός και έτσι, μέσω των τεράστιων οικονομιών κλίμακας, τα κόστη θα πέσουν πολύ χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το κόστος των μπαταριών του ανέρχεται περίπου στο 40 με 50% της αξίας του.

Το κόστος οι ιθύνοντες του Ομίλου στοχεύουν να πέσει μέχρι και 50% στα entry level μοντέλα και έως 30% στα υπόλοιπα. Αυτό θα φέρει την τιμή των μπαταριών κάτω από τα 100 ευρώ ανά KWh, με τον απώτερο στόχο να φτάσει κοντά στα 50 με 60. Παράλληλα θα τρέχει και το πρόγραμμα ανακύκλωσης έως και του 95% των πρώτων υλών που χρησιμοποιούν οι μονάδες παραγωγής του γκρουπ σε όλο τον κόσμο.

Ταυτόχρονα, το πλάνο στοχεύει σε μεγάλη επέκταση του δικτύου ταχυφόρτισης. Μαζί με τους συνεργάτες του (βλέπε ΒΡ για την Ευρώπη) ο Όμιλος σκοπεύει να θέσει σε λειτουργία ένα δίκτυο 18.000 σημείων γρήγορης φόρτισης σε όλη την Ευρώπη έως το 2025, καλύπτοντας περίπου το ένα τρίτο της συνολικής ζήτησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Ανάλογα επεκτατικές είναι οι βλέψεις του γερμανικού ομίλου για τις ΗΠΑ και την Κίνα, όπου προτίθεται να επενδύσει στη δημιουργία 3.500 και 17.000 σταθμών ταχείας φόρτισης αντίστοιχα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρώτη δοκιμή του νέου Volkswagen ID.4

Voltswagen: To πρωταπριλιάτικο αστείο μπορεί να κοστίσει εκατομμύρια σε πρόστιμα

Ακολουθήστε το Car Αnd Driver στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τον κόσμο του αυτοκινήτου.