McLaren: Πολύ κοντά στην δημιουργία του πρώτου ηλεκτρικού SUV


Το παρελθόν του Michael Leiters στην ανάπτυξη της Cayenne και της Purosangue, έπαιξε τον ρόλο του στην -κατά τα φαινόμενα- ειλημμένη απόφαση των Βρετανών να λανσάρουν το πρώτο τους ηλεκτρικό SUV. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 17/10/2022

Η McLaren ετοιμάζεται να εισέλθει σε έναν νέο τομέα, του ηλεκτρισμού, καθώς φαίνεται ότι ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του πρώτου της πλήρως EV SUV έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Michael Leiters.

O Michael Leiters, CEO της McLaren.
O Michael Leiters, CEO της McLaren.

Ο Leiters μίλησε στο βρετανικό περιοδικό Car και έκανε γνωστό ότι η McLaren σκοπεύει να δημιουργήσει ένα «οικογενειακό όχημα,» όπως το αποκάλεσε, το οποίο μάλιστα θα είναι πλήρως ηλεκτρικό.

Συνέχισε διευκρινίζοντας ότι η δημιουργία ενός ηλεκτρικού supercar δε θα ήταν ένα σενάριο το οποίο θα ήθελε να ακολουθήσει η εταιρεία, λόγω της ιδιαίτερης φυσιολογίας και του βάρους των μπαταριών. Μία μπαταρία θα έκανε το όχημα βαρύτερο, μη επιτρέποντάς του να είναι γρήγορο όσο θα επιθυμούσε η McLaren, μειώνοντας την ευελιξία και αλλοιώνοντας την οδηγική εμπειρία. Αυτό όμως δε θα αποτελούσε πρόβλημα σε ένα πιο στιβαρό αμάξωμα, όπως αυτό ενός SUV για παράδειγμα.

«Θα μπορούσα να το κάνω (σ.σ. το ηλεκτρικό supercar), αλλά δεν θα ήταν ένα πειστικό προϊόν καθώς το βάρος του θα ήταν πολύ αυξημένο. Η εντυπωσιακή κάθετη επιτάχυνση δεν είναι πρόβλημα με τα EV: Μπορείς να έχεις την ίδια σε μία λιμουζίνα ή σε ένα SUV με 1.000 kW δύναμης,» συμπλήρωσε ο Leiters.

Μιλώντας για τη γενικότερη σημασία της ένταξης ενός ηλεκτρικού οχήματος στο στόλο της εταιρείας, ο Leiters είπε: «Με ένα EV, είναι ακόμα πιο σημαντικό να έχεις ένα αυτοκίνητο με καλή συνδεσιμότητα και ικανά συστήματα ελέγχου για να μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλήρως τις δυνατότητες των ηλεκτροκινητήρων».

Έχοντας παρελθόν στη Ferrari και την Porsche, ο Leiters είναι πιθανό να οραματίζεται ένα ηλεκτρικό SUV για τη McLaren, παρόλο που δεν το επιβεβαίωσε με ακρίβεια. Ο σχεδιασμός SUV δεν είναι κάτι νέο για τον Γερμανό, καθώς υπήρξε Τεχνικός Διευθυντής στη Ferrari, πριν αποχωρήσει για τη McLaren, και η συμβολή του στη δημιουργία της Purosangue, του νέου SUV της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν καταλυτική. Πριν από αυτό, είχε ρόλο Τεχνικού Διευθυντή και στην Porsche για 13 χρόνια, όπου και επιμελήθηκε τη δημιουργία της Cayenne.

Κρίνοντας από την πορεία των πωλήσεων των SUV, η εισαγωγή ενός Super SUV στον στόλο της McLaren θα είχε θετικό οικονομικό αντίκτυπο. Συγκριτικά, η Lamborghini Urus έγινε πρόσφατα το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις για την ιταλική εταιρεία, καταγράφοντας πωλήσεις 20.000 μονάδων, αριθμός που εντυπωσιάζει, λαμβάνοντας υπόψιν ότι το κόστος της ξεπερνά τα 230.000 ευρώ.