Στη Δανία το υδρογόνο «τελείωσε» νωρίς - Κλείνουν όλα τα πρατήρια ανεφοδιασμού


Τα 3 πρατήρια ανεφοδιασμού με υδρογόνο για τα FCEV επιβατικά κλείνουν, καθώς η εταιρεία εμφάνισε ζημία 11 εκατ. ευρώ το πρώτο 6μηνο του 2023.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 18/9/2023

Η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV) αποτελεί, για τους υποστηρικτές του, τη λύση για όσους θέλουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά «πονοκεφαλιάζουν» για τη χρονοβόρα διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας των BEV.

Η διαδικασία ανεφοδιασμού σε πρατήριο υδρογόνου μπορεί να διαρκέσει ακόμα και (μόλις) 5 λεπτά, χρόνος πολύ καλύτερος από αυτόν που απαιτείται για τη φόρτιση μιας μπαταρίας. Ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα αφορά το δίκτυο υποστήριξης.

Η Δανία είναι μια χώρα που διαθέτει ήδη 3 σταθμούς ανεφοδιασμού με υδρογόνο για FCEV επιβατικά αυτοκίνητα και μέχρι το τέλος του 2023 το δίκτυο θα έφτανε τα 19 πρατήρια, με αποτέλεσμα να μπουν οι βάσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου πρατηρίων. Ωστόσο αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

Η Everfuel, η εταιρεία που λειτουργεί το συγκεκριμένο δίκτυο, ανακοίνωσε ότι όχι μόνο δε θα ολοκληρώσει την επένδυση, αλλά και πως κλείνει και τους υπάρχοντες 3 σταθμούς. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, το πρώτο 6μηνο του 2023 υπέστη ζημία ύψους 11 εκατ. ευρώ.

Αν κάποιος λάβει υπόψιν ότι στους δρόμους της Δανίας κυκλοφορούν μόλις 136 αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, δύσκολα μπορεί κάποιος να εκπλαγεί από την εξέλιξη. Άλλωστε, η γκάμα των FCEV μοντέλων περιλαμβάνει το Hyundai Nexo και το Toyota Mirai, ενώ η BMW έχει σε εξέλιξη το πρόγραμμα με το δικό της πιλοτικό στόλο με iX5 Hydrogen.

Η Everfuel απολογήθηκε για την αναστάτωση που προκαλεί σε πελάτες και υπαλλήλους, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι θα επικεντρωθεί στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου και θα συνεχίσει να εφοδιάζει μεγάλα φορτηγά και μεγάλους στόλους επαγγελματικών οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο, άνοιξε ο δρόμος για την κατασκευή πρατηρίων υδρογόνου στην Ελλάδα, καθώς με Κοινή Υπουργική Απόφαση καθορίστηκαν οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές που απαιτούνται.

Τον Οκτώβριο του 2022, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρότεινε τη δημιουργία ενός σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο για κάθε 100 km κατά μήκος των κύριων οδών της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2028.

Πηγή: AutoGids