Το ηλεκτρικό Audi A3 πλησιάζει και θα είναι για πρώτη φορά πισωκίνητο


Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα ΜΕΒ της VW, το Audi A3 θα εγκαταλείψει για πρώτη φορά στην ιστορία του την μπροστινή κίνηση της βασικής έκδοσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 5/9/2023

Αυτή τη στιγμή, το μοναδικό μοντέλο της Audi που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW είναι το Q4 E-Tron. Με δεδομένο ότι το πολυαναμενόμενο Q6 E-Tron θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα PPE που έχει εξελίξει η εταιρεία σε συνεργασία με την Porsche, δημιουργείται το ερώτημα του αν η Audi θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί την MEB.

Κατά τη διάρκεια της IAA Mobility στο Μόναχο, ο διευθυντής του τμήματος τεχνικής εξέλιξης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Oliver Hoffman, μίλησε στο Autocar αποκαλύπτοντας ότι η Audi θα «χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα MEB στα επόμενα χρόνια κι ιδιαίτερα στο A-segment.»

Οι εκπρόσωποι της Audi στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι το A3 hatchback και το Q2. Αναμένεται λοιπόν ότι το A3 θα αξιοποιήσει την επόμενη, ανανεωμένη γενιά της MEB, η οποία θα ονομάζεται MEB-EVO και θα λειτουργήσει ως «γέφυρα» από την τρέχουσα πλατφόρμα στην SSP, η οποία θα καταφτάσει από τον όμιλο VW το 2028.

«Στον κόσμο των ΜΕΚ, τα αυτοκίνητά μας στο A-segment είναι το A3, το Q3 και το Q2, ενώ το Q4 E-Tron είναι το πιο πολυτελές μοντέλο μας στην κατηγορία, όσον αφορά στο μέγεθός του. Έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για τη συγκεκριμένη κατηγορία σε σχέση με την πλατφόρμα MEB,» τόνισε ο Hoffman.

Σύμφωνα με όσα έχει ήδη ανακοινώσει η Audi, το A3 θα είναι το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της. Έχει ήδη επιβεβαιωθεί ότι το A1 δεν πρόκειται να αντικατασταθεί άμεσα και το ίδιο ισχύει και για το Q2. Όσο για την ονομασία του νέου μοντέλου, το πιθανότερο είναι ότι θα «κατέβει» έναν αριθμό, υπακούοντας στη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας της εταιρείας, καταφτάνοντας τελικά στην αγορά ως A2 E-Tron.

«Έχουμε μία πολύ ξεκάθαρη στρατηγική αναφορικά με αυτό,» είπε ο Hoffman όταν ερωτήθηκε πώς η Audi σκοπεύει να παραμείνει μια πολυτελής μάρκα, την ώρα που επεκτείνει την γκάμα της προς μικρότερες κατηγορίες. «Είμαστε στη δεκαετία της μεταμόρφωσης. Αποφασίσαμε ότι θα έχουμε μία εντελώς νέα γενιά ΜΕΚ και υβριδικών μοντέλων, με το τελευταίο από αυτά να καταφτάνει το 2026.

«Ξεκινώντας το 2026, θα λανσάρουμε αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, κι αυτό σημαίνει ότι θα επεκταθούμε σε όλες τις βασικές μας αγορές, από το A-segment μέχρι το D-segment.

«Παράλληλα όμως, ειδικά μέσα σε αυτήν τη δεκαετία της μεταμόρφωσης, θα έχουμε ταυτόχρονα και θερμικά και υβριδικά μοντέλα,» ολοκλήρωσε ο Hoffman, λέγοντας ότι κάποια θερμική ή υβριδική έκδοση του A3 θα συνεχίσει να υπάρχει στο πλευρό της ηλεκτρικής έκδοσης.

Όσο για τον σχεδιασμό του νέου αμιγώς ηλεκτρικού A3, οι Γερμανοί σκοπεύουν να αξιοποιήσουν κάθε δυνατότητα που προσφέρει η πλατφόρμα MEB, επαναπροσδιορίζοντας εξ ολοκλήρου την εμφάνιση τού μοντέλου. Διαφορετικές αναλογίες, πιο compact σχεδιασμός, πιο ευρύχωρη καμπίνα και μεγαλύτεροι τροχοί είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που πρόκειται να λάβει το ανανεωμένο A3.

Αυτό που θα αλλάξει σημαντικά σχετικά με τον ηλεκτρικό διάδοχο είναι τα συστήματα κίνησης, όπως είναι αναμενόμενο. Η πλατφόρμα MEB θα αναγκάσει τους σχεδιαστές να μεταφέρουν την κίνηση από το μπροστινό στο πίσω μέρος για πρώτη φορά από το 1996.

Παρόλο που ο Hoffman δεν επιβεβαίωσε την καταληκτική ημερομηνία άφιξης του μοντέλου στις εκθέσεις της Audi, αυτό αναμένεται να γίνει πριν μέχρι το 2027, αφού η νέα πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen θα καταφτάσει το 2028.