Το πρώτο Land Rover Defender με κυψέλες καυσίμου είναι γεγονός


Σε αντίθεση με τη Mercedes, που βάζει την G-Class στην "πρίζα", η Jaguar Land Rover επιλέγει το μονοπάτι του υδρογόνου για την επόμενη μέρα των off-road μοντέλων της.

  • 9/9/2022

Στο πλαίσιο εκδήλωσης Cenex LCV που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Jaguar Land Rover άδραξε την ευκαιρία και αποκάλυψε στο κοινό το πρώτο δείγμα της δουλειάς που έχει κάνει προς την κατεύθυνση του υδρογόνου.

Η φίρμα εφάρμοσε όλα τα δεδομένα της έρευνας πάνω σε ένα πρωτότυπο Land Rover Defender που εφοδιάζεται με κυψέλες καυσίμου και η ανάπτυξη έγινε σε συνεργασία με άλλες εταιρείες που ειδικεύονται στη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Τις πρώτες πληροφορίες για αυτή τη σημαντική κίνηση αποκάλυψε στο κοινό ο Gareth Potter, ο επικεφαλής του project, ενώ δήλωσε ότι η έρευνα αποτελεί μέρος του προγράμματος “Zeus” που παρουσιάστηκε πέρυσι από την εταιρεία και καθορίζει τα βήματά της στην επόμενη μέρα.

Σύμφωνα με τις αναφορές του Potter, το πρωτότυπο FCEV Defender εφοδιάζεται με σύστημα μπαταριών χωρητικότητας 16,7 kWh και βρίσκεται κάτω από τις θέσεις των επιβατών. Από εκεί και πέρα υπάρχουν 2 ηλεκτροκινητήρες με τον καθένα να έχει δύναμη 147 kW (202 PS) και είναι τοποθετημένοι στους δύο άξονες

Με αυτή την κίνηση η εταιρεία αποδεικνύει στην πράξη ότι έχει πάρει την απόφαση το off-road τμήμα της να προσπεράσει την... αμιγώς ηλεκτροκίνητη λογική για τα αυτοκίνητά της και να πειραματιστεί περισσότερο με τις εναλλακτικές που υπάρχουν για την επόμενη ημέρα. 

Με βάση τον όγκο των μοντέλων η λύση του υδρογόνου δείχνει να είναι η πλέον κατάλληλη ώστε κατά τη μετάβαση προς το μηδενισμό των ρύπων να μη χαθεί ο ιδιαίτερος και συνάμα διαχρονικός χαρακτήρας που τα κάνει να ξεχωρίζουν. Φυσικά, μέσα από αυτή την επιλογή θα μπορέσουν να δώσουν απάντηση και στα μεγάλα ερωτήματα της αυτονομίας αλλά και της απόδοσης που προκύπτουν από αυτή τη μετάβαση.

Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί πως την ίδια στιγμή υπάρχουν εταιρείες που έχουν επιλέξει να πορευτούν αποκλειστικά με την ηλεκτροκίνηση για τα off-road μοντέλα τους, με πιο τρανό παράδειγμα τη Mercedes-Benz G-Class που μπαίνει στην... πρίζα.   

Μέχρι στιγμής η βρετανική εταιρεία δεν έχει επικοινωνήσει επίσημα το πρωτότυπο Defender με τις κυψέλες καυσίμου. Αυτό αναμένεται να γίνει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ίσως και ημέρες, όπου και θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες.