Τουρκία: Ο Ερντογάν ακολουθεί την Ευρώπη και σφίγγει τη θηλιά στα κινεζικά EV


Η Τουρκία ζητά από τις εισαγωγικές εταιρείες κινεζικών EV να... βγάλουν λαγούς απ' το καπέλο τους, βοηθώντας το εγχώριο SUV να αυξήσει τις πωλήσεις του.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/12/2023

Φρένο στη διαρκώς αυξανόμενη εισαγωγή φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα θέλει να βάλει η τουρκική κυβέρνηση, ακολουθώντας ουσιαστικά την κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την έρευνα που ξεκίνησε πριν μερικές εβδομάδες για τον ίδιο λόγο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η Κίνα τους πρώτους 10 μήνες του 2023 πούλησε στην Τουρκία ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 184 εκατ. δολ., ποσό σχεδόν διπλάσιο από το σύνολο του 2022. Αναμενόμενα στις τάξεις της κυβέρνησης χτύπησε συναγερμός αφού δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η γειτονική χώρα παράγει το δικό της ηλεκτρικό SUV.

Για να ανακόψει αυτή την τάση που πάει να εδραιωθεί η Τουρκία ψήφισε νόμο με τον οποίο υποχρεώνει τις εταιρείες που εισάγουν κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν τουλάχιστον 140 εξουσιοδοτημένα σημεία service τα οποία θα είναι κατανεμημένα ομοιόμορφα σε ολόκληρη τη χώρα αλλά και τηλεφωνικό κέντρο customer service για κάθε μάρκα.

Το πιο ενδιαφέρον ωστόσο είναι ότι ζητά από τις εταιρείες να συμμορφωθούν στις διατάξεις του νέου νόμου μέχρι τέλος του έτους, κάτι που από πολλούς θεωρείται αδύνατο. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον νόμο εξαιρούνται όλες οι εισαγωγές από την Ε.Ε. αλλά και από χώρες που έχουν συμφωνίες ελευθέρων συναλλαγών.

Togg T10X
Togg T10X

«Ο νέος κανονισμός είναι τόσο σκληρός που καμία εταιρεία δεν μπορεί να συμμορφωθεί εντός της διορίας. Είναι κρίμα όλα αυτά να γίνονται ώστε η Togg να πουλήσει μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα παραπάνω αφού θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό της εγχώριας αγοράς», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτου EBS, Erol Sahin.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Τουρκία είναι η έκτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη και οι εταιρείες που εισάγουν κινεζικά αυτοκίνητα αναζητούν μεθόδους για να υπάρξει τροποποίηση του νόμου ή τουλάχιστον παράταση στην εφαρμογή του για να εναρμονιστούν με όλα όσα προβλέπει.

Η Τουρκία είναι από τις χώρες που έχουν κάνει άλματα στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Φέτος, μέχρι και τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις των EV ήταν δεκαπλάσιες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και πλέον το μερίδιο τους στην αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων έχει φτάσει στο 7,1%.

Η κινεζική μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στη χώρα είναι η BYD η οποία καταστρώνει σχέδιο ώστε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα το ταχύτερο δυνατό. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της BYD Τουρκίας Ismail Ergun, αν το χρονοδιάγραμμα δεν τροποποιηθεί είναι πολύ πιθανό χιλιάδες αυτοκίνητα της εταιρείας να παραμείνουν στα σύνορα για αρκετούς μήνες.

Από την μεριά της η κυβέρνηση μέσω διαρροών στο Bloomberg τονίζει ότι ο νέος νόμος έχει στόχο να βάλει τάξη σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία και να της επιτρέψει να προχωρήσει προς τα μπροστά μέσα σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον.

Πηγή: autonews.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

TOGG SUV: Τα 10 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Τουρκίας

Μπλοφάρει ο Ερντογάν; Κοίτασμα-μαμούθ από σπάνιες γαίες ανακαλύφθηκε στην Τουρκία

Τουρκία: Μετά το ηλεκτρικό SUV βγάζει στους δρόμους και ηλεκτρικό τρίκυκλο!