Alfa Romeo: Αποχωρεί από τη Formula 1, όχι όμως από τους αγώνες – Το επόμενο βήμα


Η έξοδος από τη Formula 1 έχει εξοικονομήσει ένα σημαντικό μπάτζετ για την Alfa Romeo, επιτρέποντάς της να εξερευνήσει νέους χώρους του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 5/12/2023

Η Alfa Romeo υπήρξε χορηγός τίτλου της ομάδας Sauber στη Formula 1 από το 2019. Έχει ήδη επιβεβαιωθεί ότι οι Ελβετοί θα είναι εκείνοι που θα προμηθεύουν την Audi με κινητήρες από το 2026 κι έπειτα, όταν η γερμανική εταιρεία θα κάνει την είσοδό της στη Formula 1.

Αυτό ώθησε την Alfa Romeo να αποχωρήσει από το σπορ, αφήνοντάς την με ένα αρκετά μεγάλο διαθέσιμο budgetχωρίς όμως αυτοκίνητο. Μια εξαιρετική ευκαιρία για τους Ιταλούς να εξερευνήσουν διαφορετικούς χώρους και τομείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Jean-Philippe Imparato, σε συνέντευξή του στο περιοδικό Motorsport, η πιο σοφή επιλογή είναι μάλλον το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Τα λεγόμενα του Γάλλου μοιάζουν λογικά, αφού δεν υπάρχουν πλάνα για ομάδα στην F1, ενώ ο όμιλος Stellantis μετρά ήδη δύο εταιρείες του στη Formula E. Όσο για τις ΗΠΑ, μια πιθανή καμπάνια της Alfa Romeo στο NASCAR ή τα IndyCar μοιάζει σαν κάτι πολύ μακρινό.

Οι επιλογές της ιταλικής εταιρείας, όσον αφορά στα οχήματα που μπορεί να χρησιμοποιήσει, είναι σχετικά περιορισμένες. Με δεδομένο ότι η φίρμα από το Μιλάνο δεν έχει ήδη στο δυναμικό της κάποιο GT3 μοντέλο, το πιο πιθανό σενάριο τη θέλει να στρέφεται στην κατηγορία των Hypercars.

Η Peugeot, μέλος του ομίλου Stellantis, συμμετέχει ήδη στην εν λόγω κατηγορία με το 9X8, το οποίο, παρότι πανέμορφο, δεν έχει ανέβει ακόμη στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου ακόμη. Η Alfa Romeo θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το hypercar της γαλλικής εταιρείας, είτε απλώς προσθέτοντας τα δικά της διακριτικά και λογότυπα, είτε εξελίσσοντάς το εκ νέου και κάνοντας τροποποιήσεις.

Μια άλλη διαδρομή που θα μπορούσε να ακολουθήσει είναι εκείνη της δημιουργίας ενός δικού της οχήματος, το οποίο θα αγωνιζόταν στις κατηγορίες LMH ή LMDh, όπως έκανε η Lamborghini με την SC 63. Κατασκευάζοντας ένα αγωνιστικό τέτοιων προτύπων θα άνοιγε την πόρτα και για συμμετοχή στο IMSA, όπως και τις 24 ώρες της Daytona και τις 12 ώρες του Sebring.

Αν τα σχέδια των Ιταλών ευδοκιμήσουν, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Alfa Romeo επιστρέφει στο Le Mans από τη δεκαετία του '70.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Aston Martin επιστρέφει στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής (photos, video)

O Sebastian Vettel προαλείφεται για επιστροφή στους αγώνες το 2024

Σαμπάνια και motorsport: Έτσι ξεκίνησε η παράδοση με το «ντους» στους πανηγυρισμούς (video)