MINI goes electric!


Η MINI ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ. ΤΟ COOPER SE, Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΦΙΛΟΥΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 10/7/2019

Η εικόνα ήταν κάπως παράξενη. Ένα ΜΙΝΙ προσαρτημένο στους εμπρός τροχούς ενός Boeing 777F εμπορικών μεταφορών, έτοιμο να πραγματοποιήσει κάτι που υποψιάζεσαι ότι πρόκειται να συμβεί αλλά διατηρείς έντονες αμφιβολίες για το εάν θα γίνει τελικά. Έχεις δει στο παρελθόν παρόμοιες προσπάθειες και ξέρεις το αποτέλεσμα. Όμως, σε αυτές τις περιπτώσεις, επρόκειτο για μεγάλων διαστάσεων οχήματα τα οποία, συνήθως, διαθέτουν ισχυρό πετρελαιοκινητήρα.

Τώρα, όμως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Το όχημα είναι σχετικά μικρό ενώ έχει μια ιδιαιτερότητα: αντί για κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει συστοιχία μπαταριών και ηλεκτροκτροκινητήρα. Η διαδικασί ξεκινά, οι τροχοί του θηριώδους αεροσκάφους, το οποίο ζυγίζει 150 τόνους κενό φορτίου, αρχίζουν να κυλούν και αυτό να μετακινείται στην προκαθορισμένη απόσταση.

Το ηλεκτρικό ΜΙΝΙ

Η προσπάθεια της BMW για τη δημιουργία μιας ηλεκτροκίνητης εκδοχής του γνωστού μοντέλου ξεκίνησαν από το 2008, με το τότε MINI E. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό και είχε σκοπό την ανάπτυξη τεχνογνωσίας για τη δημιουργία ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου της βαυαρικής εταιρείας, το οποίο τελικά ήταν το BMW i3. Μπορεί να προηγήθηκε αυτό, όμως ο αρχικός στόχος δεν λησμονήθηκε. Τα δεδομένα θα αντιστρέφονταν και η πείρα από i3 θα χρησιμοποιούνταν και στη ΜΙΝΙ.

Το Cooper SE, όπως ονομάζεται το νέο ηλεκτροκίνητο όχημα της βρετανικής εταιρείας, παρουσιάζεται στην επέτειο των 60 χρόνων από τη δημιουργία του θρυλικού οχήματος. Βασίζεται στην τρίθυρη εκδοχή του παρόντος μοντέλου, ολοκληρώθηκε η εξέλιξή του και βρίσκεται ένα βήμα πριν την ένταξή του σε διαδικασία παραγωγής. Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της MINI στην Οξφόρδη, από τον προσεχή Νοέμβριο.

Ο στόχος είναι να διατηρηθούν όλα τα στοιχεία που προσδιορίζουν τα οχήματα της εταιρείας και στο Cooper SE, αναφορικά με τη μοναδική ιστορία του μοντέλου, τον πολυτελή και σπορ χαρακτήρα, την ποιοτική κατασκευή του, την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά του και την οδηγική ικανοποίηση.

Διαθέτει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 184 PS και 270 Nm ροπής. Η συστοιχία μπαταριών λιθίου-ιόντων που διαθέτει αποτελείται από 12 τμήματα και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 32,6 kWh. Για τη φόρτισή τους σε δίκτυο με ισχύ 11 kW απαιτούνται 2,5 ώρες για το 80% και 3,5 ώρες για το 100%. Σε ταχυφορτιστή, απαιτούνται μόλις 35 λεπτά της ώρας για τη φόρτιση ως το 80%.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το ηλεκτρικό Cooper SE επιταχύνεται από το 0-100 km/h σε 7,3 sec, ενώ για το 0-60 km/h χρειάζεται μόνο 3,9 sec. Η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 150 km/h ενώ η θεωρητική αυτονομία του είναι 235-270 km/h, βάσει του πρωτοκόλλου WLTP.

Μπαταρίες

Κύριο μέλημα των ανθρώπων της MINI ήταν να διατηρήσουν την κορυφαία οδική συμπεριφορά για την οποία διακρίνονται τα μοντέλα της και στο Cooper SE. Για το λόγο αυτό, όπως ανακοινώθηκε, η συστοιχία των μπαταριών έχει τοποθετηθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα γινόταν, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στην προστασία της από τις εξωτερικές συνθήκες ή επαφής της με το έδαφος ή σε περίπτωση σύγκρουσης. Για τον λόγο αυτό, η ανάρτησή του είναι κατά 1,8 cm ψηλότερη απ' ό,τι στην τρίθυρη έκδοση του MINI με θερμικό κινητήρα ενώ έχει επαναρυθμιστεί για να ανταπεξέρχεται στο αυξημένο βάρος και τον χαρακτήρα του οχήματος.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Cooper SE ζυγίζει 1.365 kg, δηλαδή κατά 145 kg περισσότερο από αυτό του MINI Cooper S με το κιβώτιο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic. Παρόλα αυτά, όπως έγινε γνωστό, το κέντρο βάρους στο ηλεκτροκίνητο MINI είναι τουλάχιστον 3,0 cm χαμηλότερο από αυτό του Cooper S. Τέλος, το Cooper SE διαθέτει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο τιμόνι, ειδικά εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και της πρόσφυσης («DSC») καθώς και το σύστημα «MINI Driving Modes» το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, από τα οποία ρυθμίζεται και το μέγεθος ανάκτησης της ενέργειας κατά την πέδηση.

Εσωτερικό

Το Cooper SE ακολουθεί την σχεδίαση των ΜΙΝΙ και εσωτερικά. Έτσι, στο ταμπλό κυριαρχεί η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής με τους διακόπτες κάτω από αυτή. Στις φθηνότερες εξοπλιστικές εκδόσεις έχει διάσταση 6,5 in ενώ στις ακριβότερες 8,8 in. O εξοπλισμός του θα είναι σε υψηλό επίπεδο σε κάθε περίπτωση. Ο χώρος αποσκευών είναι 211 l και μπορεί να φτάσει τα 731 l εάν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.