2021 Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το νέο γαλλικό crossover


Πόσο έχει αλλάξει το νέο Citroën C3 Aircross; Έχει διατηρήσει τα πλεονεκτήματά του ή έχει χάσει κάτι από τον χαρακτήρα του; Τι υπάρχει κάτω από την αναθεωρημένη εμφάνισή του; Ας το μάθουμε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 19/12/2021

Αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες είναι το νέο Citroën C3 Aircross, όπως το προσδιορίζουν οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρείας. Νέο επειδή τα αισθητικά χαρακτηριστικά του άλλαξαν σε σχέση με πριν, αλλά δεν περιορίστηκαν μόνο σε αυτά.

Δεν πρέπει να περιοριστούμε μόνο στην υλοποίηση των ιδεών και της έμπνευσης που είχαν οι σχεδιαστές και στην απόφαση αυτών που εντέλει ενεκρίθησαν ώστε να αποκτήσει αυτή την καινούργια εμφάνιση. Χρειάζεται να ρίξουμε μια ματιά και στα υπόλοιπα στοιχεία που το συναπαρτίζουν και τα οποία συνιστούν αυτό που προσδιορίζουμε ως προσωπικότητα σε ένα αυτοκίνητο.

Εξ όψεως

Βεβαίως, η εμφάνιση είναι η πρώτη (και ίσως η καθοριστικότερη) εντύπωση, αυτή που θα σε εκλύσει ή θα αποτρέψει ως γενικό κανόνα. Και στο νέο C3 Aircross αυτή έχει γίνει πιο επιθετική αποκτώντας, ταυτόχρονα, την ωριμότητα που απορρέει από τις γραμμές και τις ακμές που σχηματίζονται στις επιφάνειες του αμαξώματός του, ιδίως στο εμπρός μέρος.

Όπως συμβαίνει και στο ανθρώπινο πρόσωπο με το πέρασμα του χρόνου… Ταυτόχρονα, αυτό συνεπάγεται και την αλλαγή στη γενικότερη αισθητική του οχήματος και την προσπάθεια να έχει κοινή σχεδιαστική ταυτότητα με την καινούργια γενιά του C3.

Η ωριμότητα κάποιες φορές συνοδεύεται και από κύρος. Στη Citroën, αυτόν τον συνδυασμό θέλουν να προσδώσουν στο επανασχεδιασμένο C3 Aircross. Μπορεί να έχασε τον σχεδιαστικό αυθορμητισμό της αρχικής μορφής του, όμως παραμένει η ιδιοτυπία του, η οποία, ενδεχομένως, το κάνει να είναι το πιο χαρακτηριστικό μεταξύ των άμεσων εμπορικών ανταγωνιστών του. Κι εδώ είναι που θα πρέπει να σταθούμε στην κατηγοριοποίησή του. Αν και είναι ένα crossover, εύκολα μπορεί να το προσδιορίσεις ως SUV.

Το σχετικά αυξημένο ύψος του πατώματός του από το έδαφος, το προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του αυτοκινήτου και η σχεδίαση των τροχών του το κάνουν πιο εντυπωσιακό. Και τι πιο αβίαστα ταιριαστό στην προηγούμενη πρόταση, η συγκεκριμένη διαμόρφωση της μάσκας και του εμπρός προφυλακτήρα. Αρκεί κάποιος να διαθέσει λίγο χρόνο για να δει και να περιεργαστεί την ανάγλυφη επιφάνεια στο εκεί μέρος και τα τύπου LED φώτα για να καταλάβει την πρόθεση των ανθρώπων της γαλλικής εταιρείας για το εν λόγω μοντέλο.

«Και πώς καθορίστηκε η συγκεκριμένη εμφάνιση», θα αναρωτηθεί κάποιος, εύλογα. Η απάντηση είναι ότι οι σχεδιαστές της Citroën εμπνεύστηκαν και επηρεάστηκαν από το πρωτότυπο CXperience (το οποίο παρουσιάστηκε το 2016), αλλά και από την καινούργια γενιά του C3.

Ωστόσο, δεν είναι δυνατόν να παραβλεφθεί και ένας ακόμα καίριος παράγοντας του χαρακτήρα του. Ο λόγος για την πρακτικότητα και τη δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου, στοιχεία που μας θυμίζουν ένα ξεχασμένο, πλέον, αρκτικόλεξο: το MPV. Δηλαδή, αυτό που προσδιόριζε τα λεγόμενα πολυχρηστικά οχήματα – εκείνη την κατηγορία οχημάτων που παλιότερα ήταν μία από τις γρηγορότερα αναπτυσσόμενες.

Αναβάθμιση εξοπλισμού

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του C3 Aircross δεν περιορίζονται μόνο στις νέες επενδύσεις, αλλά επεκτείνονται και σε ουσιαστικότερα στοιχεία του. Για παράδειγμα, στην ύπαρξη των καθισμάτων τα οποία στη Citroën ονομάζουν «Advanced Comfort Seats» ή στη μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας, η οποία είναι εννέα ιντσών πλέον στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του.

Ο εσωτερικός χώρος του είναι μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας του και αυτό είναι ένα ακόμα από τα πλεονεκτήματά του. Το ωφέλιμο ύψος και πλάτος αντιστοιχεί σε αυτά ενός οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ το πίσω κάθισμα σύρεται εμπρός-πίσω σε απόσταση 15 cm, προσφέροντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να επωφελούνται της ευρυχωρίας, είτε για τους ίδιους είτε για το πορτμπαγκάζ, αντιστοίχως. Με αυτόν τον τρόπο, δηλαδή με αυτήν τη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος, δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός «MPV», έστω και εν μέρει.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Η αναφορά μας στην ποιότητα είναι θετική για την πλειονότητα της κατασκευής εντός του οχήματος. Βεβαίως, όπως και πριν, το πλαστικό σε κάποια σημεία του, για παράδειγμα στη βάση της κονσόλας ή στο εσωτερικό των θυρών, είναι σκληρό και δεν συνάδει με την αναβαθμισμένη εικόνα του εσωτερικού.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, το C3 Aircross διαθέτει περισσότερα στοιχεία προειδοποίησης του οδηγού για ενδεχόμενη σύγκρουση και υποβοήθησής του, ενώ διαθέτει και το σύστημα Grip Control με Hill Assist Descent, το οποίο παραμετροποιεί τη μετάδοση της ροπής στους εμπρός τροχούς, αναλόγως της επιφάνειας στην οποία κινείται το όχημα και του συντελεστή πρόσφυσης αυτής (λόγουχάριν, χιόνι, λάσπη ή άμμος).

Επίσης, η εταιρεία προσφέρει πλέον μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης με περισσότερες από 70 διαφορετικές επιλογές, σε σχέση με πριν. Έτσι, το αμάξωμα είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα (τα τρία είναι καινούργια) και τέσσερα διαφορετικά πακέτα χρωματισμών στο εσωτερικό.

Στην οδήγηση

Τα ψηλά τοποθετημένα εμπρός καθίσματα του C3 Aircross επιτρέπουν την καλή κατόπτευση του περιμετρικού χώρου και αυτό ενισχύει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα SUV όχημα. Το έδρανό τους αποτελείται από νέο αφρώδες υλικό, σε σχέση με πριν, και είναι κατά 1,5 cm πιο ψηλό. Ως αποτέλεσμα, είναι πιο μαλακά σε αίσθηση και αυτό το καταλαβαίνεις και στο ταξίδι.

Το γεγονός ότι κάθεσαι σχετικά ψηλά, είτε εμπρός είτε πίσω, έχει ως αποτέλεσμα να έχεις ικανό χώρο και για τα πόδια σου. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, για τα δεδομένα της Citroën, αλλά αυτό σημαίνει ότι η ρύθμισή της δεν επιτρέπει μεγαλύτερη κλίση στις στροφές. Το C3 Aircross είναι ένα ευρύχωρο μεταφορικό μέσο και δεν χρειάζεται να το βλέπει κάποιος ως κάτι περισσότερο αυτού.

Ο 1.2 PureTech κινητήρας του αποδίδει 110 PS, ωστόσο το ενδιαφέρον εστιάζεται στη ροπή του, η οποία αρχίζει να ικανοποιητικά από τις περίπου 1.800 rpm και είναι γραμμική ως περίπου τις 4.000 rpm. Ο ήχος του γίνεται αισθητός αλλά δεν ενοχλεί, αντιθέτως σου δίνει την εντύπωση ότι λειτουργεί πολύ καλά, υπό κάθε φορτίο.

Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων συνδυάζεται καλά με αυτόν, ωστόσο η αίσθησή του κατά τον χειρισμό του είναι μέτρια. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωσή του (κινητήρας), είναι σχετικά αυξημένη, όταν κινείται εντός πόλης, και μειώνεται στο ταξίδι. Η λογική αυτή αλληλουχία οφείλεται στην κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και στο γεγονός ότι οι τελευταίες σχέσεις του είναι «overdrive». Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν 8,2 l/100 km.

Επιλογικά

To νέο Citroën C3 Aircross θα προσπαθήσει να σε πείσει ότι έχει αλλάξει χαρακτήρα, αλλά δεν θα τα καταφέρει εντέλει. Πίσω από την καινούργια εμφάνισή του εξακολουθεί να υπάρχει εκείνο το πρακτικό και ξεχωριστό όχημα που γνωρίζουμε. Απλώς, τώρα είναι πιο επιθετικό στην όψη του.

Το επανασχεδιασμένο C3 Aircross φέρνει μια νέα εικόνα, τόσο για το ίδιο όσο και σε σχέση με ό,τι ισχύει στην κατηγορία του. Η νέα εμφάνισή του το κάνει να δείχνει περισσότερο αδρό από πριν και σε συνοχή με αυτή των άμεσων ανταγωνιστών του, για παράδειγμα το Ford Puma ή το Nissan Juke. Το γαλλικό μοντέλο είναι, συγκριτικά, πιο πρακτικό και πιο ευρύχωρο. Αν καταλάβεις τον χαρακτήρα του και αυτά που σου προσφέρει, θα το εκτιμήσεις και θα ευχαριστηθείς τις δυνατότητες που σου προσφέρει, ακόμα και εάν δεν είναι η πρώτη επιλογή σου για όχημα αυτής της κατηγορίας. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS 2021   TIMH €17.750   ΤΕΛΗ €86,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 86 (110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,4 sec, τελική 186 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,9 L/100km, 135 g/km

CITROEN C3 Aircross 1.2 PURETECH 110 PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΛΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΣΥΣΤΗΜΑ GRIP CONTROL ΜΕ HILL ASSIST DESCENT.

ΚΑΤΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΡΙΝ), ΜΕΤΡΙΟ ΣΕ ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΤΑΜΠΛΩ.