2022 Honda Civic e:HEV – First Drive: Οδηγούμε το νέο υβριδικό μοντέλο στην Ισπανία


To «πλήρωμα του χρόνου» έφτασε και για το νέο Honda Civic, αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό του. Η ονομασία e:HEV στην καινούργια, ενδέκατη κατά σειρά, γενιά του σηματοδοτεί την ένταξή του στη σύγχρονη εποχή, με τη δημιουργία της υβριδικής έκδοσής του. Στη χώρα μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 28/6/2022

Το νέο Civic e:HEV είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο για τη Honda. Είναι αυτό που αναλαμβάνει να θέσει τις βάσεις προς την ηλεκτροκίνηση του μοντέλου, κάνοντας το «πρώτο βήμα» το οποίο είναι η υιοθέτηση του ευφυούς στη σύλληψη και υλοποίηση συστήματος υβριδικής διάταξης που έχουν δημιουργήσει οι άνθρωποι της εταιρείας. 

Το σύστημα e:HEV, όπως ονομάζεται, έχει εφαρμοστεί ήδη στα CR-V, Jazz και HR-V. Η τοποθέτησή του και στο νέο Civic ολοκληρώνει την προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας για τη διάθεση μόνο υβριδικών μοντέλων της στην ευρωπαϊκή αγορά. 

Με καινούργιο μοντέλο ολοκληρώνεται ο αρχικός στόχος του προγράμματος «Vision 2022» το οποίο ανακοινώθηκε το 2017 και προέβλεπε ότι ο συγκεκριμένος σκοπός θα έχει επιτευχθεί ως το τέλος της εφετινής χρονιάς. Τα στελέχη της Honda δηλώνουν ικανοποιημένα γι’ αυτό, παρότι υπήρξαν τα προβλήματα με την πανδημία του νέου κορωνοϊού και με την έλλειψη που παρατηρείται γενικότερα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εφαρμογή του προγράμματος και πλέον επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στους επόμενους δύο στόχους: Ως το 2040 να καταργήσουν πλήρως τις πωλήσεις νέων μοντέλων τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης και να έχουν μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα, σε παγκόσμιο επίπεδο, ως το 2050. 

Στυλ και διαστάσεις

Οι σχεδιαστές του καινούργιου Civic e:HEV θέλησαν να δώσουν στο αμάξωμά του μια πιο λιτή και ταυτόχρονα πιο κομψή μορφή σε σχέση με αυτή της απερχόμενης γενιάς. Για να το επιτύχουν χρειάστηκε να αυξήσουν το μήκος του οχήματος κατά 33 mm και να μειώσουν το ύψος του αμαξώματος κατά 26 mm σε σχέση με πριν.

Με αυτό τον τρόπο, το νέο Civic e:HEV δείχνει να έχει καλύτερη αναλογία όγκων και πιο coupé σιλουέτα, συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Μάλιστα, για να ενισχυθεί αυτή η εικόνα, ο πίσω πρόβολος είναι μικρότερος κατά 20 mm. Η αύξηση του συνολικού μήκους συνέβαλε στην αντίστοιχη αύξηση και του μεταξονίου του οχήματος κατά 35 mm, όπως ανακοινώνει η Honda.

Αναλυτικά, το μήκος του καινούργιου μοντέλου της Honda φτάνει τα 4.551 mm, το πλάτος του τα 1.802 mm και το ύψος του τα 1.408 mm. Τέλος, το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.734 mm. Σε ό,τι αφορά στο βάρος του, είναι τουλάχιστον 1.517 kg

Το πλαίσιο του καινούργιου μοντέλου είναι κατά 19% πιο δύσκαμπτο από πριν, τόσο για να προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης όσο και για να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά του. Σε ό,τι αφορά στην τελευταία, η αύξηση κατά 21 mm του πίσω μετατροχίου συμβάλλει προς αυτόν τον σκοπό, επίσης.

Στο εσωτερικό

Το ταμπλό στο καινούργιο Civic e:HEV έχει αλλάξει ουσιαστικά συγκριτικά με αυτό του προηγούμενου μοντέλου θυμίζοντας το αντίστοιχο του νέου HR-V e:HEV. Είναι σχετικά λιτό και οι καθαρές εγκάρσιες γραμμές το κάνουν να δείχνει ευρύτερο από όσο είναι πραγματικά.

Επίσης, έχει περιοριστεί ο αριθμός των φυσικών διακοπτών για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων. Όσοι από αυτούς έχουν διατηρηθεί, είναι ομαδοποιημένοι στην κονσόλα και τη βάση αυτής και στο τιμόνι.

Στις οικονομικά προσιτότερες εκδόσεις του Civic e:HEV υπάρχει οθόνη αφής 7,0 ιντσών. Στις καλύτερα εξοπλισμένες αυτή είναι 10,25 ιντσών, ενώ υπάρχει έγχρωμη οθόνη και στη θέση του πίνακα οργάνων. Το καινούργιο μοντέλο της Honda διαθέτει την αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος «Sensing» η οποία περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία ασφάλειας και προειδοποίησης του οδηγού σε συγκριτικά με πριν.

Το συγκεκριμένο σύστημα είναι το «πρώτο βήμα» για την επίτευξη του στόχου που έχουν θέσει στη Honda και αφορά στον μηδενισμό θανατηφόρων τραυματισμών των επιβατών στα οχήματά της και των αναβατών στις μοτοσυκλέτες της ως το 2050.

Χάρη στο επικαιροποιημένο «Sensing», το Civic e:HEV διαθέτει για πρώτη φορά αισθητήρες σόναρ και σύστημα «Traffic Jam Assist». Πέραν αυτών, στον βασικό εξοπλισμό του διαθέτει συνολικά 11 αερόσακους (συμπεριλαμβάνονται και αυτοί για τα γόνατα και των δύο εμπρός επιβατών) και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση με όχημα που βρίσκεται εμπρός, για διασταυρούμενη κυκλοφορία πίσω από το όχημα, για τη διατήρηση της πορείας του εντός της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας, κ.λπ.

Μόνο υβριδικό

Το Civic e:HEV θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά μόνο με υβριδικής διάταξης κινητήρα. Κάτω από το καπό του υπάρχει το σύστημα που έχουν εξελίξει στη εταιρεία και αποτελείται από τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό, υποτετράγωνο κινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην περίπτωση του Civic e:HEV η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς είναι 184 PS και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 315 Nm.

O τεχνολογίας i-VTEC κινητήρας αποδίδει 143 PS/6.000 rpm και η ροπή του φτάνει τα 186 Nm/4.500 rpm. Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, λειτουργεί σε κύκλο «Atkinson» και η θερμική απόδοσή του φτάνει το 41% σύμφωνα με τη Honda.

Ο ηλεκτροκινητήρας που δίνει κίνηση στους τροχούς αποδίδει 184 PS και μέγιστη ροπή 315 Nm. O δεύτερος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες λιθίου ιόντων οι οποίες αποτελούνται από 72 κελιά, συνολικά.

Το σύστημα επιτρέπει στο νέο Civic να κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό εντός πόλης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει δράση μόνο όταν χρειάζεται, δηλαδή σε δύο περιπτώσεις: Είτε για να ενεργοποιήσει τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα (ο οποίος με τη σειρά του φορτίζει τις μπαταρίες οι οποίες δίνουν ενέργεια στον βασικό ηλεκτροκινητήρα) είτε όταν ο οδηγός επιλέξει να κινείται με αυξημένη ταχύτητα, όπου αναλαμβάνει αυτός τη μετάδοση στους τροχούς.

Αυτό γίνεται μέσω κιβωτίου μίας σχέσης (ουσιαστικά) το οποίο ονομάζεται e:CVT. Βεβαίως, ο συγκεκριμένος χαρακτηρισμός (CVT) χρησιμοποιείται μόνο για τον προσδιορισμό του και δεν ανταποκρίνεται στην ουσιαστική μηχανολογική φύση του, καθώς δεν πρόκειται για ένα κλασικής μορφής κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης .

Σε κάθε περίπτωση η μετάδοση της ροπής γίνεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κιβωτίου τύπου CVT και το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα «Drive Mode» το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας («Eco», «Normal», «Sport» και «Individual»). Σύμφωνα με τη Honda, το νέο Civic e:HEV επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 7,8 sec και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 km/h.

H μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 4,7-5,0 l/100 km αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης και η μέση τυποποιημένη τιμή εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα 108-114 g/km, επίσης αναλόγως αυτής.

Πρώτες εντυπώσεις

Το Civic e:HEV είναι οικείο από την πρώτη στιγμή που θα βρεθείς κοντά του. Το σχήμα του αμαξώματός του θυμίζει αυτό του προηγούμενου αλλά είναι πιο κομψό και με πιο λείες γραμμές. Αυτή η αίσθηση οικειότητας υπάρχει και στο εσωτερικό του. Εξωτερικά, τα φώτα εμπρός και πίσω τονίζουν τον χαρακτήρα του όπως και την πτυχή του του η οποία αφορά στον εξηλεκτρισμό του.

Το εσωτερικό του είναι άνετο σε ό,τι αφορά στον ωφέλιμο χώρο για τους επιβάτες. Αυτοί κάθονται χαμηλά, σε θέσεις που είναι σχετικά σκληρές σε αίσθηση. Οδηγός και συνοδηγός μεταφέρονται σε καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι πίσω επιβαίνοντες επίσης κάθονται χαμηλά. Σε σε κάθε περίπτωση μας κράτησαν ξεκούραστους μετά από πολύωρη οδήγηση στους ισπανικούς δρόμους.

Το ωφέλιμο ύψος της καμπίνας πίσω είναι ικανοποιητικό τουλάχιστον για μέσου ύψους άτομα, παρότι το αμάξωμα είναι κεκλιμένο σε εκείνο το τμήμα του. Σε αυτό (θετικό ωφέλιμο ύψος) συμβάλλουν τόσο το γεγονός ότι η πλάτη του εκεί καθίσματος έχει σχετική κλίση προς τα πίσω, όπως και ότι η οροφή του είναι διαμορφωμένη ώστε να επιτρέπει λίγο επιπλέον ύψος.

Στον δρόμο, το Civic e:HEV δίνει μια σφιχτή αίσθηση, αναφορικά με τη ρύθμιση της ανάρτησής του. Όμως αυτό δείχνει να συμβάλλει στον αναβαθμισμένο και ποιοτικότερο χαρακτήρα του, γενικότερα. Παραμένει άνετο και, εν τέλει, η ανάρτησή του απορροφά ικανοποιητικά τις ταλαντώσεις. Επίσης, είναι αρκετά ήσυχο ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης και το τιμόνι του δίνει πολύ καλή αίσθηση στα χέρια του οδηγού.

Όπως γράψαμε ήδη, το σύστημα παραμετροποίησης της ροπής στους τροχούς έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, με τις διαφορές μεταξύ τους να είναι μικρές αλλά ευδιάκριτες ως προς την εφαρμογή τους. Γενικά, το νέο Civic e:HEV μας άφησε πολύ καλές πρώτες εντυπώσεις τόσο ως προς την απόδοση του υβριδικού συστήματος όσο και σε επίπεδο ποιότητας κύλισης.

H κατανάλωση καυσίμου ήταν σχετικά χαμηλή και κυμάνθηκε από 5,1 έως 5,5 L/100 km εντός πόλης και 5,9 L/100 km στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο θερμικός κινητήρας έχει τον πρώτο λόγο στη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς.

Η έλευση του νέου Civic έχει προγραμματιστεί να γίνει στη χώρα μας τον προσεχή Σεπτέμβριο και δεν απομένει πλέον παρά να δούμε το δημοφιλές ιαπωνικό μοντέλο και να το δοκιμάσουμε στα πάτρια εδάφη. Τέλος οι τιμές του θα ανακοινωθούν σύντομα.