Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το KIA e-SOUL


Άλλαξε χαρακτήρα, άλλαξε «ψυχή», συμβάλλει στην αλλαγή της εικόνας που επιδιώκει η KIA τα τελευταία τρία χρόνια. Το νέο e-Soul δείχνει ότι είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ηλεκτροκίνητα οχήματα για την καθημερινή χρήση.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: KIA, K.Z.
  • 9/4/2019

Το Soul, ξεκίνησε ως ένα ιδιαίτερης σχεδίασης, ευρύχωρο και με απρόσμενα καλή οδική συμπεριφορά για τον «χαρακτήρα» του όχημα. Οι Κορεάτες τόλμησαν και δημιούργησαν ένα πρακτικό ηλεκτροκίνητο όχημα το οποίο πλέον αναβαθμίστηκε ουσιαστικά για να είναι περισσότερο αποδοτικό και να έχει μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης. Η καινούργια «γενιά» του e-Soul είναι κατά 5,5 cm μεγαλύτερη σε μήκος σε σχέση με πριν (πλέον φτάνει τα 4.195 mm), ενώ και το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 3,0 cm (φτάνει τα 2.600 mm). Το αμάξωμά του παραμένει κυβοειδές ωστόσο είναι περισσότερο στρογγυλοποιημένο από πριν και το εμπρός μέρος του είναι κατά 1,5 cm περισσότερο επίμηκες, συγκριτικά.

Τα νέας σχεδίασης φώτα, εμπρός και πίσω, το κάνουν να δείχνει πιο σύγχρονο και πιο ταιριαστό στο αισθητικό ζητούμενο της εποχής μας από ένα EV πόλης. Όπως ανακοινώθηκε από την KIA, το νέο e-Soul θα είναι διαθέσιμο σε επτά χρώματα ενώ θα υπάρχουν και άλλες επτά δίχρωμες επιλογές. Εκτός αυτών, στο πλαίσιο της περαιτέρω αύξησης των επιλογών που θα έχει στη διάθεσή του ο υποψήφιος αγοραστής, το καινούργιο μοντέλο θα διατίθεται προαιρετικά και σε εξοπλιστικό «πακέτο» που θα του δίνει εμφάνιση Crossover/SUV. Δηλαδή, θα υπάρχουν πλαστικά προστατευτικά στον εμπρός προφυλακτήρα και στο πλάι του αμαξώματος. Το πλαίσιο του νέου e-Soul έχει ενισχυθεί για να είναι περισσότερο δύσκαμπτο και η ανάρτησή του έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά, τουλάχιστον στο πίσω μέρος όπου τώρα υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, η οποία αντικατέστησε τον ημιάκαμπτο άξονα.

Εσωτερικά

Για να τονίσουν τον νεανικό «χαρακτήρα» του καινούργιου e-Soul αλλά και για να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές, οι σχεδιαστές της KIA εμπνεύστηκαν από την κουλτούρα της μουσικής για να διαμορφώσουν το εσωτερικό του. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, η διαμόρφωση και η σχεδίαση του ταμπλό και ορισμένων τμημάτων του εσωτερικού (π.χ. πόρτες) έγινε με τρόπο που να παραπέμπει σε σύστημα ήχου ή να εμφανίζεται σχέδιο σαν κυματομορφή αυτού.

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η έγχρωμη οθόνη αφής 10,25 ιντσών στην οποία απεικονίζονται οι πληροφορίες του νέου συστήματος ενημερωδιασκέδασης «Uvo Connect», όπως το ονομάζει η KIA. Σύμφωνα με αυτή, το λογισμικό του έχει εξελιχθεί ώστε να δημιουργεί στους επιβάτες την αίσθηση ότι βρίσκονται σε ένα περισσότερο ψηφιοποιημένο περιβάλλον απ’ ό,τι έχουμε συναντήσει ως τώρα στα μοντέλα της εταιρείας. Επίσης, όπως έγινε γνωστό, το σύστημα αυτό πληροί τον «Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων» («GDPR»).

Οι μπαταρίες

Το e-Soul θα διατίθεται με δύο διαφορετικές συστοιχίες μπαταριών, μία ενεργειακής χωρητικότητας 39,2 kWh (βασική έκδοση) και μία 64 kWh. Στην πρώτη περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 136 PS, η μέγιστη ροπή του είναι 395 Nm και το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει μια απόσταση 276 km (βάσει κύκλου WLTP) μέχρι την αναγκαστική φόρτιση των μπαταριών.

Στη δεύτερη περίπτωση, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 PS, ίδια μέγιστη ροπή (395 Nm) ενώ το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 452 km (βάσει κύκλου WLTP) μέχρι την αναγκαστική φόρτισή του. Σύμφωνα με την ΚΙΑ, το e-Soul με τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα επιταχύνεται από το 0-100 km/h σε 7,6 sec.

To e-Soul διαθέτει σύστημα «Drive Mode Select» το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: Eco , Eco, Normal και Sport. Μέσω αυτού, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιεί τον τρόπο απόδοσης της ροπής δίνοντας έμφαση είτε στην εξοικονόμηση ενέργειας είτε στις επιδόσεις. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την τροχοπέδη για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ενώ ενημερώνεται διαρκώς για την εναπομείνασα ενέργεια μέσω του συστήματος «Smart Eco Pedal Guide».

Πρώτες εντυπώσεις

Το e-Soul έχει τον αέρα του καινούργιου, ηλεκτροκίνητου μοντέλου, όμως είναι το ίδιο εύχρηστο και ευκολοδήγητο όπως ένα οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Τυπικό δημιούργημα της ΚΙΑ, είναι ευρύχωρο, δείχνει καλοκατασκευασμένο και διαθέτει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Η έκδοση με τον ηλεκτροκινητήρα των 204 PS, την οποία οδηγήσαμε, κινείται με ησυχία και ευκολία εντός πόλης. Η ροπή αποδίδεται άμεσα στους τροχούς, στο παραμικρό πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Στο ταξίδι, η ησυχία στο εσωτερικό παραμένει το κύριο χαρακτηριστικό του e-Soul. Η επιτάχυνση εν κινήσει είναι το ίδιο άμεση, ακόμα και στη διαμόρφωση Εco. Στη διαμόρφωση Sport, τα δεδομένα είναι ακόμα αμεσότερα, κάτι αναμενόμενο αλλά και εντυπωσιακό. Οδηγός και επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά και (οι δεύτεροι) μπορούν να μεταφέρονται με άνεση, ασχολούμενοι με τα δεδομένα στη κεντρική οθόνη αφής, για παράδειγμα. Τέλος, η ανάρτηση του e-Soul είναι σφιχτή σχετικά αλλά δείχνει να απορροφά καλά τις κακοτεχνίες ενώ δεν επιτρέπει στο όχημα να γέρνει πολύ στις στροφές. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η συστοιχία των μπαταριών είναι τοποθετημένη χαμηλά, εντός του πατώματος. Περισσότερα για το νέο e-Soul μπορείτε να διαβάσετε στο επόμενο τεύχος του Car and Driver.