Αποστολή στη Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Audi Q3 Sportback


Η AUDI ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ Q3 SPORTBACK, ΤΗΝ ΣΑΝ COUPE ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ SUV ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΤΗΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΑΓΟΡΑΣΤΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ. ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΚΑΙ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΘΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 34.900 ΕΥΡΩ.  

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 31/8/2019

Η δεύτερη «γενιά» του Q3 έκανε το ντεμπούτο του πέρυσι και ήταν θέμα χρόνου να συμβεί το ίδιο και για το Q3 Sportback. Στην Audi, το θεωρούν ως ένα νέο μοντέλο –όχι απλώς μια επιπλέον εκδοχή του πρώτου– το οποίο προστίθεται στην γκάμα της. Το Q3 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα «MQB», στην εκδοχή της «Α2» (που χρησιμοποιείται, επίσης, στα Volkswagen Tiguan, Skoda Kodiaq και SEAT Tarraco).

Το πεντάθυρο αμάξωμά του παραπέμπει σε coupι καθώς στο πίσω μέρος του η γραμμή είναι κεκλιμένη. Η γενικότερη σχεδίασή του είναι πιο δυναμική σε σχέση με ό,τι ισχύει στο Q3, τόσο εμπρός όσο και πίσω καθώς και στη διαμόρφωσή του στους πίσω θόλους και το πίσω μέρος. 

Η μάσκα του Q3 Sportback διαθέτει οκτάγωνη, κυψελώδη, τρισδιάστατη διαμόρφωση και τα εμπρός φώτα LED τού προσδίδουν σπορτίβ όψη. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, χάρη στη μορφοποίηση του εκεί προφυλακτήρα. Το μαύρο προστατευτικό πλαστικό που περιβάλλει το αμάξωμα τονίζει τον crossover/SUV χαρακτήρα του και το κάνει να δείχνει ψηλότερο από ό,τι είναι.

Το εσωτερικό

Σύμφωνα με τη Audi, το μήκος Q3 Sportback είναι 4.500 mm (αυξημένο κατά 1,6 cm συγκριτικά με του Q3), το πλάτος φτάνει τα 1.843 mm (μικρότερο 0,6 cm) ενώ το ύψος του τα 1.555 mm (χαμηλότερο κατά 3,0 cm). Το μεταξόνιό του είναι ίδιο (2.680 mm) ενώ υπάρχει και εδώ η δυνατότητα να σύρεται το (αποτελούμενο από δύο τμήματα) πίσω κάθισμα σε μια απόσταση έως 13,0 cm, δίνοντας έμφαση στον χώρο επιβατών ή αποσκευών κάθε φορά.

Βάσει όσων ανακοινώνει η εταιρεία, το πορτμπαγκάζ είναι 530-1.400 l, ίδιο στην κατώτερη τιμή του αλλά μικρότερο κατά 125 l στη μέγιστή του, λόγω του μικρότερο ύψους του αμαξώματος (στο Q3, η μέγιστη τιμή του φτάνει τα 1.525 l). Αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης, η πίσω πόρτα διαθέτει ηλεκτρομηχανισμό για να ανοίγει ή να κλείνει.

Όλες οι εκδόσεις του Audi Q3 Sportback θα έχουν ψηφιακό πίνακα οργάνων και οι καλύτερα εξοπλισμένες διαθέτουν το «Virtual Cockpit». Στον πίνακα οργάνων υπάρχει οθόνη 10,25 in, ενώ αυτή στην κονσόλα θα είναι 10,1 in στις πιο προσιτές οικονομικά και 12,3 in στις ακριβότερες. Η κεντρική οθόνη και οι διακόπτες του κλιματισμού είναι στραμμένα με κλίση 10 μοιρών προς τον οδηγό για να είναι πιο εύχρηστος και εργονομικό ο χειρισμός τους . Το σύστημα «MMI» έχει μπορεί να λειτουργήσει και με φωνητικές εντολές, ενώ υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης smartphone (Android Auto ή Apple CarPlay).

Το εσωτερικό του αυτοκινήτου διαθέτει επένδυση από ύφασμα, δέρμα ή alcantara, ενώ, προαιρετικά, περιλαμβάνεται το ηχοσύστημα «Bang & Olufsen Premium Sound» με (εικονικό) «τρισδιάστατο» ήχο.

Φυσικά, το Audi Q3 Sportback έχει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ακόμα και στη βασική έκδοσή του. Σε αυτό περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, το σύστημα «Audi pre sense» το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενη σύγκρουση και ενεργοποιεί τα φρένα εάν αυτός δεν αντιδράσει έγκαιρα, τα συστήματα προειδοποίησης για παραμονή στη λωρίδα κυκλοφορία και ακούσιας αλλαγής αυτής, καθώς και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού κατά το παρκάρισμα ή με διασταυρούμενο εν κινήσει όχημα.

Κινητήρες

Αρχικά, το Audi Q3 Sportback θα είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες, τον 2.0 TDI των 150 PS (35 TDI quattro), τον 1.5 TFSI των 150 PS (35 TFSI) και τον 2.0 TFSI των 230 PS (45 TFSI quattro). Και οι τρεις εκδόσεις του θα διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «S-Tronic» επτά σχέσεων, ενώ το σύστημα τετρακίνησης «quattro» θα είναι διαθέσιμο σε αυτές με τους μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες..Η έκδοση του Q3 Sportback με τον 1.5 TFSI των 150 PS θα διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και θα υπάρχει και μία εκδοχή του με «ήπιο» υβριδικό σύστημα (48 V).

Προς το παρόν, ο δίλιτρος TDI έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 4,7-4,9 l/100 km και μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 123-129 g/km. Με αυτόν, το Q3 Sportback επιταχύνεται σε 9,3 sec για το 0-100 km/h ενώ η τελική ταχύτητά του είναι 205 km/h. 

Το Q3 Sportback 45 TFSI quattro, με τον δίλιτρο των 230 PS, θα επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 6,5 sec, η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 233 km/h, η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 7,3-7,7 l/100 km και μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 166-174 g/km.

Πρώτες εντυπώσεις

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi, το Q3 Sportback απευθύνεται σε νεαρότερης ηλικίας υποψήφιους αγοραστές, συγκριτικά με όσους, δυνητικά, θα επιλέξουν το Q3. Το χαμηλότερο ύψος του αμαξώματος είχε ως αποτέλεσμα να είναι χαμηλότερο και το κέντρο βάρους του, κατά 3,0 cm. Η ανάρτησή του είναι η σπορ σε όλες τις εκδόσεις του μοντέλου και έχει γίνει προσπάθεια να παρέχει όσο το δυνατόν καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Η έκδοση με τον 1.5 TFSI και το κιβώτιο «S-Tronic» είναι ευκολοδήγητη σε κάθε περίπτωση, δηλαδή είτε σε δρόμο με απανωτές στροφές είτε σε αυτοκινητόδρομο. Οι κλίσεις του στις στροφές είναι σχετικά μικρές και η πληροφόρηση του οδηγού από το τιμόνι καλή. Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και η ποιότητα κύλισης πολύ καλή. Η ποιότητα κατασκευής  είναι σε υψηλό επίπεδο και –ως επιβάτης– μεταφέρεσαι σε ένα περιβάλλον υψηλής τεχνολογίας και premium χαρακτήρα, για την κατηγορία.

Η εκδοχή του Q3 Sportback με τον δίλιτρο TFSI προφανώς είναι καλύτερη σε επιδόσεις, ενώ τα δεδομένα της αντιληπτής ποιότητας και αυτής των υλικών που συνθέτουν το εσωτερικό ακόμα καλύτερα. Τέλος, η έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα στοχεύει και στην όσο το δυνατόν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, όπως διαπιστώσαμε (σημ.: 5,6 l/100 km), πέραν του γεγονότος ότι κινεί με ιδιαίτερη ευκολία το αυτοκίνητο.

Το Q3 Sportback διατίθεται με το σύστημα «Drive Select» μέσω του οποίου ο οδηγός παραμετροποιεί την αμεσότητα εφαρμογής της ροπής στους τροχούς και της αλλαγής των σχέσεων στο «S-Tronic», της αίσθησης του τιμονιού και αυτής των αμορτισέρ. Συνολικά, υπάρχουν έξι επιλογές: «Offroad, «Efficiency», «Comfort», «Auto», «Dynamic» και «Individual» .

Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον Οκτώβριο. Όπως ανακοινώθηκε, οι τιμές του θα ξεκινούν από τα 34.900 το 1.5 35 TFSI με το χειροκίνητο κιβώτιο και από τα 37.140 ευρώ για την έκδοχή του με το αυτόματο «S-Tronic» και το ήπιο υβριδικό σύστημα.