Αποστολή στη Νορβηγία: Οδηγούμε την ηλεκτρική Mercedes EQC!


Βρισκόμαστε στην ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με τα περισσότερα ηλεκτρικά από κάθε άλλη και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την πρώτη ηλεκτρική Mercedes. Διαθέσιμη στην Ελλάδα από 79.360€.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 21/5/2019

Το Όσλο είναι προφανώς το κατάλληλο μέρος για να παρουσιαστεί η πολύ-αναμενόμενη EQC που σηματοδοτεί και επισήμως το «μπάσιμο» της Mercedes στην ηλεκτροκίνηση. Όχι με ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης (αν λάβουμε υπόψη την Smart) αλλά με ένα μεγάλο SUV που φτάνει σε μήκος τα 4.761 mm. Ακόμη και αν δεν το γνωρίζεις θα υπέθετες πως η EQC έχει μια μεγάλη συγγένεια με την GLC και ας είναι η τελευταία κάτι τις κοντύτερη.

Άλλωστε ακόμη και η ονομασία μαρτυρά τους δεσμούς που έχει η EQC και που σύμφωνα με την Mercedes δεν θα έπρεπε να είχε ένα πιο τολμηρό σχήμα από ένα πιο γνώριμο και… εξηλεκτρισμένο, όπως αυτό που βλέπετε στην οθόνη σας. Γνώριμη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό με τις δύο μεγάλες οθόνες 10,25’’ χτισμένες στο γνωστή MBUX διάταξη που εγκαινιάσθηκε με την πιο πρόσφατη A-Class. Το μενού είναι ανάλογα ηλεκτρικό με όλες τις πληροφορίες, ενώ η καμπίνα δεν έχει μόνο την ηλεκτρική αύρα της EQC αλλά και πρακτικούς χώρους. Ενδεικτικά το μεταξόνιο των 2,873 m και το πορτμπαγκάζ των περίπου 500 lt είναι νούμερα που μιλούν από μόνα τους.

Από εκεί και πέρα το σύστημα πρόωσης της EQC απαρτίζεται από έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα (άρα υπάρχει τετρακίνηση) με την συνδυασμένη ισχύς στα 300 kW και την μέγιστη ροπή στα 760 Nm. Οι ειδικοί της Mercedes έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στον τομέα του NVH και η EQC να είναι ένα άνετο αυτοκίνητο που να κρύβει το βάρος του. Πράγματι, το εξαιρετικό set-up σε κάνει να αγνοείς τους 2,5 τόνους του απόβαρου (μόνο οι μπαταρίες ζυγίζουν 652 kg) και η EQC είναι πολύ ευχάριστη και γρήγορη (όσο μπορέσαμε να δούμε στην «αυστηρή» νορβηγική άσφαλτο). Ενδεικτικό των επιδόσεων είναι τα 5,1 sec που δίνει ο κατασκευαστής με τελική περιορισμένη στα 180 km/h.

H μπαταρία είναι λιθίου ιόντων 80 kWh, βρίσκεται στο δάπεδο και ανάμεσα στους δύο άξονες, με την Mercedes να παρέχει εγγύηση για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. H EQC διατίθεται στάνταρ με τον υδρόψυκτο φορτιστή OBC ισχύος 7,4 kW που βολεύει για φόρτιση στο σπίτι ή σε δημόσιους σταθμούς, ενώ υπάρχει και το πιο γρήγορο Wallbox (έως τρεις φορές ταχύτερα) που προσφέρει προαιρετικά η Mercedes για φόρτιση σε περίπου 11 ώρες (από το 10% στο 100%, ρεύμα τουλάχιστον 16Α).

Όσο για την κατανάλωση αυτή κυμαίνεται στις περίπου 20 kWh/km και κοντά στου κατασκευαστή. Υπό τα αυστηρά όρια ταχύτητας στη Νορβηγία είδα περίπου στις 23 kWh αν και σε δύσκολα ανάγλυφα όπως τα δικά μας εκτιμώ πως θα κυμαίνεται στις περίπου 25 kWh/km με την πραγματική αυτονομία να κυμαίνεται μεταξύ 300-400 km και ανάλογα με το πόσο βαρύ πόδι έχει ο καθένας. Πολύ ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που επιταχύνει η EQC αφού τον πρώτο λόγο έχει ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας και όποτε χρειαστεί αυξάνεται και η συμμετοχή του δεύτερου πίσω (για λόγους οικονομίας σε κατανάλωση).

Επίσης η EQC προσφέρει πέντε προγράμματα κίνησης (τα Comfort, Eco, Max Range, Sport, Individual) και πέντε τρόπους ανάκτησης ενέργειας χρησιμοποιώντας τα paddles στο τιμόνι με το αριστερό να την εντείνει και το δεξί να την μειώνει. Προτίμησα την αυτόματη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας η οποία ενεργοποιείται τραβώντας το αριστερό paddle για μερικά δευτερόλεπτα. Ενδιαφέρον είχε και η ταχυφόρτιση στο δίκτυο της IONITY μέγιστης ισχύος στα 150 kW (η EWC στα 110 kW). Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο νέο τεύχος του Car&Driver που κυκλοφορεί αυτό το Σαββατοκύριακο.