Δοκιμάζουμε το εκθαμβωτικό Peugeot 2008 στην έκδοση των 1.199 κ.εκ.


Θέλατε ένα 3008 αλλά μάλλον μεγάλο σας έπεφτε και ακριβό. Σε μια επίδειξη ικανοτήτων, έμπνευσης και γαλλική… εμμονικότητας, η Peugeot, έχοντας σχεδιαστικό και μηχανολογικό…οίστρο παρουσιάζει το 2008. Το οδηγούμε και αναρωτιόμαστε: Είναι γαλλικό;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/3/2020

Μπορεί η γιγάντωση της PSA με τις απανωτές συγχωνεύσεις και εξαγορές (FCA, Opel) να έχουν προσδώσει έναν χαρακτήρα επιχειρηματικού τσουνάμι σε ό,τι κάνει –και- η Peugeot, όμως φαίνεται ότι εκεί, στα διάφορα τμήματα της εταιρείας, ξέρει ο καθένας τη δουλειά που κάνει, μένοντας επικεντρωμένος στο στόχο του.

Πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα για το νέο VW Golf: Τα υπέρ και τα κατά για το γερμανικό best seller

Εν προκειμένω, στη δημιουργία ενός SUV που θα ξεπερνούσε πολλά εσκαμμένα, όπως, δηλαδή, συνέβη και με το 3008, μια κατηγορία επάνω. Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το λανσάρισμα του πολύ καλού Peugeot 208, η γαλλική φίρμα έδωσε στο κοινό της κι ένα SUV το οποίο δείχνει ότι θα παίξει πρωταγωνιστικό ρολό στην κατηγορία των –σχεδόν- συμπαγών SUV, την κατηγορία, δηλαδή, στην οποία όλοι οι κατασκευαστές είναι ταγμένοι, παρουσιάζοντας διαρκώς νέες προτάσεις.

Θυμίζουμε το ότι το 2008 ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό συμπαγές SUV όταν προωτοπαρουσιάστηκε το 2013 και με τον γαλλικό του και φινετσάτο αέρα παρέμεινε επίκαιρο μέχρι και το 2019. Τώρα πια μεταλλαγμένο σημαντικά έρχεται ως συνεχιστής της παράδοσης της Peugeot στη δημιουργία SUV.

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Corolla Hybrid με τον δίλιτρο κινητήρα των 180 ίππων

Εκ πρώτης, το νέο 2008 είναι μεγαλύτερο, πολύ μεγαλύτερο, κατά σχεδόν 15 cm συγκριτικά με το παλιό 2008, βασισμένο σε μια πολύ καλή πλατφόρμα (την CMP) με την οποία ήδη έχουν δημιουργηθεί πολλά μοντέλα του ομίλου. Φαίνεται ως διάδοχος του πρώτου 2008, αλλά μόνο στη γενική «αύρα», καθώς οι αναλογίες, οι όγκοι και τα σχεδιαστικά του διαπιστευτήρια ορίζουν ένα δυναμικό, πομπώδες και μάλλον εξωστρεφές σύνολο, με στοιχεία όπως τα φωτιστικά LED εμπρός και πίσω, ενώ οι ανάγλυφες πλευρικές επιφάνειες να ξεπερνούν αρκετές «κόκκινες γραμμές». Συνολικά αγγίζει πλέον τις διαστάσεις μοντέλων της πιο πάνω κατηγορίας κάνοντας το ένα μοντέλο που γεφυρώνει την ευελιξία με τις πραγματικές χωροταξικές ανάγκες.

Η θέση οδήγησης

είναι… Peugeot, τελεία και παύλα. Αν το θέλετε πιο… αναλυτικό, μπαίνεις δρασκελίζοντας το βαθύ μαρσπιέ και κάθεσαι σε ένα χορταστικών επιφανειών (και πλημμελούς στήριξης) κάθισμα, με το ταμπλώ και τα επιμέρους στοιχεία του να κοιτούν προς τη μεριά του οδηγού όπως και το σαν-πρέτζελ τιμόνι. Η ελληνική αντιπροσωπεία μάς έχει καλομάθει, οπότε η έλλειψη του i-Cockpit 3D μάς επέφερε ένα τεχνολογικό σύνδρομο στέρησης.

Αντ’ αυτού είδαμε τον παλιό, στενό αναλογικό πίνακα οργάνων με την ιδιότυπη φορά του στροφόμετρου, όπως το γνωρίζουμε από το παλιό 2008, και με τη δυσκολία στο να δεις πίσω από το τιμόνι (συμβουλή μας: καταργήστε τον αναλογικό πίνακα. Είναι σαν να ακούμε Deutsche Welle από το λαμπάτο ραδιόφωνο του παππού, στο smart home μας). Τουλάχιστον, η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών είναι εκεί με το ελληνικό του μενού, με το οποίο   σιγά σιγά εξοικειωνόμαστε,   όπως εκεί είναι και τα γνωστά γαλλικά μοτίβα στη σχεδίαση και στα υλικά ή οι διακόπτες σαν πλήκτρα πιάνου, με άλλα λόγια ένα αρχοντικό, καλλίγραμμο ταμπλώ που απέχει από τα γερμανικά ταμπλώ όσο το Παρίσι από το Βερολίνο.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα παίρνουν «άριστα 10» θυμίζοντας χωροταξία της Hyundai, όπως και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Με 2,6 μέτρα μεταξόνιο και σοφή διαρρύθμιση, δεν νιώθεις το σαν-να-παρκάρω-στην-Κυψέλη σύνδρομο που έχει το 208 για τους πίσω επιβάτες. Γενικά νιώθεις ότι χώροι υπάρχουν και είναι εκεί για να κάνουν τη ζωή ευκολότερη.

Δομικά και οδηγικά

Αναφερθήκαμε ήδη στην πλατφόρμα CMP, η οποία πατά σε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω. Η στρεπτική του ακαμψία είναι κορυφαία, συναγωνιζόμενη αυτοκίνητα όπως το T-Cross, ενώ η συνολική αίσθηση οδήγησης σε ένα κακοτράχαλο τερέν είναι απόλυτα η καλύτερη στην κατηγορία. Σε αυτό βοηθούν και τα ελαστικά με την «άνετη» διάσταση 215/65-R16 και τη στριτάδικη λογική EcoContact6 της Continental.

Υπάρχει βέβαια και το προαιρετικό Advanced Grip Control, αλλά όχι τετρακίνηση για κάτι πιο… εξαντρίκ εκτός δρόμου. Η απόσταση, πάντως, του πατώματος από το έδαφος είναι επαρκής για μια κάποια πιο περιπετειώδη διέλευση ή έστω για κάποιο υψηλό κράσπεδο ή μια κακοτεχνία της ασφάλτου.

Αυτή η διαπίστωση είναι εμπειρική και όχι με στοιχεία, μιας και οι Γάλλοι παρέλειψαν να καταγράψουν το εν λόγω χαρακτηριστικό. Στις στροφές το 2008 μπορεί να διατηρήσει την τροχιά του εύκολα έχοντας ένα ενδιαφέρον turn-in, αλλά σίγουρα εκεί χρειάζονται τα καλύτερα καθίσματα της έκδοσης GT-Line.

Στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο δεν δείχνει να προβληματίζεται, αφού και –σχετικά- ήσυχο είναι και δυνατό για υψηλές μουαγέν και ένα ξεκούραστο προσπέρασμα. Η ευρωστία και η απόδοση ροπής είναι ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της μηχανολογικής επάρκειας του μοντέλου.

Ο 1200άρης τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας ροπάρει από τις 1.800 rpm ξεκούραστα, αποδοτικά και μεταφέρει την ισχύ των 130 PS με ένα νέο κιβώτιο έξι σχέσεων. Έχει ενδιαφέρον κούμπωμα στις σχέσεις με ένα μικρό «σκάλωμα επιβεβαίωσης» για την ταχύτητα που έχουμε επιλέξει και όχι τη διαισθητική ακρίβεια των Ford και Hyundai. Επίσης, το σύνολο δεn θορυβεί αναίτια παρά μόνο σε ένα όριο από τις 2.500 μέχρι τις 3.500 rpm, όπου υπάρχει μια μικρή τόνωση στον εκπεμπόμενο θόρυβο που όμως δεν ενοχλεί με τη χροιά του.

Να αναφέρουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα παραμετροποίησης στον τρόπο διαχείρισης του κινητήρα ή στην αίσθηση του τιμονιού που είναι όσο πρέπει ελαφρύ για SUV αλλά τίποτε περισσότερο, οπότε αν θέλετε σπορ πρόγραμμα, δείτε εξοπλιστικές εκδόσεις που το διαθέτουν. Πάντως, γρήγορο είναι το αυτοκίνητο ακόμη και σκέτο με το 0-100 km/h να έρχεται σε χρόνο 10 sec. Η δε κατανάλωση είναι θέμα «οδηγικής παιδείας».

Αν είστε συνετοί, θα δείτε 7,1 l/100km μια επίδοση που είναι καλή με βάση τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Σίγουρα θα θέλαμε κάποιο self-charging μικροϋβριδικό σύστημα, όπως έχουν κάποιες εταιρείες (βλέπε π.χ. Suzuki), που θα μείωνε την υπερβολική στιγμιαία κατανάλωση (ιδέες παραθέτουμε).

Εντέλει

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό, εκτός από το πλήρες ESP το νέο 2008 είναι ένας πραγματικός ιππότης, αρματωμένος από τη βασική κιόλας έκδοση με πολλά εκλεκτά συστήματα ασφαλείας. Active Safety Brake με camera (αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών), Distance Alert και Forward collision warning (προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης), Lane Keeping Assist (προειδοποίηση & διόρθωση σε περίπτωση ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας με αναγνώριση της άκρης του δρόμου, ακόμα και χωρίς διαγράμμιση).

Υπάρχει, ακόμη,  Driver attention alert (ενεργό σύστημα ανίχνευσης έλλειψης προσοχής οδηγού), αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας και εκτεταμένη αναγνώριση οδικής σήμανσης και όχι μόνο τα όρια ταχυτήτων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 130 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Με όλα όσα σας αναφέραμε ξέρουμε ότι περιμένετε το «διά ταύτα». Αυτό έρχεται με το ανάλογο τίμημα. Η βασική έκδοση Active των 130 PS εκκινεί από τα 21.400 ευρώ η δε Allure με πολλά καλούδια, όπως το νέο ψηφιακό κόκπιτ, ζητά 25.000 ευρώ.

Να υπενθυμίσουμε ότι με αυτήν ακριβώς την τιμή διατίθεται το μεγαλύτερο Citroen C5 Aircross που έχουμε βραβεύσει ως Best Big Family Car. Όμως, προσοχή! Δεν πρέπει να συγχέουμε τα πράγματα.

Το 2008 έρχεται ως η νέα σελίδα της φίρμας στην κατηγορία, που συνάμα αποτελεί (μαζί με το 208) τον προπομπό της ηλεκτροκίνητης εποχής στις εκδόσεις e-2008 και e-208. Είναι φροντισμένο με ποιοτικά υλικά ανώτερης αισθητικής, μια δήλωση ότι οι Γάλλοι ξέρουν να φτιάχνουν μηχανολογικά «μπιμπελό» (δείτε μόνον το χρώμα του αμαξώματος και καταλαβαίνετε).

Είναι fun-to-drive πράγμα δύσκολο για ένα SUV και εντέλει είναι και άνετο/ευρύχωρο χωρίς να είναι ανοικονόμητο σε διαστάσεις. Η έκδοση Active, λοιπόν, είναι η χρυσή τομή αποδοτικότητας/εξοπλισμού και προτείνεται ως ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας και όχι μόνον.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 130 PS 2020   TIMH €21.400   ΤΕΛΗ €101

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 198 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,4 L/100km, 103 g/km

PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 130 PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΩΝ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ

JOIN US