Δοκιμάζουμε το mild hybrid Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS 7DCT


Τι αλλάζει στο Ford Puma το υβριδικό σύστημα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πόσο επηρεάζει την κατανάλωση και τις επιδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 15/7/2021

Mε το ήπιο υβριδικό σύστημα συνδεδεμένο στον «χιλιάρη» EcoBoost και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων να συμβάλλει στη μετάδοση των 125 ίππων στους εμπρός τροχούς, το Ford Puma εμφανίζεται πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, διατηρώντας τα υπόλοιπα πλεονεκτήματά του.

Η απόφαση των ανθρώπων της Ford ανακοινώθηκε πριν από σχεδόν δύο χρόνια. Όλα τα μοντέλα της εταιρείας θα διατίθενται και σε μία εξηλεκτρισμένη εκδοχή τους, με σκοπό τη μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και την εναρμόνιση με τα όρια που θέτει το Πρωτόκολλο «WLPT». Αυτό συνέβη και με το Puma, το καινούργιο crossover μοντέλο της.

Η –κατά τεκμήριο– περισσότερο προσιτή τεχνολογική λύση που επιλέχθηκε και από την «Μπλε Οβάλ» ήταν αυτή της ήπιας υβριδικής διάταξης κινητήρα. Αν και ονομασία της εν λόγω έκδοσης είναι «Hybrid» (υβριδική), η πραγματικότητα αφορά στην τοποθέτηση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 16 PS και μέγιστης ροπής 50 Nm, ο οποίος συνδέεται με τον 1.0 EcoBoost μέσω ιμάντα.

Εκτός αυτού, υπάρχει και μια (αντιστοίχως) μικρή συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου τάσης 48 Volt η οποία, στο Puma, είναι τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητά της είναι 0,48 kWh.

Οι βελτιώσεις στον 1.0 EcoBoost

Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα και τον συνδράμει κατά την επιτάχυνση (παρέχοντας περισσότερη ροπή στις χαμηλές rpm) αλλά και ως γεννήτρια όπου φορτίζει τις μπαταρίες κατά την πέδηση.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Ford, στην έκδοση του Puma με τους 125 PS, η τοποθέτηση του ήπιου υβριδικού συστήματος στον 1.0 EcoBoost αύξησε κατά 10 Nm την τιμή της μέγιστης ροπής συγκριτικά με αυτή που αποδίδει ο βενζινοκινητήρας. Συγκεκριμένα, πλέον φτάνει τα 210 Nm/1.750 rpm (για όσο χρονικό διάστημα λειτουργεί και το σύστημα «overboost»), ενώ πριν ήταν 200 Nm/1.750 rpm (επίσης για το διάστημα λειτουργίας τού «overboost»). Χωρίς το τελευταίο, η ανώτατη τιμή της είναι 170 Nm/1.400-4.500 rpm.

Επίσης, βάσει των στοιχείων που ανακοινώνει η Ford, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, η μετάδοση αυτής στους εμπρός τροχούς είναι έως και κατά 50% περισσότερη στις χαμηλές rpm, έως περίπου τις 1.500 rpm, συγκριτικά με την εκδοχή τού μοντέλου χωρίς το mHEV σύστημα. 

Tέλος, στην έκδοση που αφορά στην έκδοση του 1.0 EcoBoost με τους 155 PS και όχι στην παρούσα, η ύπαρξη του ήπιας υβριδικής διάταξης κινητήρα στο Puma έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα στο 10,0:1 (έναντι 10,5:1 στην εκδοχή των 125 PS) και να τοποθετήσουν μεγαλύτερης διαμέτρου υπερσυμπιεστή.

Εντυπώσεις

Η αναβίωση του ονόματος «Puma» για τη Ford συνέβη περίπου 24 χρόνια έπειτα από την πρώτη φορά που παρουσιάστηκε. Το 1997 ήταν ένα όμορφο coupé, το 2019 εμφανίστηκε με τη μορφή ενός εντυπωσιακού crossover. Ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις η δημιουργία του βασίστηκε στο Fiesta, το τότε και το παρόν, αντιστοίχως.

Το σύγχρονο Puma διακρίνεται για τη σχεδίασή του, κάτι που συμβάλλει και στη σχετική δημοφιλία του μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών που επιθυμούν ένα καινούργιο όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η γενικότερη μορφή του είναι ο ένας βασικός παράγοντας προτίμησής του, ο άλλος είναι η πρακτικότητα στο εσωτερικό του.

Η αισθητική νεανικότητά του συνδυάζεται και με τη σύγχρονη εικόνα στο ταμπλό του, όπου στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη TFT LCD 12,3 ιντσών με πληθώρα ψηφιακών ενδείξεων, αναλόγως της επιλογής τού οδηγού κάθε φορά. 

Μάλιστα σε αυτή, εμφανίζονται πολύχρωμα γραφικά, είτε ως καλωσόρισμα ή ως αποχαιρετισμός των επιβατών είτε για να καταδείξουν την επιλογή του προγράμματος λειτουργίας στο σύστημα παραμετροποίησης το οποίο στη Ford ονομάζουν «Selectable Driving Modes»..

Αυτό έχει πέντε διαφορετικά επίπεδα («Eco», «Normal», «Trail», «Slippery» και «Sport») καθένα από τα οποία ρυθμίζει την απόδοση της ροπής, την  αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (εν προκειμένω) και στην αίσθηση του τιμονιού, αναλόγως της επιθυμίας του οδηγού για τον ρυθμό που θέλει να ακολουθήσει ή του συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους στο οποίο κινείται το Puma.

Στην πράξη, στη συγκεκριμένη έκδοση του crossover μοντέλου οι διαφορές μεταξύ των διαφορετικών προγραμμάτων είναι μικρές αναφορικά με τη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός μεταξύ τους. Το τεχνολογίας DCT κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση, αλλά η αντίστοιχη αίσθηση του μοχλού είναι μέτρια κατά τη μετακίνησή του και (ο οδηγός) πρέπει να συνηθίσει και το γεγονός ότι η διαδρομή για την τοποθέτησή του στην κατάλληλη θέση κάθε φορά (για την επιλογή της φοράς κίνησης) είναι σχετικά μικρή.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
FORD PUMA 1.0 ECOBOOST MILD HYBRID 125 PS 7DCT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Η ανάρτηση του Puma είναι σχετικά σφιχτή για να ταιριάζει στην «σπορτίφ» εικόνα που οι άνθρωποι της Ford θέλουν να συνοδεύει το νέο μοντέλο τους. Όπως διαπιστώσαμε συγκριτικά, με τη χρήση ελαστικών με προφίλ «55» (τα οποία διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας), είναι πιο άνετο για τους επιβάτες από ό,τι στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης επιλέξει ελαστικά με χαμηλότερο προφίλ. Στη δεύτερη περίπτωση, το Puma χάνει αυτή την ικανότητά του, προς όφελος της (θεωρητικά) ακόμα πιο σπορτίφ αίσθησης ή πιο όμορφης εμφάνισης του οχήματος (συνολικά).

Η συγκεκριμένη εκδοχή τού Puma είναι προσανατολισμένη στο να κινείται με σχετικά ήρεμο ρυθμό για να είναι πιο πιστή στα δεδομένα που όρισαν την ύπαρξή της. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται ο στόχος που είναι η οικονομία καυσίμου. Σε διαφορετική περίπτωση, δηλαδή εάν επιλέγεις έναν πιο σβέλτο ρυθμό (για να ικανοποιήσεις εαυτόν αλλά και τον χαρακτήρα του οχήματος), τότε θα διαπιστώσεις ότι το κιβώτιο ταχυτήτων δεν μπορεί να ακολουθήσει πάντα την ανάγκη για αμεσότερη αλλαγή των σχέσεων.

Βεβαίως, διατίθενται και μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι για την αλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό. Όμως και πάλι η εναλλαγή τους κάποιες φορές δεν είναι τόσο γρήγορη όσο θα ήθελες, επαναλαμβάνουμε στην περίπτωση που ο οδηγός επιλέξει έναν πιο σβέλτο ρυθμό κίνησης. Εάν κάποιος θέλει καλύτερες επιδόσεις, το Puma διατίθεται και με ισχυρότερους κινητήρες και με τα αντίστοιχα δυναμικά χαρακτηριστικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η προτεραιότητα είναι άλλη.

Η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 8,0 l/100 km, ωστόσο με σχετικά ήρεμο ρυθμό και χωρίς συχνές, απότομες επιταχύνσεις η τιμή της πέφτει κοντά στα 7,5 l/100 km. Τέλος, η συγκεκριμένη έκδοσή του το Puma δεν διαφοροποιείται στα λοιπά στοιχεία του, δηλαδή σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία του για τέσσερις ενήλικες και στην πρακτικότητα που παρέχει στους επιβάτες του.

Η ενδεικτική τιμή πώλησης της συγκεκριμένης έκδοσης ξεκινά από τα 23.595 ευρώ, ποσό που είναι αξιοσημείωτο. Ωστόσο, όποιος αποφασίσει να την επιλέξει θα έχει ένα αυτοκίνητο με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού για τα δεδομένα της κατηγορίας και ένα αυτοκίνητο που είναι πόλος έλξης σχεδιαστικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD PUMA 1.0 ECOBOOST MILD HYBRID 125 PS 7DCT 2021   TIMH €23.595   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 92 (125)/6.00  ΡΟΠΗ Nm/rpm 210/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 187 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 129 g/km

FORD PUMA 1.0 ECOBOOST MILD HYBRID 125 PS 7DCT 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ (ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ).

ΚΑΤΑ ΕΝΙΟΤΕ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ (ΓΙΑ mHEV).