Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i10: Ανεβάζει τον πήχη!


Το νέο Hyundai i10 έχει ως στόχο να αναβαθμίσει την εικόνα της κορεατικής εταιρείας και στην κατηγορία των οχημάτων πόλης σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι ως τώρα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/4/2020

Το καινούργιο Hyundai i10 έπρεπε να είναι μεγαλύτερο από πριν, όχι μόνο σε διαστάσεις αλλά και σε ό,τι αφορά τον χαρακτήρα του. Έτσι, το πλάτος του αμαξώματός του είναι κατά 20 mm μεγαλύτερο και το ύψος του κατά 20 mm χαμηλότερο από πριν. Αναφορικά με το μεταξόνιό του, έχει αυξηθεί κατά 40 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει ταυτόσημος με πριν (252 l) σε ό,τι αφορά τη μικρότερη τιμή του.

Νεανικότερη εμφάνιση

Η σχεδίαση του τρίτης «γενιάς» i10 έπρεπε απηχεί τη σύγχρονη αντίληψη για ένα τέτοιο όχημα. Το αμάξωμά του συνδυάζει αδρές γραμμές, που σε κάποια τμήματά του παραπέμπουν έως και σε σπορτίβ εικόνα, με καμπύλες οι οποίες το κάνουν να δείχνει πιο ελκυστικό.

Η ΝΕΑ ALFA ROMEO GTV ΕΙΝΑΙ ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΗ KAI ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ!

Το νέο Hyundai i10 έχει φώτα ημέρας LED, το αμάξωμά του διατίθεται σε 10 διαφορετικά βασικά χρώματα και 22 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, συνολικά.

Εσωτερικά, η διαμόρφωση του ταμπλό είναι τέτοια που παραπέμπει ένα μεγαλύτερης κατηγορίας όχημα, δίνοντας την αίσθηση ενός πιο ευρύχωρου, ποιοτικότερου και ασφαλέστερου οχήματος.

Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του, το καινούργιο μοντέλο της κορεατικής εταιρείας διαθέτει τη δυνατότητα συνδεσιμότητας αλλά και ευκολίας στο χειρισμό των επιμέρους λειτουργιών μέσω οθόνης. Έτσι, στην κονσόλα του υπάρχει έγχρωμη οθόνη 8,0 ιντσών στην οποία απεικονίζονται πληροφορίες από το σύστημα infotainment και υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης smartphones Android Auto και Apple CarPlay. Προαιρετικά, προσφέρεται η ψηφιακή πλατφόρμα «Connected Car» και οι εφαρμογές «Blue Link» και «Find My Car», καθώς και η υπηρεσία «Find My Car» και «Hyundai Live».

Επίσης, το νέο i10 διατίθεται με το σύστημα «Hyundai Smart Sense» δηλαδή έχει σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή πεζό, σύστημα ειδοποίησης ακούσιας διαφυγής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματης αφής της μεγάλης σκάλας φώτων, κ.λπ.

Επιπλέον, το καινούργιο μοντέλο θα διατίθεται και στην εξοπλιστική έκδοση «N Line» η οποία θα παραπέμπει σε πιο σπορτίβ εμφάνιση και επιδόσεις. Σε αυτή, θα υπάρχει ο 1.0 T-GDI κινητήρας και θα είναι διαθέσιμη από το προσεχές καλοκαίρι.

Κάτω από το καπό

Αναφορικά με τους κινητήρες του, αρχικά θα είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.0 MPi των 67 PS, τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με τον τετρακύλινδρο 1.2 MPi των 84 PS, επίσης με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων και με τον τρικύλινδρο 1.0 T-GDi των 100 PS. Τέλος, η ανάρτησή του δεν έχει αλλάξει σε ό,τι αφορά την αρχιτεκτονική της, συνεπώς εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος και πίσω ημιάκαμπτος άξονας.  

Πρώτες εντυπώσεις

Στο νέο Hyundai i10 με τον 1.2 MPi κινητήρα των 87 PS που οδηγήσαμε, τόσο με το αυτόματο κιβώτιο όσο και με το χειροκίνητο (πέντε σχέσεων και στις δύο περιπτώσεις), από τη πρώτη στιγμή που θα ανοίξεις την πόρτα για να μπεις στο αυτοκίνητο έχεις την εντύπωση πρόκειται για ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο εσωτερικός χώρος είναι σχετικά μεγάλος για τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά δεν μείναμε ικανοποιημένοι από το πορτμπαγκάζ. Σύμφωνα με τη Hyundai, μπορεί να έχει χωρητικότητα τουλάχιστον 252 λίτρων αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι είναι σχετικά βαθύ. Το μήκος του είναι σχετικά μικρό, μιας και δόθηκε προτεραιότητα στο χώρο επιβατών. Πάντως, υπάρχει δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.

Ο 1.2 MPi είναι ικανοποιητικός σε απόδοση. Στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο, το i10 κινείται με πολύ καλό ρυθμό εντός του άστεως, ενώ ικανοποιεί και κατά την κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Η ροπή του αρχίζει να αποδίδεται ικανοποιητικά από περίπου τις 2.000 rpm και συνεχίζει να το πράττει με πειστικό τρόπο έως περίπου τις 4.000 rpm.

Στην εκδοχή του νέου i10 με τον 1.2 MPi και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τα δεδομένα είναι πιο αργά σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, ενώ ο τρόπος λειτουργίας αυτού (κιβώτιο) δεν είναι ο ικανοποιητικότερος, καθώς υστερεί στην εμπλοκή της επόμενης σχέσης, με αποτέλεσμα τη συχνή ελαφρά μετατόπιση του σώματος προς τα εμπρός όταν αλλάζει ταχύτητα. 

Όπως ανακοινώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία, το καινούριο Hyundai i10 είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας με τιμές πώλησης που ξεκινούν από τα 11.190 ευρώ για το i10 1.0 MPi και από τα 11.750 ευρώ για το i10 1.2 MPi.