Αυτό το όμορφο, πεντάθυρο όχημα προκαλεί το ενδιαφέρον. Είτε από περιέργεια, είτε από νοσταλγία, πολλοί είναι αυτοί που συνωστίζονται κοντά του Είναι, βλέπετε, κι αυτό το ξεχωριστό χρώμα του καμπυλόσχημου αμαξώματος, με τις έντονες ακμές σε συγκεκριμένα μέρη του (κυρίως εμπρός), που το κάνει να ξεχωρίζει και να προσελκύει. Αυτό που οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας ονομάζουν «Kodo», δηλαδή η πρακτική να εξακολουθούν να σχεδιάζουν και να διαμορφώνουν σε σημαντικό βαθμό με το χέρι τις επιφάνειες του οχήματος, δημιουργεί συναισθήματα με τρόπο που δεν συμβαίνει με τα –κατά τα άλλα ικανά– ανταγωνιστικά μοντέλα του Mazda 3.
Σχηματικά
Το αμάξωμά του δείχνει και είναι λιτό σχεδιαστικά αλλά αισθητικά είναι αρμονικό. Η μάσκα έχει περισσότερα έντονα στοιχεία ενώ τα πίσω φώτα ενσωματώνονται με μοναδικό τρόπο στο αμάξωμα, δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο. Όπως έχει ανακοινωθεί, οι σχεδιαστές της Mazda θέλησαν ένα αποτέλεσμα που να κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει σαν να «βρίσκεται εν κινήσει» ακόμα και σταθμευμένο.
Περί ευρυχωρίας
Οι εμπρός επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο θέμα αναφορικά με τον χώρο που έχουν στη διάθεσή τους. Όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τους πίσω, όπου το ωφέλιμο μήκος δεν είναι αυτό που αναμένεις. Επίσης, το πορτμπαγκάζ είναι στον μέσο όρο μεταξύ των μοντέλων της μικρομεσαίας κατηγορίας και έχει σχετικά ψηλό κατώφλι. Βεβαίως, υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες του πίσω καθίσματος ώστε να αυξηθεί αντίστοιχα η μεταφορική ικανότητα του χώρου αποσκευών. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πρακτικές και κατάλληλα διαμορφωμένες και για τους πίσω επιβάτες.
Οδική συμπεριφορά
Η όψη του Mazda 3 τέταρτης «γενιάς» σε προδιαθέτει να θες να το οδηγήσεις, καθώς εκτός από αρμονία αποπνέει και δυναμισμό. Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Όπως δηλώνουν στη Mazda, προσπάθησαν να κάνουν το νέο μοντέλο να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο σε οδική συμπεριφορά. Το χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα οδηγού, για τα δεδομένα της κατηγορίας και η ευρεία έκταση του ταμπλώ, το οποίο δείχνει ακόμα μεγαλύτερο λόγω της σχεδίασής του, ενισχύουν τη σπορτίβ εικόνα που θέλησαν να προσδώσουν στο Mazda 3.
Το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση αλλά αυτό που ευχαριστιέσαι περισσότερο είναι ο τρόπος λειτουργίας του κιβωτίου ταχυτήτων. Είναι ένα από τα στοιχεία για τα οποία μας είχαν λείψει τα Mazda. Η καλή οδική συμπεριφορά είναι ένας τομέας στο οποίο δίνουν μεγάλη έμφαση οι άνθρωποι της εταιρείας και από τις προτεραιότητες κατά την εξέλιξη ενός μοντέλου τους. Έτσι, τηρουμένων των αναλογιών, το Mazda 3 έχει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση και δεν παίρνει μεγάλη κλίση όταν στρίβεις με αυξημένη ταχύτητα. Ένα από τα θετικά στοιχεία του μοντέλου είναι ότι το επίπεδο θορύβου κατά την κίνησή του είναι σχετικά χαμηλό, παρότι έχουμε να κάνουμε με την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του.
Ο κινητήρας
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ82
Σαν συμπέρασμα
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 3 1.8 SKYACRIV-D 116 PS MANUAL 2019 TIMH € ΤΕΛΗ €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85 (116)/4.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.600-2.600
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 131 g/km
ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.
ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΕΣ, ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΟΠΗΣ ΩΣ ΤΙΣ 1.800 rpm (DIESEL), ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ).