FIRST DRIVE: Opel Astra Sports Tourer 2016


Με το νέο Astra Sports Tourer οι άνθρωποι της Opel θα επιδιώξουν να αυξήσουν τη φήμη της εταιρείας αναφορικά με την αξία των οχημάτων της αλλά και να την επαναφέρουν σε κερδοφόρα πορεία.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 23/3/2016

Με το νέο Astra Sports Tourer οι άνθρωποι της Opel θα επιδιώξουν να αυξήσουν τη φήμη της εταιρείας αναφορικά με την αξία των οχημάτων της αλλά και να την επαναφέρουν σε κερδοφόρα πορεία.

Σύμφωνα με τον κ. Karl-Thomas Neumann, (πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου της «Adam Opel AG» και πρόεδρος της Opel Ευρώπης), η εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει 29 νέα αυτοκίνητα από εφέτος ως το 2020, βάσει του επιχειρηματικού προγράμματος που εκπονήθηκε. Βεβαίως αυτός ο αριθμός δεν αφορά μόνο σε νέα μοντέλα αλλά και σε επανασχεδίαση ήδη υπαρχόντων εκδόσεων, ωστόσο δεν παύει να είναι εντυπωσιακός.

Το νέο Astra Sports Tourer, δηλαδή η station wagon έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της εταιρείας, είναι ένα από αυτά. Παρουσιάστηκε επίσημα το Σεπτέμβριο του 2015, στην Έκθεση  Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και περίπου έξι μήνες αργότερα, στην Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, του απονεμήθηκε ο τίτλος «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016» όπως φυσικά και στη hatchback έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου.

Το καινούργιο Astra Sports Tourer θεωρήθηκε «ορόσημο» για την Opel κυρίως για δύο λόγους. Ο πρώτος αφορά στο ότι δημιουργήθηκε με γνώμονα να είναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερο από την αντίστοιχη έκδοση του προηγούμενου μοντέλου. Ο δεύτερος αφορά στη δημιουργία ενός οχήματος που θα έχει όσο το δυνατόν μειωμένο το λεγόμενο «Συνολικό Κόστος Κτήσης» (σημ.: «TCO», «Total Cost of Ownership»), καθώς οι κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζεται έχουν εξελιχθεί για να καταναλώνουν λιγότερο ενώ έχει διευρυνθεί το χρονικό μεσοδιάστημα μεταξύ των σέρβις του οχήματος (σημ.: κάθε 30.000 km).

 

Ελάχιστα μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο

Το καινούργιο Astra Sports Tourer είναι έως και 190 kg πιο ελαφρύ από την αντίστοιχη έκδοση του προηγούμενου μοντέλου -βεβαίως συνυπολογίζοντας τα «άκρα» των εξοπλιστικών και μηχανολογικών εκδόσεων της προηγούμενης και νυν «γενιάς». Για να επιτευχθεί αυτό, η νέα πλατφόρμα αποτελείται σε μεγαλύτερο ποσοστό από χάλυβα υπερυψηλής και υψηλής αντοχής από πριν, ενώ όλο το αυτοκίνητο έχει μελετηθεί εκ βάθρων ώστε να μειωθεί το βάρος απ’ όπου ήταν δυνατόν. Οι άνθρωποι της Opel σημείωναν ότι το πλαίσιο καθαυτό είναι κατά περίπου 85 kg ελαφρύτερο συγκριτικά με πριν. Το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι κατά μόλις 0,4 cm πιο μακρύ, το πλάτος του είναι κατά 5,7 cm ευρύτερο ενώ το ύψος του είναι κατά 2,5 cm χαμηλότερο. Το νέο Astra Sports Tourer είναι ένα σχετικά μεγάλο όχημα, με τη σχεδίασή του να «κρύβει» τις διαστάσεις του και να το κάνει ελκυστικό.

Κινητήρες

Κάτω από το καπό του θα τοποθετούνται οι κινητήρες που υπάρχουν και στην πεντάθυρη έκδοση του Astra, συμπεριλαμβανομένου και του 1.6 βενζινοκινητήρα τεχνολογίας Ecotec που διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 PS. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι αναβαθμισμένο και -μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει το σύστημα «Intellilink», την υπηρεσία «On Star», το σύστημα «Κeyless Open», την τεχνολογία φωτιστικών σωμάτων «AFL », κ.λπ. Περισσότερες πληροφορίες για το νέο Opel Astra Sports Tourer -του οποίου οι τιμές ξεκινούν από τα 21.100 ευρώ- μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού «Car and Driver» το οποίο θα κυκλοφορήσει το Σάββατο 2 Απριλίου, μαζί με το «Έθνος του Σαββάτου».