First Drive: Volvo EX30 – Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο compact ηλεκτρικό SUV


To εντελώς νέο Volvo ΕΧ30 ανακατεύει για τα καλά την τράπουλα των B-SUV. Το «για πρώτη φορά compact» από την πλευρά της σουηδικής φίρμας, αποδεικνύεται καταλυτικό τόσο για την ίδια τη φίρμα όσο και για την κατηγορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: VOLVO
  • 7/2/2024

Γιατί; Επειδή η Volvo έχει αποδείξει εδώ και μια δεκαετία ότι κοιτάζει μακριά, φτιάχνοντας πρώτα…αμαξάρες όπως το XC90 και το XC60 και ακολούθως μοντέλα πιο… γήινα όπως το XC40 και το C40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της.

Άπαντα δε, εντυπωσιακά σε ποιότητα, design και σκανδιναβική αύρα. Και να, τώρα ήρθε η ώρα για κάτι ακόμα πιο νέο. Η επόμενη ημέρα της ηλεκτροκίνησης για τη φίρμα με ένα σύνολο-σπουδή για το πώς πρέπει να είναι φτιαγμένο ένα βιώσιμο αυτοκίνητο με 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, 17% ανακυκλωμένο ατσάλι και 17% ανακυκλωμένο πλαστικό (για να αναφέρουμε μερικά μόνον στοιχεία βιωσιμότητας). Το νέο Volvo EX30 λοιπόν είναι το πιο μικρό SUV της φίρμας και μετά την πρώτη μας οδηγική επαφή στην Ισπανία, είναι εδώ, στη χώρα μας όπου και, πλέον, το οδηγούμε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.

Ναι, είναι Volvo

Η εικόνα του δε μοιάζει με κανενός άλλου αυτοκινήτου και το ακόμα πιο ωραίο ότι δείχνει μεμιάς ως ένα συμπαγές, premium και… Volvo αυτοκίνητο, χωρίς μάλιστα να είναι ομογενοποιημένο, όπως συμβαίνει συχνά με πλείστες μάρκες που κάνουν τα μοντέλα τους να μοιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους. Mε διαστάσεις που αγγίζουν αυτές ενός συμπαγούς μικρομεσαίου (μήκος, 4,233 m, πλάτος 1,837 m, ύψος 1,549 m και μεταξόνιο 2,65 m) θυμίζει Volvo αλλά είναι δήλωση για τη σχεδίαση της επομένης ημέρας (αφήστε που θυμίζει Polestar 3 κι αυτό είναι καλό για τη δυναμική που αποπνέει).

Και όσο αφαιρετικό φαίνεται εξωτερικά, άλλο τόσο είναι και στο εσωτερικό, με τη μία μεγάλη οθόνη 12,3” που κάνει…τα πάντα. Συνάμα, χωρίς να του φαίνεται είναι εξαιρετικά καλοεξοπλισμένο με συστήματα Pilot Assist για ασφαλή κίνηση και Park Pilot Assist και ειδικό σύστημα για να προφυλάσσονται πεζοί και ποδηλάτες αν ανοίξουμε αφηρημένοι την πόρτα μας και πολλά ακόμη που κάνουν τη ζωή εύκολη.

Θέλετε κι άλλα; Πλήρως συνδεδεμένο με την Google αλλά και με Apple CarPlay, apps για καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου, διασύνδεση 5G και over-the-air αναβαθμίσεις. Σημασία στη λεπτομέρεια: Υπάρχει ως ηχοσύστημα μόνο μία ηχομπάρα στο ταμπλό που δίνει εξαίσιο surround αποτέλεσμα και δεν απαιτεί χάλκινες καλωδιώσεις, μεγάφωνα και μαγνήτες στις πόρτες!

Οι χώροι πολύ καλοί εμπρός, τυπικοί της κατηγορίας πίσω και η αίσθηση είναι μοναδικά Volvo (μέχρι και Easter eggs θα βρείτε). Το EX30 εξοπλίζεται με τρεις συνδυασμούς κινητήρων και δύο διαφορετικές μπαταρίες προσφέροντας στην πιο ταξιδιάρικη (Single Motor Extended Range 69 kWh, 272 PS, κίνηση πίσω) αυτονομία 476 km και 0-100 σε 3,6 sec για την έκδοση Twin Motor Performance 69 kWh (τετρακίνηση με ένα μοτέρ σε κάθε άξονα και συνολική ισχύ 428 PS). Υπάρχει και μια βασική έκδοση EX30 με έναν κινητήρα, ισχύ 272 PS, μικρή μπαταρία 51 kWh και τιμή από 37.572 ευρώ. Η τιμή πέφτει κάτω από τις 30.000 ευρώ με τις σχετικές επιδοτήσεις. 

Και να, που βολευόμαστε στη θέση του οδηγού επενδεδυμένη όπως άλλωστε και όλο τα σαλόνι με υλικά ανακύκλωσης (θα βρει κανείς εδώ υφάσματα από μαλλί και ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ίνες από ύφασμα ντένιμ και πλαστικά μπουκάλια). Κι ενώ τα υλικά είναι ταπεινά δεν ισχύει το ίδιο με την εικόνα του συνόλου που δείχνει (όπως πάντα) Volvo. Λίγη εξοικείωση με τη μεγάλη ταμπλέτα και τα λίγα κουμπιά και φύγαμε.

Είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση Single Motor Extended Range RWD. Όλες οι οδηγικές ποιότητες ενός Volvo είναι παρούσες με τρομερή συνοχή, άνετη ανάρτηση που βοηθά το ενδιαφέρον σπορτίβ στήσιμο του αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, είναι φιλικό, σαν να το οδηγούσες καιρό και στα λιμανάκια, σε καλή άσφαλτο αρνήθηκε πεισματικά να ξεκολλήσει με τη βοήθεια των Goodyear EfficientGrip Performance SUV, 245/45-R19. (με 26 έως 31 συστήματα ADAS είναι...κομματάκι δύσκολο να γίνει το παραμικρό). Στο τέλος της σύντομης δοκιμής είχαμε... κάψει από 15,9 έως 21,3 kWh/100km.