Συγκρίνουμε τα πανίσχυρα Audi RS6 Avant και Tesla Model S 100D


ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΚΟΣΜΟΙ ΣΥΓΚΡΟΥΟΝΤΑΙ. ΜΕΡΙΚΑ OUT OF SPACE ΣΥΡΜΑΤΑ, ΤΥΛΙΓΜΕΝΑ ΣΕ ΠΗΝΙΟ, ΟΡΘΩΝΟΥΝ ΑΠΕΙΛΗΤΙΚΑ ΤΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΑΙΟ TWIN-TURBO V8. ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΒΙΑ -ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΑΠΟΛΑΥΣΗΣ- ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/9/2020

Αυτή δεν είναι απαραίτητα μία μονομαχία μεταξύ του καλού και του κακού. Είναι όμως ξεκάθαρα η κόντρα μεταξύ δύο κόσμων που δεν έχουν πολλά κοινά αναμεταξύ τους, με εξαίρεση τη ρίγη μίας συγκλονιστικής επιτάχυνσης. RS6 και Model S. Το παλαιό, απέναντι στο καινούργιο. Όχι απλώς ως τεχνολογία κίνησης, αλλά και ως φιλοσοφία ζωής.

Εκ πρώτης όψεως, αμφότερα θα άξιζαν μια περίοπτη θέση σε ένα ονειρικό γκαράζ. Έκαστο στο είδος του, αντιπροσωπεύουν την αιχμή της εξέλιξης, ενώ διαθέτουν και τη δική τους, ιδιαίτερη αύρα. Για μεν τον δαίμονα, το μοντέλο της Audi, είναι έτσι σχεδιασμένο που ακόμα και παρκαρισμένο θαρρείς ότι βρίσκεται σε κίνηση. Οι επιθετικοί αεραγωγοί, τα μυώδη πίσω καπούλια και οι θηριώδεις τροχοί των 22 ιντσών κτυπούν το καμπανάκι ότι η συγκεκριμένη υλοποίηση απέχει πολύ από τα συμβατικά Α6. Ο λευκός άγγελος, πάλι, η πρόταση της Tesla, έχει μεγαλύτερο δείκτη «κεφαλογυρίσματος» στον δρόμο ακόμα και από Ferrari, σύμφωνα με τον Γιώργο, τον ιδιοκτήτη του, που ευγενικά μας το παραχώρησε και δέχτηκε να περάσει ένα όμορφο απόγευμα μαζί μας.

Προς το τέλος αυτής της συνάντησης -και έχοντας πάρει μία γενναία δόση και από τα δύο- ανακαλύπτουμε ότι υπάρχει ένα ακόμα κοινό σημείο. Και τα δύο στοχεύουν στο να προσφέρουν μία γρήγορη, άνετη και πολυτελή μετακίνηση στον ιδιοκτήτη τους. Μόνο που οι δρόμοι τους οποίους ακολουθούν δεν τέμνονται παρά μόνο στο τέλος της διαδρομής. Την έννοια της ταχύτητας οι Γερμανοί την αντιλαμβάνονται με την προσθήκη ενός τετράλιτρου, twin-turbo V8 κινητήρα, όπου μέσα από ένα state of the art σύστημα τετρακίνησης περνάει τη θηριώδη ισχύ των 600 PS στον δρόμο. Χωρίς υστέρηση, με ένα δεξί πεντάλ που θέλει μέτρο και με μία ηχητική υπογραφή που προσπαθεί, όσο μπορεί, να κρατηθεί πολιτισμένη. Μηχανολογικά, υποκλινόμαστε σε ένα από τα καλύτερα μοτέρ money can buy.

Με μικρή διαφορά στις επιδόσεις -που έχει αξία μόνο σε κάποια παρτίδα με κάρτες υπερατού- ακολουθεί το δημιούργημα του Elon Musk. Εδώ δεν έχουμε αυτόματα κιβώτια και προηγμένα διαφορικά, παρά μόνο δύο ισχυρά μοτέρ, θρονιασμένα από ένα στον κάθε άξονα. Χωρίς αγριάδα, χωρίς φαντεζί εξατμίσεις και σκασίματα, χωρίς καν ήχο, αλλά με μία μόνιμη, οριζόντια καμπύλη στη μέγιστη ισχύ. Στο Model S δεν υπάρχει τίποτα να σε προκαλέσει. Όταν όμως το θελήσεις, η επιτάχυνση σε κολλάει ακαριαία στο παχύ, μαλακό του κάθισμα. Και δεν τολμάμε να σκεφτούμε πώς θα είναι η αίσθηση στην ισχυρότερη έκδοση Performance…

Τα χιλιόμετρα, σε κάθε περίπτωση, μαζεύονται για πλάκα. Η εμπειρία όμως δεν είναι η ίδια. Στο Audi βρίσκεσαι μέσα σε ένα σχεδόν πολεμικό εσωτερικό. Το επενδεδυμένο με alcantara, flat bottom τιμόνι, οι μεγάλες οθόνες αφής, τα υψηλής ποιότητας υλικά, ακόμα και ο σχεδιασμός των διαφόρων διακοπτών, αντανακλά δεκαετίες εμπειρίας και εξέλιξης, στην κλασική γραμμή της αυτοκίνησης. Ο τρόπος που το εισπράττεις όλο αυτό, οι προσλαμβάνουσες από την αφή, την ακοή και την όραση, σε βάζουν εύκολα στην πρίζα να αναζητήσεις ανοικτό δρόμο μπροστά σου. Από την άλλη, η αφαιρετική, μίνιμαλ προσέγγιση της Tesla οδηγεί σε έναν εντελώς νέο κόσμο. Αρκεί ένα τιμόνι, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων και μία μεγάλη, κεντρική οθόνη 17 ιντσών. Η out of the box προσέγγιση των σχεδιαστών δεν βασίστηκε επάνω στο τι κάνουν τόσα χρόνια οι άλλοι. Αντιθέτως, ξεκίνησε από λευκό χαρτί, με το ερώτημα του πώς θα μπορούσε να είναι το ιδανικό εσωτερικό για κάποιον οδηγό-χρήστη, εξοικειωμένο με την τεχνολογία. Αυτός απλώς το ξεκλειδώνει με το κινητό του, κάθεται, πατάει το φρένο και επιλέγει το D για να ξεκινήσει.

Άλλη προσέγγιση

Το να αναλύσει κανείς τα συστήματα που διαθέτει το κάθε μοντέλο πιθανόν δεν είναι χρήσιμο, αφού εύκολα μπορεί να γεμίσει 1-2 κόλλες χαρτί Α4, μόνο για να τα απαριθμήσει. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι ο τρόπος προσέγγισης. Και για το Model S δεν μπορούμε παρά να βγάλουμε το καπέλο. Οι άνθρωποι της Tesla προσέγγισαν ολιστικά την εμπειρία χρήσης, χωρίς να φοβούνται να τσαλακωθούν. Τα παιχνίδια στην κεντρική κονσόλα ακούγονται ίσως χαζά, όταν όμως περιμένεις να φορτίσεις 20-30 λεπτά σε κάποιον ταχυφορτιστή, τότε αυτομάτως αποκτούν άλλη αξία. Το να μετατρέπεις επίσης ολόκληρη την οθόνη σε τζάκι, παίζοντας με ένα απλό άγγιγμα και ρομαντικά τραγούδια, πιθανόν να δοκίμαζε την ηθική αρκετών κατασκευαστών! Με το χέρι όμως στην καρδιά, πόσοι δεν έχουν αξιοποιήσει το αυτοκίνητό τους με πιο ευφάνταστους τρόπους, πέραν των μεταφορικών αναγκών…

Αυτήν ακριβώς τη νέα προσέγγιση και τη δυνατότητα κάθε μήνα να εισπράττεις και από κάτι καινούργιο σε υπηρεσία, μέσω over-the-air αναβαθμίσεων, είναι που κάνει τους οπαδούς της φίρμας να πίνουν νερό στο όνομά της. Δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Model S είναι μία διαφορετική φιλοσοφία μετακίνησης. Με τον οδηγό να βρίσκεται στο επίκεντρο και την Tesla να προσπαθεί, με κάθε τρόπο, να τον καλομάθει. Είναι το πρόβλημα ο χρόνος φόρτισης; Η λύση έρχεται με ένα ταχύτατα αναπτυσσόμενο δίκτυο superchargers (στην Ελλάδα, λογικά, θα δούμε τους πρώτους το 2021 ή δε Tesla έχει ήδη ανακοινώσει όχι μόνο τον ερχομό της στη χώρα μας αλλά και την τοποθέτηση των δικών της ταχυφορτιστών). Μήπως είναι τα ταξίδια; Εσύ επιλέγεις το πού θες να πας στο σύστημα πλοήγησης και αυτό υπολογίζει στη στιγμή τα πάντα, ορίζοντας το πού θα κάνεις στάση για φόρτιση και για πόσα λεπτά. Με το ρεύμα στο δίκτυο της Tesla δωρεάν!

Κατά τα άλλα, το Model S χαρίζει ένα άνετο ταξίδι. Οι αναρτήσεις του είναι αυτές που θα περίμενε κανείς από μία καλή μπερλίνα, που ποντάρει και το τελευταίο cent στην άνεση. Η έλλειψη μηχανικών θορύβων και η καλή ηχομόνωση βοηθούν στην ηρεμία. Το ίδιο και η αδιάφορη αίσθηση του τιμονιού. Θα στρίψει με ασφάλεια τους σχεδόν 2,3 τόνους του θηρίου, χωρίς όμως να προκαλέσει το οποιοδήποτε σκίρτημα στα χέρια του οδηγού. Τα πάντα γίνονται ήρεμα, ήσυχα, σχεδόν αποστειρωμένα.

Στον αντίποδα

Είναι μήπως η άρνηση του petrolhead να δεχτεί τη νέα τάξη πραγμάτων; Μπορεί. Στον αντίποδα όμως υπάρχει το RS6 Avant, που αντανακλά τον παλαιό κόσμο, σε μία από τις καλύτερες εκφάνσεις του. Όχι, βέβαια, πως και εδώ πηγαίνουμε στο άλλο άκρο, σε μία μηχανή προορισμένη για πίστες. Εάν αναζητάτε συγκινήσεις, καλύτερα να στραφείτε στο RS3, όπου θα μείνουν και ρέστα για λάστιχα… Η παρούσα υλοποίηση απευθύνεται σε πιο κατασταλαγμένους οδηγούς, που αποζητούν την ταχύτητα, χωρίς όμως να ιδρώνουν τα χέρια τους κάθε φορά που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι. Και αναφέροντας το τελευταίο, είναι ενδεικτική η σχετικά ελαφριά αίσθηση που προσφέρει -για ένα τέτοιο όχημα- ακόμα και με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα RS2! Το ίδιο ισχύει και για το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο, που μπορεί μεν να διαχειρίζεται την κτηνώδη ροπή των 800 Nm, απέχει όμως από το να δρέψει δάφνες με την ταχύτητα των αλλαγών του.

Περνώντας στις αναρτήσεις, χαζεύεις τα 285/30 R22 ελαστικά (εμπρός/ πίσω) και θαρρείς ότι θα υποφέρεις στην ελληνική άσφαλτο. Ο πνευματικός μηχανισμός τους, ωστόσο, δεν φροντίζει μόνο για την απόσταση από το έδαφος, αλλά απορροφά και με αξιοθαύμαστη επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Και έπειτα είναι και τα φρένα. Αυτά τα φρένα… Οι κεραμικές δισκόπλακες των 420 mm (16,5 ίντσες) μπροστά, είναι προφανώς μεγαλύτερες από τους τροχούς των μισών αυτοκινήτων εκεί έξω! Για ένα αυτοκίνητο με βάρος της τάξης των 2.075 kg, καταφέραμε να δούμε, στη διαδικασία των μετρήσεων, επιβράδυνση 1,56 g!

Τι μένει στο τέλος;

Ένα ανάμεικτο, μπερδεμένο συναίσθημα, καθώς καμία Ιερά Εξέταση δεν θα μπορούσε να βγάλει ετυμηγορία υπέρ του ενός ή του άλλου. Από τη μία, είναι ο θαυμαστός, νέος κόσμος και, από την άλλη, ο ώριμος τεχνολογικά, παλαιός. Και εμείς βρισκόμαστε στο μεταίχμιο, με την ελπίδα η μεταξύ τους μάχη να μην οδηγήσει σε καταστροφή, αλλά σε δημιουργία μίας νέας, ανώτερης μορφής αυτοκίνησης. Τέτοιας που να χωράει η άνεση, οι αυτοματισμοί αλλά και εκείνο το μικρόβιο της οδηγικής απόλαυσης.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ TESLA MODEL S 100D 2020   TIMH €84.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 311/423  ΡΟΠΗ Nm/rpm 660

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,5 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,8 kw/100km, 0

TESLA MODEL S 100D 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΟΤΑ

ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI RS6 AVANT 2020   TIMH €158.300   ΤΕΛΗ €978

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 3.996, Turbo, 8 Κύλινδρος, Σε διάταξη V  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 441(600)/6.000-6.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 800/2.050-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 11,5 L/100km, 263 g/km

AUDI RS6 AVANT 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΟ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΓΟΥΣΤΑ, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ