Συγκρίνουμε το Honda Civic 1.5 V-TEC Turbo με το Mazda 3 2.0 SkyActiv-X


ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΗ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΠΕΛΕΓΑΝ ΝΑ ΟΡΙΖΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟΤΙΝΟΣ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 24/8/2020
Τα όρια που έθεταν αφορούσαν στη φιλοσοφία τους, ως λαός, και στην επιλογή τους να δημιουργούν τα οχήματά τους με τρόπο που να την αντικατοπτρίζει σαφώς. Ασυναγώνιστοι στις απλές και στις κορυφαίες εκδόσεις των μοντέλων τους, φαινόταν ότι δεν έδιναν ιδιαίτερη σημασία στις ενδιάμεσες. Εκεί ήταν που βρήκαν επιχειρηματικό έδαφος οι Eυρωπαίοι κατασκευαστές και καθιερώθηκαν στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού.
 

Η σχετικά πρόσφατη μεταστροφή των Ιαπώνων σε ό,τι αφορά στην πεποίθησή τους για την ευρεία χρήση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων στα αυτοκίνητά τους έχει δώσει θετικά δείγματα. Πλέον, ο ανταγωνισμός τους είναι έντονος προς τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο το εύρος των διαθέσιμων εκδόσεων στα αυτοκίνητά τους. Το Honda Civic και το Mazda 3 είναι δύο από τα ευρείας παραγωγής μοντέλα που επωφελήθηκαν από αυτή την αλλαγή πρακτικής.

Διαφορές στην αισθητική...
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HONDA CIVIC 1.5 V-TEC Turbo 182 PS CVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

Τα δύο οχήματα μοιάζουν να αποπνέουν τη γιαπωνέζικη φιλοσοφία στο σύνολό της –η ισορροπία είναι το ζητούμενο. Βλέποντας πλάι πλάι το Honda Civic και το Mazda 3 είναι σαν να βλέπεις δύο διαφορετικούς κόσμους αισθητικής. Το πρώτο «επιθετικό» και «αγριωπό», το δεύτερο η επιτομή της κομψότητας και της αρμονικής σχεδίασης στη μικρομεσαία κατηγορία. Το αμάξωμα του Civic εμφανίζεται ως αποτέλεσμα μιας πληθώρας τεμνουσών γραμμών και ακμών, ενώ το Mazda 3 ως δημιούργημα επάλληλων καμπυλών. Ακόμα και αυτό, όμως, έχει τον έντονο χαρακτήρα του ιδίως στα φώτα του, εμπρός και πίσω. Το ποιο από τα δύο είναι καλύτερο σε αυτό τον τομέα είναι κυρίως θέμα προσωπικής προτίμησης, πάντως οι διαφορές τους είναι σαφώς διακριτές και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν χωρούν επικαλύψεις και αμφιταλαντεύσεις. Στη Honda, επιδίωξαν να έχουν μια περισσότερο σπορτίβ εικόνα για το μικρομεσαίο μοντέλο τους, το οποίο στην πρόσφατη επανασχεδίασή του έγινε λίγο πιο ώριμο και εμφανίζεται λίγο πιο πολυτελές, υπό την έννοια που δίνουν οι άνθρωποι της εταιρείας σε αυτόν τον ορισμό.
 

Στη Mazda, τα δεδομένα είναι εμφανώς πιο ξεκάθαρα, η πολυτέλεια είναι προφανέστερη ως αποτέλεσμα και σύμφωνη με την αντίληψη που έχουν οι Ευρωπαίοι περί αυτής. Το Mazda 3 είναι πιο ποιοτικό σε ό,τι αφορά την αντιληπτή ποιότητα των υλικών που διαθέτει και σε αυτή την αίσθηση συμβάλλει και η συγκριτικά πιο λιτή σχεδίαση του ταμπλώ του.

 
…και στην ευρυχωρία
Στο Civic, οι επιβάτες έχουν περισσότερο ωφέλιμο χώρο στη διάθεσή τους, ιδίως οι πίσω. Το μεταξόνιό του είναι κατά 2,8 cm μικρότερο σε μήκος από το αντίστοιχο του Mazda 3, ωστόσο χάρη στην καλύτερη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου το Honda είναι περισσότερο ευρύχωρο τόσο στην καμπίνα του όσο και αναφορικά με το πορτμπαγκάζ. Η είσοδος και η έξοδος προς και από το εσωτερικό είναι εύκολη και στα δύο οχήματα, ενώ η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλή.
Στο Mazda, το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα από αυτό του Honda και η ορατότητα προς τα εμπρός είναι λίγο καλύτερη συγκριτικά. Σε ό,τι αφορά στην ποιότητα των υλικών που επενδύουν το εσωτερικό είναι σε καλό επίπεδο ωστόσο στο Mazda είναι καλύτερη.
 

Τεχνολογικώς

Η επιμονή των Ιαπώνων στην εξέλιξη των ατμοσφαιρικών κινητήρων είχε ως αποτέλεσμα να αργήσουν να εφαρμόσουν υπερτροφοδότηση σε ευρεία κλίμακα και στον βαθμό που το έκαναν οι Ευρωπαίοι. Ωστόσο, όταν το έπραξαν έγινε και πάλι με τον δικό τους τρόπο. Ο 1.5 VTEC Turbo της Honda, όπως είναι αναμενόμενο, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων, σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης και έχει γίνει προσπάθεια για να μειωθούν οι τριβές και ο θόρυβος κατά τη λειτουργία του.

Στη Mazda, είναι προφανής η ιαπωνική ιδιοτυπία αντιμετώπισης και υλοποίησης της αντίληψης που έχουν για το πώς πρέπει να γίνονται τα πράγματα. Ο κινητήρας Skyactiv-X είναι η καλύτερη απόδειξη. Η πολύχρονη εμπλοκή τους –σε επίπεδο εμμονής– για να επιτύχουν να λειτουργεί αποτελεσματικά η τεχνολογία «Spark Controlled Ignition Compression» («SPCCI»), χάρη στην οποία ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας δύναται να λειτουργεί στην ιδανική αναλογία είτε μέσω συμβατικού τρόπου ανάφλεξης είτε μέσω αυτανάφλεξης (με τη χρήση σπινθήρα). Η σχέση συμπίεσης είναι πολύ ψηλή για βενζινοκινητήρα (16,3:1), η αναλογία καύσιμου μείγματος φτάνει τα το 29,0:1 και διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή (ο οποίος εξασφαλίζει την απαιτούμενη ποσότητα αέρα για να διατηρείται ψηλή η σχέση συμπίεσης). Τέλος, το Mazda 3 διαθέτει και ήπιο υβριδικό σύστημα (24V).
 
Μεταξύ τους
Στις συγκεκριμένες εκδόσεις τους, η οδήγηση και των δύο οχημάτων είναι μια ευχάριστη διαδικασία, υπό την έννοια ότι δεν έχεις να κάνεις με τις πιο απλές, σε ισχύ. Μπορείς δεις τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι δύο εταιρείες κάποιον που θέλει καλύτερες επιδόσεις και οδική συμπεριφορά σε ένα –κατά τα λοιπά– οικογενειακό όχημα. Στο Honda, το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης λειτουργεί ικανοποιητικά για αυτού του τύπου σύστημα, σε σχέση με ό,τι ισχύει για τα CVT. Δεν «πατινάρει» και δεν παράγει τόσο έντονο θόρυβο όσο συνέβαινε με αντίστοιχα συστήματα μέχρι πρόσφατα, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει «σχέσεις» μέσω μοχλοδιακοπτών στο κιβώτιο (συγκεκριμένα, έχει επτά προεπιλεγμένες θέσεις-λόγους).
 
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MAZDA 3 2.0 SkyActiv-X mHYBRID 180 PS Auto

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Το Mazda έχει αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο επίσης λειτουργεί ικανοποιητικά και έχει μοχλοδιακόπτες για αλλαγή των σχέσεων στο τιμόνι. Όμως, το Civic είναι ταχύτερο σε κάθε περίπτωση, τόσο αναφορικά με την επιτάχυνση από στάση όσο και σε ό,τι αφορά τις ρεπρίζ. Επίσης, πολύ θετική εντύπωση μας άφησε με την απόδοση του συστήματος πέδησής του. Στο Civic έχεις καλύτερα την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα όχημα με πιο σπορτίβ οδικά χαρακτηριστικά απ’ ό,τι στο Mazda 3. Το τελευταίο είναι καλύτερο στην απόσβεση της ανάρτησης, στην άνεση, στην καλύτερη ποιότητα κύλισης. Βεβαίως, εάν ο οδηγός επιλέξει να αυξήσει τον ρυθμό κίνησής του, το Mazda 3 θα δείξει σαφώς τη μεγαλύτερη των περιστάσεων στιβαρότητα και δυσκαμψία του πλαισίου του. Αλλάζει εύκολα κατεύθυνση, η ανάρτηση δίνει τη σιγουριά που πρέπει στον οδηγό αλλά κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι θα ήθελες περισσότερη (sic) ισχύ, αμεσότερο τιμόνι κ.λπ. Αυτά θα ήταν καλό να υπάρχουν αλλά θα διατάρασσαν την ισορροπία του συνόλου. Οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας ξέρουν πώς να το κάνουν αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν το καίριο. Άλλωστε, υπάρχει ισχυρότερη έκδοση του Mazda 3. 
 
 

Το Mazda 3 είναι ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο στο σύνολό του και αυτό είναι που προσέχουν με μεγάλη προσοχή οι άνθρωποι της εταιρείας. Είναι αυτοί που γνωρίζουν πώς να δίνουν κορυφαία σπορ στοιχεία στα μοντέλα τους αλλά και πώς να διαφυλάσσουν τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει κάθε μοντέλο τους. Στο Civic, τα δεδομένα είναι τέτοια που το κάνουν να διακρίνεται στη συγκεκριμένη σύγκριση. Κυρίως, αυτό συμβαίνει λόγω των καλύτερων επιδόσεών του και της παρεχόμενης ευρυχωρίας του. Αναφορικά με την κατανάλωση, το Mazda 3 αποδεικνύεται οικονομικότερο στην καθημερινή χρήση. Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε σε αυτό ήταν 7,9 l/100 km, ενώ αυτή του Civic έφτασε τα 9,8 l/100 km. Προφανώς, το κιβώτιο τύπου CVT που διαθέτει διαδραματίζει τον ρόλο του για τη συγκριτικά αυξημένη τιμή. 

Η φήμη της Honda και της Mazda σε ό,τι αφορά την αξιοπιστία και την αντοχή στο χρόνο είναι απαράμιλλη και εγνωσμένη. Οι Ιάπωνες συνεχίζουν να δημιουργούν με τον δικό τους τρόπο και προσαρμόζουν τα δεδομένα στη φιλοσοφία και τη νοοτροπία τους, δεν προσαρμόζονται στις όποιες τάσεις. Αν το καλοσκεφτεί κάποιος, τελικά αυτοί είναι που ορίζουν σε βάθος χρόνου τον ρου της Αυτοκινητοβιομηχανίας… 

 
 
 
 
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HONDA CIVIC 1.5 V-TEC Turbo 182 PS CVT 2020   TIMH €31.600   ΤΕΛΗ €281,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 134 (182)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.700-5.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,2 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,7 L/100km, 152 g/km

HONDA CIVIC 1.5 V-TEC Turbo 182 PS CVT 2020

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΦΡΕΝΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ.

ΚΑΤΑ ΠΙΟ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ INFOTAINMENT.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 3 2.0 SkyActiv-X mHYBRID 180 PS Auto 2020   TIMH €29.140   ΤΕΛΗ €168

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1998, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 132 (179)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 224/3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,1 sec, τελική 216 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 140 g/km

MAZDA 3 2.0 SkyActiv-X mHYBRID 180 PS Auto 2020

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΕΚΛΥΣΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

JOIN US