Test Drive: 2018 Suzuki Swift Sport


Στους δρόμους της Ανδαλουσίας το νέο Swift Sport ξεδιπλώνει το οδηγικό του ταμπεραμέντο, που παραμένει πιστό στο κατασκευαστικό DNA της Suzuki.

  • 19/4/2018

Η Suzuki πάντοτε το κατάφερνε να έχει πολύ στοχευμένα αυτοκίνητα. Είτε μιλάμε για τα SUV/Crossovers είτε για τα πιο συμβατικά οχήματα, η ιαπωνική φίρμα είχε πάντοτε μια ξεχωριστή πρόταση.

Και στην περίπτωση του Swift Sport κάτι ανάλογο έχει πετύχει, δηλαδή με ένα σχετικά νορμάλ budget να προσφέρει τη δυνατότητα σε κάποιον που δεν το άντεχε οικονομικά για αντίστοιχες γερμανικές και γαλλικές υλοποιήσεις (βλέπε VW Polo GTi, MNI Cooper JCW, Peugeot 208 GTi κ.α.) να αγοράσει ένα fun-to-drive μικρό hatchback.

Η ίδια συνταγή διατηρείται και στη νέα γενιά του Swift Sport καθώς δεν υπάρχουν «εξωτικές» τεχνολογίες, ήτοι ρυθμιζόμενη ανάρτηση, ενεργά διαφορά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο ταχυτήτων, παρά μόνο βελτιώσεις "to the point", προσηλωμένες στην κατασκευαστική φιλοσοφία της Suzuki.

Η βασική διαφοροποίηση για τη νέα γενιά έχει να κάνει με την τοποθέτηση του κινητήρα «πασπαρτού» 1.4 Boosterjet (ειδικά ρυθμισμένο για την περίσταση) στη θέση του ατμοσφαιρικού 1.6 lt, αλλά και με την μείωση του βάρους κατά 80 κιλά. Με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα απόδοσης 140 ίππων και αμάξωμα βάρους 975 κιλών, το νέο Swift Sport, μπορεί να είναι ελαφρύτερο και ισχυρότερο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, είναι όμως και πιο «γρήγορο»;  Θα το δούμε παρακάτω, όπως επίσης και το εάν το ιαπωνικό αυτοκίνητο χωρίς όλες αυτές τις super τεχνολογίες των ανταγωνιστών (που εκτινάσσουν το βάρος και δημιουργούν την ανάγκη για την αύξηση της ιπποδύναμης στους 200 ίππους) είναι εξίσου ανταγωνιστικό…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΤΟ ΝΕΟ SUZUKI SWIFT SPORT ΜΕΣΑ ΑΠΟ 70 1 ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ξεκάθαρα το βασικό πλεονέκτημα (όπως και στις συμβατικές εκδόσεις) του Swift Sport είναι το ελαφρύ αμάξωμα. Εξίσου σημαντικό, ο «διαμαντένιος» κινητήρας 1.4 Boosterjet που έχει βρει εφαρμογή σχεδόν σε όλη τη γκάμα της Suzuki. Εδώ στο Swift Sport αποδίδει 140 ίππους ισχύ ( 4 περισσότερους από τον ατμοσφαιρικό 1.6 lt της προηγούμενης έκδοσης) με τη διαφορά φυσικά να έχει να κάνει με τη ροπή. Τα 230 Nm είναι μια εξαιρετική για την κατηγορία τιμή, που συνδυαστικά με το ελαφρύ αμάξωμα, μπορούν να προσφέρουν την εξαιρετική αναλογία των 4,2kg/Nm, κάτι για το οποίο οι μηχανικοί της Suzuki πανηγυρίζουν!

Στην ίδια λογική της «απλοποίησης» και το κιβώτιο, μια και δεν μιλάμε για κάποιο σούπερ ντρούπερ διπλοσύμπλεκτο με paddles και τα "συναμαρτούντα", αλλά για ένα «ταπεινό» μηχανικό έξι σχέσεων ειδικά «γραναζωμένο» για να μιλήσουμε και τη γλώσσα των fun του… WRC Junior Cup στο οποίο η Suzuki επί σειρά ετών διέπρεπε…

Κοντή κλιμάκωση λοιπόν, στις πρώτες σχέσεις, ώστε να αξιοποιείται η κάθε ικμάδα ισχύος του κινητήρα, ενώ λόγω υπετροφοδότησης δεν θα χρειαστεί να περιμένετε έως τις 4.500 rpm όπως στην περίπτωση του 1.6 lt, καθώς ο 1.4 Boosterjet «ξυπνάει» μόλις από τις 2.500 rpm. 

Απλή και η μηχανολογία σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις, μια και προβλέπονται τα κλασσικά γόνατα και ψαλίδια βάσης εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω και αντιστρεπτικές με αμορτισέρ της Monroe. Βελτιώσεις υπάρχουν στο σύστημα πέδησης, ενώ και η εξάτμιση είναι ειδικά σχεδιασμένη για το Swift Sport.

Στο αισθητικό τομέα οι διαφοροποιήσεις είναι εμφανείς με τη Suzuki να επιχειρεί ξεκάθαρα να αποδώσει έναν πιο sport χαρακτήρα. Έχουμε λοιπόν, έναν νέο προφυλακτήρα εμπρός, με κυψελοειδείς γρίλιες, πλευρικά skirts από carbon, ειδικής σχεδίασης ζάντες 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 195/45 R17), αλλά και επανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα με νέο σπόιλερ με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης.

Βεβαίως, διαθέσιμο για τους "μυημένους" είναι και το χρώμα Champion Yellow των Ignis και Swift που διέπρεψαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Σε «αγωνιστικούς» τόνους και το εσωτερικό με την κόκκινη διακοσμητική επένδυση, τα ημι-μπάκετ καθίσματα με την αρκετά καλή στήριξη και τα ανάγλυφα λογότυπα «Sport», την αλουμινένια πενταλιέρα και το sport σχεδίασης τιμόνι.

Στοιχεία δηλαδή που θυμίζουν και το ένδοξο racing παρελθόν, ωστόσο στο «σήμερα» προσγειώνει η οθόνη LCD των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, όπου μεταξύ των υπεραρκετών δυνατοτήτων διασύνδεσης μπορείς να δεις απεικονίσεις και για την κατάσταση του κινητήρα… γράφημα σε real time για την απόδοση της ροπής και της ισχύος, για τα πλευρικά g, κ.α.

Το Swift Sport μπορεί να διαθέτει αναλογικό όργανο θερμοκρασίας νερού αλλά ψηφιακό... λαδιού και είναι ξεκάθαρα ένα αυτοκίνητο του σήμερα. Εξάλλου, στον εξοπλισμό του προβλέπονται από LED προβολείς, μέχρι δορυφορικό navigation, smartphone mirroring και φυσικά η «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας που έχει αναπτύξει η Suzuki: ανίχνευση πρόσκρουσης και αυτόματης πέδησης, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας και adaptive cruise control.

Στρίβει;

Οδηγώντας στους ισπανικούς δρόμους το Swift Sport και πιέζοντάς το τόσο... όσο, έχοντας στο νου μας την Policia να καραδοκεί για το «αμάρτημα» (και άντε να ξεμπλέξεις), αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως πρόκειται για ένα μοντέρνο hot hatch, όντας ευχάριστο οδηγικά, πολύ ασφαλές και ευκολοδήγητο.

Δεν είναι όμως «σκληροπυρηνικό» όπως οι αντίστοιχες υλοποιήσεις του ανταγωνισμού.

Μας άρεσε ο κινητήρας σε ό,τι αφορά την απόκρισή του, αν και το "8,1 sec" για το 0-100 km/h δεν το λες και καταιγιστικό (αχ αυτές οι νέες προδιαγραφές ρύπων), ωστόσο είναι τέτοια η ροπή αυτού του μικρού κινητήρα και η απόδοσή της από χαμηλά που δεν μπορεί να μη σε αφήσει ικανοποιημένο. Ο κινητήρας φθάνει γρήγορα στα «κόκκινα» (6.000 rpm) αξιοποιώντας και την κοντή κλιμάκωση (σχέσεις 1, 2 και 3) του εξαιρετικού σε αίσθηση 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου και ίσως είναι αυτός ο συνδυασμός μαζί με τη σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης που δίνει την απαιτούμενη sport αίσθηση. Το τιμόνι είναι καλό προσφέρει πληροφόρηση και ακρίβεια, αλλά δεν έχει την αίσθηση ενός μηχανικού του παρελθόντος. Στις χαμηλές ταχύτητες είναι ελαφρύ, ενώ βαραίνει «τεχνητά» πάνω από τα 100 km/h χωρίς να αλλάζει κάτι επί της ουσίας. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο θα σε κουράσει… Από τα ημι-μπάκετ καθίσματα θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη, μια και υπό πίεση στις στροφές το σώμα δεν στηρίζεται σωστά, όπως και την τοποθέτησή τους λίγο πιο χαμηλά.

Στον αυτοκινητόδρομο το Swift Sport θα σας ταξιδέψει με άνεση σαν να οδηγείτε ένα σούπερ μίνι, με τη διαφορά να κάνει ο ελαφρώς διαφοροποιημένος θόρυβος του κινητήρα και η γενικότερη σπορτιφ αίσθηση διακόσμου και του set up αναρτήσεων. Να συμπληρώσουμε την εξαιρετική για την κατηγορία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση του εσωτερικού.

Στις στροφές, εκεί που περιμένεις να δεις το Swift Sport «τι κάνει» θα διαπιστώσεις ευθύς αμέσως ότι έχει προσγειωθεί στα κελεύσματα της νέας εποχής. Το Ιαπωνικό μίνι, ναι, «στρίβει». Και «στρίβει» όχι με τον allegro τρόπο του πάλαι ποτέ, αλλά με ασφάλεια σε σημείο που σε κάνει να νιώθεις καλύτερος οδηγός απ΄ ό,τι είσαι. Και αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο ειδικά για εκείνον που το προορίζει για το άπειρο σε οδηγικές εμπειρίες παιδί του…

Για τον έμπειρο, εκείνον που επιζητά το κάτι παραπάνω, έχει χάσει εκείνο "το κάτι" της παλαιάς σχολής. Δεν σου επιτρέπει να παίξεις στο άφημα του γκαζιού υπό πίεση, μια και το εμπρός μέρος θα παρουσιάσει μια ελεγχόμενη υποστροφή και το πίσω θα μείνει σχεδόν ακλόνητο…

Όλα αυτά στην εξαιρετική Ισπανική άσφαλτο ακόμη και των επαρχιακών δρόμων, οπότε αναμένουμε να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα..

Θα είναι διαθέσιμε μέσα στον επόμενο μήνα με τις τιμές να υπολογίζονται σε μια τιμή κοντά στα €20.000.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡIΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

  • ΚΑΥΣΙΜΟ         ΒΕΝΖΙΝΗ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.373
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm] 103(140)/5.500
  • ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm  230/2.500-3.500
  • ΑΜΑΞΩΜΑ
  • ΜXΠXY (mm)  3.890x1.735x1.495
  • ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2.450
  • ΒΑΡΟΣ (kg)  975

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

  • 0-100 km/h (s)   8,1
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 210
  • ΜEΙΚΤΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km) 5,6
  • ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km) 125

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΦΙΞΗ ΜΑΙΟΣ  2018

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)  20.000

* ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.