Test drive: BMW i8 Roadster


ΤΟ I8 ROADSTER ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΗΣ BMW ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΟΧΗΜΑ. ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΙΚΡΟΙ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ. 

  • 13/1/2019

Πώς τη δικαιώνει; Κατά πρώτον, επειδή αναµένεται να διπλασιάσει τις πωλήσεις του µοντέλου, σύµφωνα µε τις προβλέψεις των στελεχών της Βαυαρικής εταιρείας (αν και ποσώς απασχολεί αυτό τους λάτρεις της αυτοκίνησης). Αυτό που είναι ευλογία για τα στελέχη είναι και για τους δυνητικούς αγοραστές του i8 οι οποίοι έχουν πλέον την ευκαιρία να επιλέξουν και τη roadster εκδοχή του, αποκτώντας ένα όχηµα που είναι περισσότερο ιδιαίτερο, υπό την έννοια ότι έχουν την επιλογή να ανοίγουν την οροφή του. 

Κατά δεύτερον, επειδή τα τεχνολογικά δεδοµένα αυτού του τετράτροχου κοµψοτεχνήµατος παραµένουν καινοτόµα και το i8 εξακολουθεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον και να δηµιουργεί έντονα συναισθήµατα, παρότι έχουν περάσει πέντε χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε επίσηµα το i8 Coupe. Η ανοιχτή έκδοσή του ήταν το επόµενο «βήµα» το οποίο πολλοί ανέµεναν, ίσως νωρίτερα. Όµως, στη BMW δεν έδειχναν να βιάζονται. Το i8 Roadster παρουσιάστηκε όταν έπρεπε, δηλαδή όταν ο αρχικός ενθουσιασµός έγινε κάτι πιο ουσιαστικό από ένα απλό συναίσθηµα, όταν έγινε προσµονή.

Η οροφή του i8 Roadster είναι µαλακή και συντίθεται από πολλαπλές στρώσεις ηχοµονωτικού και θερµοµονωτικού υλικού για την όσο το δυνατόν καλύτερη προστασία των δύο επιβατών του από τις περιβαλλοντικές συνθήκες. Ο ηλεκτροϋδραυλικός µηχανισµός χρειάζεται 15 δευτερόλεπτα να ολοκληρώσει τη διαδικασία και µπορεί να λειτουργήσει ακόµα και όταν το όχηµα κινείται µε ταχύτητα έως 50 km/h.

Στην προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος του αυτοκινήτου όσο το δυνατόν χαµηλότερα, ο κινηµατικός µηχανισµός της οροφής είναι από κράµα αλουµινίου και κάποια τµήµατά του δηµιουργούνται µε την τεχνολογία τρισδιάστατης εκτύπωσης. Όταν είναι κατεβασµένη, η οροφή αποσύρεται πίσω από τους επιβάτες, ενώ το πίσω τζάµι εξέχει κατά τρία εκατοστά από το πλαίσιο για να εµποδίζεται όσο γίνεται ο στροβιλισµός του αέρα στο εσωτερικό, κάτι που αποδεικνύεται ευεργετικό στην πράξη. 

Η ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Το i8 Roadster διαθέτει τις αναβαθµισµένες µπαταρίες ιόντων-λιθίου οι οποίες πλέον είναι 34 Ah (από 20 Ah) και έχουν αυξηµένη ενεργειακή χωρητικότητα συγκριτικά µε πριν (11,6 kWh έναντι 7,1 kWh). Βάσει όσων ανακοινώνει η BMW, το i8 Roadster µπορεί να κινηθεί ως αµιγώς ηλεκτροκίνητο για µια θεωρητική απόσταση 53 km, υπό την προϋπόθεση ότι οι µπαταρίες είναι πλήρως φορτισµένες. Για να γίνει αυτό, απαιτούνται 4,5 ώρες µε οικιακό ρεύµα (στο 100%), ενώ µε ταχυφορτιστή 3,6 kW χρειάζονται δύο ώρες για το 80% της χωρητικότητας τους και τρεις ώρες για το 100%.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας TwinPower Turbo αποδίδει 231 PS, ωστόσο οι καινούργιες µπαταρίες έχουν αυξήσει τη µέγιστη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα κατά 12 PS (143 PS από 131 PS, συγκριτικά). Αυτό έχει αυξήσει τη συνδυαστική µέγιστη ισχύ του υβριδικού συστήµατος στα 374 PS. Το πλαίσιο του i8 Roadster έχει ενισχυθεί σε καίρια σηµεία του για να αντιµετωπιστεί η όποια µείωση της δυσκαµψίας του λόγω της ανοιγόµενης οροφής. Έτσι, οι επανασχεδιασµένες πόρτες αποτελούνται από πλαστικό ενισχυµένο µε ανθρακονήµατα (CFRP) το οποίο περιβάλλεται από κράµα αλουµινίου.

Επίσης, το πλαίσιο του παρµπρίζ έχει ενισχυθεί για να έχει και τον ρόλο roll-bar ενώ έχει αλλάξει και το σχήµα του, σε σχέση µε αυτό του i8 Coupι, για να εφαρµόζει στα δεδοµένα της οροφής. Τέλος, ενισχυµένα µε µπάρες είναι και τα µεγάλα µαρσπιέ. Οι απαραίτητες προσθήκες και αλλαγές έγιναν µε γνώµονα να µην αυξηθεί πολύ το βάρος του οχήµατος. Σύµφωνα µε την BMW, το i8 Roadster ζυγίζει 60 kg περισσότερο από το Coupι.

Η ΕΝΤΟΝΗ ΓΟΗΤΕΙΑ

Με εµφάνιση ενός supercar δεν µπορεί παρά να ανήκει σε εκείνη την ολιγοµελή ελίτ οχηµάτων που αποτελούν αντικείµενο τετράτροχου πόθου. Το i8 Roadster προφανώς ξεχωρίζει και όχι µόνο για το σχήµα του. Είναι και οι επιδόσεις του που συντείνουν σε αυτή την εικόνα. Επιδόσεις έντονες αλλά όχι υπερβολικές, κορυφαίες αλλά… γήινες ταυτόχρονα, ικανές να σε ξαφνιάσουν αλλά όχι να σε τροµάξουν. Μάλλον αυτή είναι η ταυτότητα του µοντέλου. Να είναι «εξωπραγµατικό» αλλά τόσο απτό, συνάµα. Να µπορείς να απολαµβάνεις µια ήσυχη βόλτα αλλά και να ικανοποιείς τις όποιες οδηγικές… ανησυχίες σου. Να θες «κι άλλο» και να το βρίσκεις, να βρίσκεις τα «όριά» σου (sic) αλλά να µην τα φτάνεις.

Οδηγικά, η αίσθηση του i8 Roadster είναι αυτή που πρέπει σε ένα όχηµα το οποίο τείνει προς τα sportcars. Άµεση επιτάχυνση, µεστός, µπάσος θόρυβος προσήκων σε αυτόν ενός πολυκύλινδου διάταξης V κινητήρα, σφιχτή ανάρτηση, άµεσο σε απόκριση τιµόνι. Αντίστοιχη είναι και η απόδοση των φρένων, τα οποία ακινητοποιούν το όχηµα σε µικρές αποστάσεις. Με το σύστηµα Driving Experience Control ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέγει τον τρόπο απόδοσης της ισχύος, δίνοντας έµφαση είτε στην οικονοµία καυσίµου είτε στις επιδόσεις (όπου και πάλι το i8 Roadster αποδεικνύεται σχετικά οικονοµικό σε κατανάλωση).

Επιλέγοντας κάποιο από τα τρία προγράµµατα λειτουργίας («Eco Pro», «Comfort» και «Sport», µε το τελευταίο να γίνεται µέσω του επιλογέα) µπορεί να παραµετροποιεί την αµεσότητα απόδοσης της ροπής, τη ρύθµιση της ανάρτησης και του τιµονιού, τον εκπεµπόµενο ήχο. Όποτε το επιθυµεί, δύναται να κινείται σχεδόν αθόρυβα και ηλεκτρικά, πιέζοντας το κουµπί «eDrive». Η τεχνολογική «φαρέτρα» του i8 Roadster αποδεικνύει µε τον καλύτερο τρόπο την τεχνογνωσία των ανθρώπων της BMW. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW i8 Roadster

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 6

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ83

Δεν είναι όλα θετικά, ωστόσο. Εάν είσαι εύσωµος, θα δυσκολευτείς να εισέλθεις και να εξέλθεις στο εσωτερικό του, δεν θα έχεις χώρο να βάλεις µικροπράγµατα, δεν θα έχεις πλέρια ορατότητα, θα αισθάνεσαι στριµωγµένος στα εκπληκτικά µπάκετ καθίσµατα. Εάν δεν τα µπορείς αυτά, µάλλον θα έχεις ξεπεράσει αυτές τις σελίδες του περιοδικού για άλλες. Σίγουρα θα πεις ότι το i8 Roadster είναι ακριβό, κάτι που ισχύει στη χώρα µας.

Όµως, είναι σίγουρο ότι αυτό το BMW είναι σε θέση να σε κάνει να χαρείς, να χαµογελάσεις, να ζήσεις την αυτοκίνηση όπως την είχες φανταστεί από µικρός και που πάντα επιθυµούσες να δεις να γίνεται πράξη. Κι αυτό, κάποιες φορές, δεν κοστίζει…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW i8 Roadster 2019   TIMH €185.200   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 170(231)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/3.700

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,6 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 2,1 L/100km, 46 g/km

BMW i8 Roadster 2019

ΥΠΕΡ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΙΚΟΝΑ SUPERCAR

ΚΑΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ (ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ)

JOIN US