Η νέα Mercedes-AMG E 53 Estate αλλάζει κινητήριο σύνολο και γίνεται πανίσχυρη (photos)


Η «μικρότερη» AMG έκδοση της νέας E-Class Estate «αποχαιρετά» το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο και αποκτά plug-in hybrid με περισσότερη ισχύ.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: SH PROSHOTS
  • 27/9/2023

Η παρουσίαση, στα μέσα του περασμένου Ιουνίου, της νέας Mercedes E-Class Estate διατηρεί σε εκκρεμότητα το τελευταίο κομμάτι του παζλ για το station wagon αμάξωμα: Τις ισχυρές εκδόσεις AMG.

Οι συνεργάτες μας εντόπισαν για τρίτη φορά τους τελευταίους μήνες ένα πρωτότυπο από τη «μικρότερη» έκδοση, την Mercedes-AMG E 53 Estate. Η εμφανής διαφορά από τη μεγάλη «αδελφή» της, την E 63, εντοπίζεται στο σχήμα των δύο διπλών απολήξεων της εξάτμισης. Κυκλικό για την E 53, τετραγωνισμένο για την κορυφαία έκδοση.

Από τη στιγμή που η «απλή» E-Class Estate έχει παρουσιαστεί με κάθε επισημότητα, είναι λογικό η AMG έκδοση να έχει αποχωριστεί το μεγαλύτερο τμήμα από το καμουφλάζ που υπήρχε στα προηγούμενα αυτοκίνητα δοκιμών. Πλέον, έχει περιοριστεί μόνο στις δύο άκρες του αμαξώματος.

Ακόμα και έτσι, όμως, μπορούμε να διακρίνουμε αρκετά το νέο σχέδιο του εμπρός προφυλακτήρα, τη μάσκα Panamericana και τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Περνώντας στο πλάι, τα φαρδύτερα μαρσπιέ είναι ορατά, όπως και οι μεγάλες, κόκκινες, δαγκάνες των φρένων.

Στο πίσω μέρος και πάλι το καμουφλάζ δεν καταφέρνει να κρύψει αρκετά τη σχεδίαση του προφυλακτήρα αλλά και του διαχύτη, ενώ μπορούμε να διακρίνουμε μια μικρή αεροτομή στο ύψος της οροφής. Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τα μικρά αστέρια με το σήμα της φίρμας.

Το μεγάλο ενδιαφέρον, ωστόσο, επικεντρώνεται στο κινητήριο σύνολο. Όχι επειδή εξ’ ορισμού αυτό είναι το «καυτό» στοιχείο σε μια έκδοση επιδόσεων, όπως αυτές της AMG, αλλά κυρίως από τη στιγμή που, δεδομένα, θα αλλάξει σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Η τρέχουσα Mercedes-AMG E 53 Estate εφοδιάζεται με 6κύλινδρο, σε σειρά, twin turbo κινητήρα 3,0 L, ο οποίος συνδυάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 48 V. Έτσι, προκύπτει ισχύς 435 PS και ροπή 520 Nm. Η νέα έκδοση, ωστόσο, θα είναι plug-in hybrid, καθώς εκτός από το εμφανές πορτάκι του ρεζερβουάρ στη δεξιά πλευρά, υπάρχει και η θύρα φόρτισης στο πίσω αριστερά φτερό (διακρίνεται με δυσκολία σε αυτό το πακέτο φωτογραφιών, αλλά την έχουμε δει ξεκάθαρα σε προηγούμενες λήψεις).

Επίσημη ενημέρωση για το PHEV κινητήριο σύνολο δεν υπάρχει. Το πιθανότερο σενάριο θέλει να προέρχεται από την S 580e, η οποία διαθέτει 6κύλινδρο κινητήρα 3,0 L απόδοσης 367 PS και ηλεκτροκινητήρα 150 PS. Έτσι προκύπτει συνδυαστική ισχύς 510 PS και ροπή 750 Nm.

Με αυτό τον τρόπο, η μεγαλύτερη AMG E 63 Estate θα μπορεί να «υιοθετήσει» το PHEV κινητήριο σύνολο της Mercedes-AMG C 63 S E Performance, που αποδίδει 680 PS και 1.020 Nm από τον 2λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο κινητήρα και τη συνδρομή ηλεκτροκινητήρα.

Το ντεμπούτο της νέας Mercedes-AMG E53 Estate δεν αποκλείεται να γίνει μέχρι το τέλος του έτους, αν και το πιο πιθανό είναι να χρειαστεί να περιμένουμε έως τις αρχές του 2024, ιδίως αν συνδυαστεί με την E 63.