Η πρώτη BMW i5 Touring τεστάρει τους 601 PS στο Nurburgring (photos)


Πλήρως αποκαλυπτική κατά το ήμισυ, η πρώτη ηλεκτρική i5 Touring δοκιμάζει τις αρετές της λίγους μήνες πριν την παρουσίαση.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: SH PROSHOTS
  • 14/10/2023

Η BMW έχει επιβεβαιώσει ότι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική i5 δε θα περιοριστεί στο sedan αμάξωμα, που ήδη έχει παρουσιαστεί, αλλά θα αποκτήσει και station wagon έκδοση. Η i5 Touring θα είναι πανέτοιμη την άνοιξη του 2024.

Εδώ και αρκετό καιρό, οι δοκιμές αρκετών πρωτότυπων είναι σε εξέλιξη και σάς έχουμε παρουσιάσει αρκετά πακέτα κατασκοπευτικών φωτογραφιών. Είτε σε σύγκριση με την sedan i5, είτε στην «καυτή» έκδοση που θα διαθέτει, ακόμα και χωρίς το 50% του καμουφλάζ της!

Και αυτή τη φορά στο συγκεκριμένο πρωτότυπο που σάς παρουσιάζουμε απουσιάζει το καμουφλάζ από το εμπρός μέρος, τις μπροστινές πόρτες και το μεγαλύτερο τμήμα της οροφής. Ωστόσο, φαίνεται ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσει την ταχύτητά του, καθώς εθεάθη στην πίστα του Nurburgring αλλά και σε δρόμους γύρω από αυτή.

Η επιλογή της BMW να αφήσει ακάλυπτο το εμπρός κομμάτι δεν πρέπει να ξενίζει. Από τη στιγμή που η i5 sedan έχει παρουσιαστεί εδώ και μήνες, δεν υπάρχει λόγος να κρύβεται το κομμάτι του station wagon που, παραδοσιακά, δεν έχει σχεδιαστικές αλλαγές σε σχέση με το sedan. Οι διαφοροποιήσεις ξεκινούν από τη μέση και προς τα πίσω, τμήμα στο οποίο η γερμανική φίρμα κρατάει, ακόμα, κλειστά τα χαρτιά της.

Εμπρός, λοιπόν, διατηρείται η κλειστή έκδοση της παραδοσιακής μάσκας «νεφρών» της BMW και μια τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Επιπλέον, διακρίνονται κάθετα ανοίγματα στις εξωτερικές άκρες του προφυλακτήρα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η συγκεκριμένη έκδοση είναι η «καυτή» M60, αν κρίνει κανείς από τις μεγάλες ζάντες 21 ιντσών αλλά και το γεγονός ότι η μάσκα δεν διαθέτει κάθετες λωρίδες, ενώ οι καθρέφτες δείχνουν να είναι M σχεδίασης.

Στο πίσω μέρος, τα φώτα έχουν οριζόντιο προσανατολισμό, ενώ ευδιάκριτη είναι η αεροτομή στο τέλος της οροφής. Περισσότερα συμπεράσματα δεν μπορούν να εξαχθούν με ασφάλεια, από τη στιγμή που το καμουφλάζ κάνει έντονη την εμφάνισή του.

Τα κινητήρια σύνολα αναμένεται να προέρχονται από την i5 Sedan, η οποία διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η «βασική» i5 eDrive40 έχει έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 340 PS και 430 Nm με λειτουργία Sport Boost ή Launch Control, που κινεί τους πίσω τροχούς. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,0 sec. ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 km/h.

Ωστόσο, υπάρχει και η έκδοση με «σφραγίδα» M. Πρόκειται για την τετρακίνητη i5 M60 xDrive, η οποία έχει συνδυαστική ισχύ 601 PS και ροπή 820 Nm από τους δύο ηλεκτροκινητήρες (λειτουργία Sport Boost ή Launch Control). Για τα 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 3,8 sec. ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 km/h.

Και οι δύο εκδόσεις έχουν μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 81,2 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία από 455 km έως 516 km για την i5 M60 xDrive και από 497 km έως 582 km για την i5 eDrive40.