Η BMW 2002 Turbo άνοιξε τον «δρόμο» της υπερπλήρωσης


Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της BMW με turbo κινητήρα κυκλοφόρησε το 1974 σε μόλις 1.672 οχήματα και αυτές τις μέρες ένα από αυτά συγκεντρώνει τα φώτα σε δημοπρασία στις ΗΠΑ.

  • 28/12/2021

Η BMW 2002 Turbo θεωρείται από τους συλλέκτες του brand κάτι σαν «Ιερό Δισκοπότηρο» μιας και μόλις 1.672 οχήματα κυκλοφόρησαν σε μια ιδιαίτερα σύντομη περίοδο παραγωγής, διάρκειας ενός μόλις έτους. Παρουσιάστηκε στο κοινό το 1974 ως η «σβέλτη» έκδοση του ατμοσφαιρικού BMW 2002 και αποτέλεσε ένα από τα πρώτα sport sedan με χαμηλό βάρος, μοντέρνα σχεδίαση και ευρυχωρία, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει με άνεση 4 άτομα. Παράλληλα, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με turbo κινητήρα για την BMW.

Η ατυχία του ωστόσο εντοπίζεται στην χρονική περίοδο της παραγωγής του η οποία συνέπεσε με την πετρελαϊκή κρίση της εποχής. Το παγκόσμιο αυτό γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα την εκτίναξη των τιμών των καυσίμων από τη μία και την πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων από την άλλη. Κατά συνέπεια, η γραμμή παραγωγής αυτού του πρωτοποριακού –για τα δεδομένα της εποχής- μοντέλου λειτούργησε μόλις ένα έτος.

Ένα από αυτά τα οχήματα πωλείται σε δημοπρασία αυτές τις ημέρες στην πόλης Τάμπα της Φλόριντα και λίγες ώρες πριν τη λήξη είχε ξεπεράσει την τιμή των 100.000 δολαρίων! Το συγκεκριμένο όχημα πουλήθηκε ως καινούργιο στη Σουηδία ενώ μέχρι να ταξιδέψει -πριν από λίγους μήνες- στις ΗΠΑ κυκλοφορούσε στους δρόμους της Γαλλίας έχοντας «γράψει» 30.000 χλμ.

Το χρώμα του είναι λευκό Chanomix, ενώ στα πλαϊνά φέρει αυτοκόλλητες λωρίδες με τα χρώματα της BMW Motorsport και την ένδειξη «Turbo». Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες εντοπίζονται σε πολλά και διαφορετικά σημεία στο εξωτερικό, όπως στην τάπα του ρεζερβουάρ, στον πίσω προφυλακτήρα αλλά και στους εξωτερικούς καθρέπτες.

Στο εσωτερικό, τα μπροστινά καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα, τα πατάκια είναι αυτά με τα οποία βγήκε από το εργοστάσιο ενώ ο πίνακας των οργάνων είναι «ντυμένος» με κόκκινη επένδυση η οποία προσφέρει μια πιο… αγωνιστική αίσθηση στον οδηγό.  

Τέλος, κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2 λίτρων, ο πρώτος σε αυτοκίνητο παραγωγής της  BMW, που συνδυάζεται με ένα τετρατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 170 PS με 240 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7 δευτ.