To πρωτότυπο XM προαναγγέλλει την BMW Χ8Μ


Για να γιορτάσει τα πενήντα χρόνια από την ίδρυση του τμήματος Motorsport, η BMW παρουσίασε το πρωτότυπο XM, το οποίο περιγράφει την Χ8. Αναμένεται να μπει σε διαδικασία παραγωγής την επόμενη χρονιά και θα είναι το ισχυρότερο μοντέλο της στην ως τώρα ιστορία της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 30/11/2021

Το πρωτότυπο XM δεν είναι ένα ακόμη δημιούργημα της BMW απλώς στην πρώιμη και εντυπωσιακή μορφή του. Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, προμηνύει το σχεδιαστικό, αισθητικό και τεχνολογικό γίγνεσθαι των μελλοντικών μοντέλων της.

Ωστόσο, το νέο όχημα που θα προκύψει βασιζόμενο σε αυτό θα είναι η Χ8Μ, ένα SUV επιδόσεων το οποίο θα είναι Plug-in Hybrid, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία «M Hybrid». Θα διαθέτει τον V8 twin turbo βενζινοκινητήρα των 4,4 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα, θα έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 748 PS και μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 1.000 Nm, όπως έχει γίνει γνωστό.

Καθώς το νέο μοντέλο θα είναι ένα μεγάλο πολυτελές SUV επιδόσεων, το οποίο θα κατατάσσεται πάνω από τη Χ7, δεν λείπουν αυτοί που θεωρούν ότι η Χ8Μ θα έχει ως άμεσους ανταγωνιστές αντίστοιχα μοντέλα όπως η Lamborghini Urus ή ακόμα και η αναμενόμενη Ferrari Purosangue. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, θα αρχίσει να κατασκευάζεται από τα τέλη της επόμενης χρονιάς στο εργοστάσιο της BMW στο Spartanburg, στη Νότια Καρολίνα (ΗΠΑ) και θα προορίζεται κυρίως για την εκεί αγορά. 

Πάντως, το πρωτότυπο XM δεν δημιουργήθηκε για να περιγράψει μόνο το νέο μοντέλο αλλά και να δείξει τα σχεδιαστικά στοιχεία που αναμένεται να υιοθετήσει η BMW στα μελλοντικά μοντέλα της, γενικότερα. Για παράδειγμα, στο εμπρός μέρος, οι προβολείς χωρίζονται σε δύο ανεξάρτητα ζεύγη, η μεγάλων διαστάσεων χαρακτηριστική μάσκα τής εταιρείας είναι περισσότερο γωνιώδης σχηματίζοντας οκτάγωνο και διαθέτει φωτιζόμενο πλαίσιο (στο πρωτότυπο, φυσικά).

Στο εσωτερικό τής μάσκας εντάσσονται διπλές μπάρες που δίνουν την αίσθηση ότι είναι περισσότερο ευρύτερη και οι μεγάλοι αεραγωγοί δείχνουν τη χρησιμότητά τους στο να ψύχουν το υβριδικής διάταξης κινητήριο σύνολο. Στο πλάι, η σχεδίαση και η διαμόρφωση του αμαξώματος έχει γίνει με τρόπο που να ενισχύεται η σαν coupé εμφάνιση και η επιμηκυσμένη γραμμή του. Τέλος στο πίσω μέρος διακρίνονται το σχήμα του εκεί παρμπρίζ, τα LED φώτα σχήματος «L» και ο εκτεταμένος προφυλακτήρας με τον ενσωματωμένο αεροδυναμικό διαχύτη και τα ζεύγη απολήξεων της ανάρτησης, τραπεζοειδούς σχήματος.

Αναφορικά με τον εσωτερικό χώρο, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο όχημα της BMW Motorsport, η γενικότερη σχεδίασή του έχει τον οδηγό στο επίκεντρο. Η νέα διάταξη της οθόνης «BMW Curved Display», τα κόκκινα στοιχεία στο τιμόνι, με τη σχετικά χοντρή στεφάνη, και το λογότυπο της BMW M αποτελούν βασικά στοιχεία στην κεντρική κονσόλα.

Ο διαθέσιμος χώρος είναι μεγάλος και το εσωτερικό είναι επενδεδυμένο με πολύ καλής ποιότητας σκουρόχρωμη δερμάτινη επένδυση. Το πίσω κάθισμα είναι τύπου «lounge» και στην οροφή η εκεί επένδυση διαθέτει ένα πρισματικό πατρόν που δίνει την αίσθηση τρισδιάστατης εμφάνισης. Χάρη στο εσωτερικό φωτισμό, τα στελέχη της BMW δηλώνουν ότι μοιάζει σαν μια τοιχογραφία.