Nurburgring: Τα 10 και 1 πιο γρήγορα προσθιοκίνητα στην «Πράσινη Κόλαση»


Η θρυλική πίστα του Nurburgring είναι η απόλυτη πρόκληση για όχημα και οδηγό. Ποια είναι, όμως, τα ταχύτερα FWD που έχουν σπάσει τα χρονόμετρα στην εμβληματική διαδρομή;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 20/5/2023

Το Honda Civic Type R μπήκε στην πίστα του Nurburgring και έσπασε τα χρονόμετρα, «διαλύοντας» το ρεκόρ γύρου στο Nordschleife για την κατηγορία των προσθιοκίνητων μοντέλων παραγωγής. Προκάτοχοι του ρεκόρ ήταν πολλοί, με τις κορυφαίες επιδόσεις να ανταλλάσσονται από χρονιά σε χρονιά.

Η 'Πράσινη Κόλαση', όπως ονομάστηκε από τον Sir Jackie Stewart, είναι η απόλυτη πρόκληση για έναν οδηγό αγώνων, αφού είναι μία ιδιαίτερα απαιτητική διαδρομή που συνδυάζει τα πάντα. Η πίστα είναι χτισμένη ανάμεσα στην οροσειρά Eifel στη Γερμανία, και αποτελεί την επιτομή της ωμής ταχύτητας και των εμβληματικών -πλέον- στροφών, όπως για παράδειγμα η περίφημη Karussell, ή Carousel, η οποία έχει εμπνεύσει τον σχεδιασμό πολλών άλλων πιστών ανά τον κόσμο.

Πολλοί κατασκευαστές επιλέγουν τη θρυλική πίστα για να κάνουν τις δοκιμές που απαιτούνται για την εξέλιξη των νέων μοντέλων τους, αλλά και για να αποδείξουν ότι το εγχείρημά τους είναι πράγματι άξιο θαυμασμού. Η πλήρης χάραξη του Nurburgring Nordschleife έχει μήκος 20.832 m, όμως πολλοί γύροι ολοκληρώνονται περίπου 200 m νωρίτερα, για λόγους ασφαλείας, με τη «μικρή» χάραξη να έχει μήκος 20.600 m.

Ποια είναι όμως τα 10 ταχύτερα προσθιοκίνητα μοντέλα παραγωγής που έχουν «πατήσει» στην εμβληματική πίστα του Nurburgring;

10. 2009 Ford Focus RS (8:26)

Το 2009, η Ford κατάφερε να κατασκευάσει ένα hot hatch που έμελλε να καταπλήξει τα μέλη του ειδικού Τύπου, αλλά και να θέσει τον ταχύτερο χρόνο στην κατηγορία του προσθιοκίνητων για εκείνη τη χρονιά. To Ford Focus RS ολοκλήρωσε τον γύρο του σε 8:26 στη χάραξη των 20.600 m, κάνοντας μία εξαιρετική προσπάθεια, κι αποδεικνύοντας την αξία του στην 'Πράσινη Κόλαση'.

Με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 262 km/h, μπορεί να μην κατάφερε να βρεθεί μπροστά από το Renault Megane R.S. R26.R που κρατούσε το ρεκόρ από το 2008, όμως αποτέλεσε άξιο ανταγωνιστή για πολλά άλλα μοντέλα, όπως τα Volkswagen Golf R32 και Scirocco.

9. 2008 Renault Megane R.S. R26.R (8:16.9)

Το ακραίο δημιούργημα των Γάλλων μπορεί να είχε τις ρίζες του στην πίστα, όμως επρόκειτο για ένα μοντέλο παραγωγής που έκανε θραύση στην γκάμα της Renault. Το Megane R.S. R26.R βρέθηκε στην κορυφή του πίνακα με τους ταχύτερους χρόνους στην πίστα του Nurburgring το 2008, ολοκληρώνοντας έναν γύρο σε 8:16.9 στη «μικρή» χάραξη των 20.600 m

8. 2011 Renault Megane R.S. Trophy (8:07.97)

Λίγους μήνες μετά την παρουσίασή του το 2011, το Renault Megane R.S. Trophy «κατέλαβε» το Nurburgring, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που κρατούσε ο πρόγονός του από το 2008.

Η ισχύς του turbocharged κινητήρα χωρητικότητας 2,0 L ανερχόταν στους 265 ίππους, αλλά και οι διάφορες προσθήκες αγωνιστικού χαρακτήρα που έφερε, όπως για παράδειγμα τα ελαστικά Bridgestone RE 050A, το ειδικά σχεδιασμένο αγωνιστικό σασί, τα φρένα και τα Recaro καθίσματα, ήταν τα χαρακτηριστικά του που βοήθησαν τον Laurent Hurgon να κατακτήσει το Nurburgring.

7. 2015 SEAT Leon ST Cupra 280 (7:58.12)

Το Seat Leon ST Cupra 280 κατάφερε να αποδείξει ότι τα station wagons δε χρειάζεται να συμβιβάζονται για μικρότερες επιδόσεις. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 280 ίππων, σε συνδυασμό με την ικανότητα του εκπροσώπου της εταιρείας, Jordi Gene, έθεσε νέα πρότυπα για τα μοντέλα της κατηγορίας του.

Κατέκτησε την κορυφή της κατάταξης με τους ταχύτερους γύρους στο Nurburgring, ολοκληρώνοντας έναν γύρο σε 7:58.12, και βάζοντας δύσκολα ακόμα και σε μοντέλα όπως η BWM M2 κι η Cadillac CTS-V.

6. 2016 Renault Megane R.S. 275 Trophy-R (7:54.36)

Γι ακόμα μία χρονιά, το 2016, ένα Renault Megane κατέκτησε το Nurburgring, κι αυτή τη φορά με την έκδοση R.S. 275 Trophy-R. Το μοντέλο έβγαλε τον πρόγονό του, Megane R.S. 275 Trophy ασπροπρόσωπο, «κλέβοντας» 4 sec από τον χρόνο του το 2011.

Με το 7:54.36 που έκανε στη «μικρή» χάραξη, το δημιούργημα των Γάλλων κατατρόπωσε πολλά άλλα οχήματα, όπως η Mercedes E 63 AMG και το Caterham R500 Superlight, για να βρεθεί στην κορυφή της 'Πράσινης Κόλασης'.

5. 2015 Honda Civic Type R (7:50.63)

Ο συγκεκριμένος χρόνος αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο Honda Civic Type R που έκανε τον ταχύτερο γύρο του Nurburgring σε μόλις 7:50.63, που όμως κατέκτησε αυτήν την επίδοση πριν την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2015.

Όντας πρωτότυπο, άρα όχι όχημα παραγωγής, πολλοί θεωρούν ότι το συγκεκριμένο Civic Type R δεν έσπασε το ρεκόρ γύρου στην κατηγορία των προσθιοκίνητων μοντέλων, όμως σίγουρα αξίζει αναφοράς, αφού είναι μία εξαιρετικά εντυπωσιακή προσπάθεια.

4. 2016 Volkswagen Golf GTI Clubsport S (7:47.19)

Το 2016, το Volkswagen Golf GTI Clubsport S ήρθε να θέσει τον πήχη ακόμα ψηλότερα. Κατέφτασε στο Nurburgring σπάζοντας το ρεκόρ για περίπου 1 sec, ολοκληρώνοντας έναν γύρο σε 7:49.21, ενώ λίγους μήνες αργότερα επέστρεψε στην πίστα «διαλύοντας» εκ νέου το ίδιο του το ρεκόρ.

Ο δίλιτρος κινητήρας των 310 ίππων έδωσε στο μοντέλο τα εφόδια προκειμένου να καταφέρει την επίδοση του 7:47.19, αγγίζοντας σχεδόν χρόνους εμβληματικών supercars όπως η Lamborghini Murcielago κι η Ferrari 599 GTB Fiorano.

3. 2017 Honda Civic Type R (7:43.80)

Η δίψα για ρεκόρ, γρήγορους γύρους και φυσικά τα πρωτεία δε σταμάτησε ποτέ για την Honda. Το 2017, το Civic Type R επέστρεψε στη γερμανική πίστα προκειμένου να πάρει πίσω τον τίτλο του ταχύτερου προσθιοκίνητου μοντέλου στο Nurburgring.

Αυτή τη φορά, οι μηχανικοί της Honda βελτίωσαν την ταχύτητα στις στροφές, ενώ προσέφεραν στο μοντέλο νέα, πιο στιβαρή ανάρτηση με πολλαπλές ενώσεις, μεγαλύτερο μεταξόνιο και βέλτιστη αεροδυναμική. Με αυτόν τον τρόπο, το Honda Civic Type R κατάφερε να κάνει τον χρόνο του 7:43.80, δηλαδή 6,83 sec ταχύτερα από την προηγούμενη γενιά του Type R, και 3,39 sec ταχύτερα από το Golf GTI Clubsport S.

2. 2019 Renault Megane R.S. Trophy-R (7:40.1)

Τρία χρόνια μετά την τεράστια επίδοση που κατέγραψε, το Renault Megane R.S. Trophy-R έβαλε πάλι «φωτιά» στα χρονόμετρα του Nurburgring, ξανακλέβοντας το ρεκόρ μέσα από τα χέρια της Honda. Ο κινητήρας παρέμεινε ίδιος με την προηγούμενη έκδοση, με τον turbocharged I4 κινητήρα χωρητικότητας 1,8 L να συνεχίζει να προσφέρει στο Megane 302 ίππους, όμως το μοντέλο ήρθε οπλισμένο με μία νέα, αναβαθμισμένη ανάρτηση, κι έχοντας χάσει 130 kg από το συνολικό του βάρος.

Οι αλλαγές στην αεροδυναμική, όπως κι η προσθήκη νέων φρένων Brembo, εξάτμισης Akrapovic κι ελαστικών Bridgestone, έφεραν το Megane R.S. Trophy-R στη θέση να κάνει έναν εξαιρετικό χρόνο, στα 7:40.1 στη χάραξη των 20.600 m, ενώ ο αντίστοιχος χρόνος στη διαδρομή με τα επιπλέον 232 m, είναι 7:45.389.

1. 2023 Honda Civic Type R (7:44.88)

Για το συγκεκριμένο μοντέλο, δε χρειάζονται συστάσεις. Έχει υπάρξει ο απόλυτος κυρίαρχος στο Nurburgring αρκετές φορές, κι απ' ό,τι φαίνεται, το 2023 είναι ακόμα μία χρονιά που το προσθιοκίνητο «τέρας» των Ιαπώνων διαπρέπει στις πίστες. Πρόκειται για το ολοκαίνουργιο Honda Civic Type R, το οποίο έσπασε εκ νέου το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring, κάνοντας 7:44.88 στη χάραξη των 20.832 m.

Παρόλο που η συγκεκριμένη επιλογή χάραξης είναι κάπως ανορθόδοξη, αφού οι περισσότερες προσπάθειες ολοκληρώνονται στο σημείο των 20.600 m, ο χρόνος αυτός είναι πράγματι ο ταχύτερος στην Πράσινη Κόλαση. Ξεπερνώντας κατά 0,5 sec το Renault Megane R.S. Trophy-R που κρατούσε σφιχτά στα χέρια του το ρεκόρ από το 2019, το Civic Type R κατάφερε να αναρριχηθεί και πάλι στην κορυφή.

Bonus: 2019 Lynk & Co 03 Cyan Concept (7:20.143)

Άλλη μια περίπτωση στην οποία οι τεχνικές λεπτομέρειες έκαναν τη διαφορά. Το Lynk & Co 03 Cyan Concept παρουσιάστηκε το 2019, με την εταιρεία να αποκαλύπτει ότι το μοντέλο των 528 ίππων της κατέρριψε τον χρόνο γύρου στο Nurburgring, κάνοντας ένα εκπληκτικό 7:20.143, όμως αυτή η επίδοση θεωρήθηκε «άκυρη,» αφού επρόκειτο για ένα όχημα που δε θα περνούσε ποτέ στην παραγωγή.

Η Lynk & Co αργότερα έκανε γνωστό ότι το συγκεκριμένο πρωτότυπο είχε καταχωρηθεί στη Σουηδία κι ήταν νόμιμο για τον δρόμο, όμως οι περισσότεροι συνεχίζουν να μη συγκαταλέγουν το σουηδοκινεζικό όχημα στη λίστα με τα ταχύτερα προσθιοκίνητα στην πίστα του Nurburgring. Για εμάς, ένας τόσο καταιγιστικός χρόνος είναι σίγουρα άξιος αναφοράς.