Renault Austral: Η ιστορία πίσω από την ονομασία του γαλλικού SUV


Η Renault με το όνομα «Austral» ρίχνει στη μάχη ένα νέο SUV και μας δίνει την ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στη στρατηγική ονομασίας μοντέλων της μάρκας.

  • 4/6/2023

Dauphine, Espace, Twingo και Clio είναι μερικά από τα ονόματα της Renault που είναι ενσωματωμένα στο συλλογικό μας φαντασιακό. Τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας θα γίνουν, επίσης, γνωστά ονόματα; Για να απαντήσουμε θα πρέπει να δούμε την εικόνα της νέας στρατηγικής ονομασίας μοντέλων της μάρκας και με τον συσχετισμό ότι το όνομα ενός αυτοκινήτου διαμορφώνει την προσωπικότητά του. Βεβαίως, η διαδικασία ονοματοδοσίας μοντέλων της Renault έχει αλλάξει με τα χρόνια.

Για πολλές δεκαετίες, τα ονόματα των οχημάτων της Renault ξεκινούσαν με το γράμμα «R» (από το Renault) ακολουθούμενο από έναν αριθμό. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ιστορίας της μάρκας, τα περισσότερα μοντέλα είχαν πραγματικά ονόματα.

Τα πραγματικά ονόματα έχουν πολύ μεγαλύτερη επίδραση, καθώς το νόημα πίσω από το όνομα σημασιοδοτεί μια συναισθηματική διασύνδεση με τον κάτοχό τους. Επιπλέον, η εύρεση πραγματικών ονομάτων δημιουργεί την ευκαιρία να προσδώσεις διαφορετική αύρα, ανάλογα με τις συλλαβές και τους φθόγγους.

Σύμφωνα με τη Sylvia Dos Santos, Διευθύντρια Στρατηγικής Ονοματοδοσίας: «Τα σύντομα, παιχνιδιάρικα ονόματα, όπως το Clio και το ZOE, ταιριάζουν σε οχήματα που είναι μικρά, αστικά και ευέλικτα, ενώ τα μεγάλα, επιβλητικά ονόματα, όπως το Talisman, λειτουργούν καλά για μεγάλα αυτοκίνητα». Ορισμένες ονοματοδοτήσεις έχουν σημειολογικά διευρύνει τις έννοιες και έχουν υπερβεί τα οχήματα με τα οποία ήταν συνδεδεμένες για να μείνουν στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για παράδειγμα, το Espace (που σημαίνει «χώρος» στα γαλλικά) είναι ένα πολύ κατάλληλο όνομα για ένα τόσο ευρύχωρο όχημα, ενώ το Twingo είναι ένα πολύ δυνατό όνομα με μια δυναμική αίσθηση.

Το όνομα ενός νέου μοντέλου είναι αποτέλεσμα πολλών ετών σκέψης και έρευνας. Στελέχη της Renault επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας μεταξύ του ονόματος, της ταυτότητας και της αγοράς του νέου οχήματος, καθώς και των αξιών και της προσωπικότητας της μάρκας. Οι ομάδες Μάρκετινγκ, Σχεδιασμού, Προϊόντων και Νομικών της Renault συνεργάζονται στενά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, αντλούν από την τεχνογνωσία εταιρειών που ειδικεύονται στην ονοματοδοσία.

Η Renault βασίζεται στη σημαντική τεχνογνωσία της σε όλη τη διαδικασία. Οποιαδήποτε ονόματα πρέπει να ταιριάζουν με τα οχήματα και τις υποσχέσεις και τα πλεονεκτήματα που τα συνοδεύουν. Μεγάλο μέρος της δουλειάς επικεντρώνεται στις συναισθηματικές αντιδράσεις που προκαλούν τα ονόματα και στο πώς γίνονται αντιληπτές από το target group. Υπάρχουν τρεις κύριοι τρόποι εύρεσης ονόματος.

Η πρώτη επιλογή είναι η επαναφορά ενός εμβληματικού ονόματος για να διασυνδεθεί το παρελθόν της μάρκας με το μέλλον της. Για παράδειγμα, η Renault πήρε το αρχικό όνομα Mégane και του έδωσε μια μοντέρνα πινελιά για το Mégane E-TECH Electric, ένα νέο υψηλής τεχνολογίας, συμπαγές hatchback. Η δεύτερη επιλογή είναι η ονοματοδοσία να προκρίνει ένα από τα πολλά ονόματα από τη σχετική λίστα ονομάτων τα οποία έχει κατοχυρώσει εμπορικά η Renault. Η τρίτη επιλογή είναι η επινόηση νέων ονομάτων.

Ένας αρχικός κατάλογος με δεκάδες ονόματα μειώνεται σταδιακά με βάση μια σειρά νομικών, γλωσσικών και πολιτισμικών παραδοχών που πραγματοποιούνται σε όλες τις χώρες όπου θα πωληθεί το αυτοκίνητο. Τρία ονόματα επιλέγονται και υποβάλλονται στους εκτελεστικούς διευθυντές και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, ο οποίος έχει τον τελευταίο λόγο για το όνομα που πιστεύει ότι ταιριάζει καλύτερα στο όραμά του για το όχημα. Και το όνομα που βγήκε στην κορυφή για το νέο SUV τελευταίας γενιάς της μάρκας ήταν… Austral!

Το 2005, η Renault κατοχύρωσε εμπορικά το όνομα «Austral», ένα όνομα που πληροί ορισμένα βασικά κριτήρια ονοματολογίας. Προέρχεται από τη λατινική λέξη "australis", το Austral φέρνει στον νου τη ζωντάνια και τη ζέστη του Νότου, την απόλαυση της φύσης, καθώς και τους ανοιχτούς χώρους. Το όνομα αντηχεί καλά σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών, των ισπανικών, των αγγλικών και των ιταλικών.

Με δύο A και τα σύμφωνα "STR" στη μέση, η λέξη είναι δομημένη γύρω από μια αρμονική ισορροπία ήχων που είναι «εύκολα στην προφορά» και «γαλήνια», παραπέμποντας στη δύναμη και στον έλεγχο του SUV. Τέλος, το όνομα δένει ιδιαίτερα καλά με τη στρατηγική και την ταυτότητα της μάρκας, καθώς η Renault επιδιώκει να διατηρήσει την εικόνα μιας σύγχρονης μάρκας που εκπέμπει ζεστασιά, νοιάζεται για τους ανθρώπους και δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες τους.