MAHLE και Siemens στο δρόμο της επαγωγικής φόρτισης των EV


Στόχος η κάλυψη των αναγκών φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: MAHLE
  • 10/8/2022

Για πολλούς, η διαδικασία φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σε συνδυασμό ασφαλώς με την αυτονομία του, είναι από τους βασικούς λόγους που τους αποτρέπουν από ενδεχόμενη απόκτησή του.

Τόσο ο χρόνος που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση όσο και ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμων φορτιστών, αποτελούν στοιχεία προβληματισμού, την ώρα που έχουμε αρχίσει ήδη να διανύουμε το δρόμο για τη μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.

Μία λύση θα μπορούσε να είναι η επαγωγική φόρτιση. Η BMW έκανε την πρώτη κίνηση, με την επαγωγική βάση φόρτισης για τουςκατόχους των plug-in υβριδικών της μοντέλων, αλλά πλέον MAHLE και Siemens κινούνται για την ανάπτυξη και την εφαρμογή μαζικής επαγωγικής φόρτισης για τα μοντέλα όλα των εταιριών.

Οι δύο γερμανικές εταιρίες υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για την έρευνα, την ανάπτυξη και την παραγωγή συστημάτων επαγωγικής φόρτισης. Πρόκειται για μία πολύ πιο άνετη λύση φόρτισης για τον κάτοχο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ο οποίος θα πρέπει απλά να τοποθετήσει το όχημα πάνω από μια συγκεκριμένη πλατφόρμα εγκατεστημένη στο έδαφος.

Και αν αυτή η επιλογή μοιάζει ιδανική για μεγάλες εταιρείες και χώρους στάθμευσης, οι δύο εταιρίες αναζητούν τη δυνατότητα οικιακής χρήσης του συστήματος, για την ενσωμάτωσή του στην καθημερινή ζωή. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα είναι ότι ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να ασχολείται με καλώδια και πρίζες. Από την άλλη πλευρά πρέπει να λυθούν προβλήματα όπως η απόδοση του συστήματος, εξαιτίας της ασύρματης σύνδεσης.

«Η ασύρματη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων αναδεικνύεται σε σημαντική αγορά για το μέλλον. Εκτός από το ότι διευκολύνει σημαντικά τη ζωή των οδηγών, οι οποίοι δεν χρειάζεται πλέον να ασχολούνται με καλώδια και συνδέσμους, είναι μια κρίσιμη απαίτηση για την αυτόνομη κινητικότητα του αύριο. Η αποδοτικότητα μεταφοράς της ασύρματης, επαγωγικής φόρτισης είναι συγκρίσιμη με τα συστήματα plug-in», δήλωσε ο Dr. Stefan Perras, Επικεφαλής Προανάπτυξης και Καινοτομίας για την υποδομή φόρτισης της Siemens AG.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βρήκαμε έναν ισχυρό συνεργάτη στη Siemens προκειμένου να κάνουμε σημαντικές προόδους στην επαγωγική φόρτιση. Η συνδυασμένη εμπειρία και των δύο εταιρειών μας δίνει ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Δρ. Harald Straky, Αντιπρόεδρος για την Παγκόσμια Ανάπτυξη της MAHLE στον τομέα της μηχατρονικής και της ηλεκτρονικής.

Η MAHLE και η Siemens συνεργάζονται επίσης σε ένα άλλο μεγάλο πιλοτικό έργο, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα. Ονομάζεται «chargeBIG» και είναι ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης φόρτισης που μπορεί να ενσωματωθεί στην τρέχουσα υποδομή καλωδιακής φόρτισης χωρίς μεγάλες επενδύσεις ή μετατροπές. Ωστόσο, εστιάζεται σε χώρους στάθμευσης όπου ορισμένα οχήματα είναι σταθμευμένα για μεγάλες χρονικές περιόδους, όπως για παράδειγμα στα αεροδρόμια ή σε εταιρικούς χώρους στάθμευσης.