Ανάλυση Ράλλυ Σαρδηνίας: Ακόμα κι ο Ogier μπορεί να κάνει λάθος


Το Ράλλυ Σαρδηνίας ήταν το καλύτερο της φετινής σεζόν, καθώς είχε μία πλειάδα συνθηκών, ενώ απεδείχθη πως ο Sebastien Ogier μπορεί να λαθέψει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 5/6/2023

Είκοσι χρόνια Ράλλυ Σαρδηνίας, και δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη αυτή η επέτειος για τον αγώνα στο νησί της Ιταλίας. Η βροχή που ερχόταν κι έφευγε, οι νερόλακκοι και οι κακοτράχαλες διαδρομές που θύμισαν Κένυα, και οι ανατροπές μέχρι και το φινάλε έκαναν αυτό το ράλλυ το καλύτερο του 2023 ως τώρα, με διαφορά.

Όλοι κάνουν λάθη

Στο WRC, αν υπάρχει ένας οδηγός τα τελευταία χρόνια που συνδέεται με τις έννοιες της σταθερότητας και της συνέπειας είναι ο Sebastien Ogier. Ο 8 φορές πρωταθλητής βρίσκεται σε part-time πρόγραμμα από πέρυσι, αλλά ακόμα κι έτσι, έχει δείξει πλειστάκις πως έχει την ταχύτητα για να βρεθεί ψηλά, ενώ αποφεύγοντας τα λάθη όταν οι άλλοι αστοχούν μπορεί και κερδίζει θέσεις, κι αγώνες.

Στη Σαρδηνία, ήρθε η δική του ώρα να γίνει βορά των συνθηκών, χάνοντας τη νίκη. 

Μετά το πέρασμα του από νερόλακκο το απόγευμα του Σαββάτου, άρχισε να χάνει σταθερά χρόνο έναντι των Esapekka Lappi και Thierry Neuville, αλλά το λάθος του στην προτελευταία ε.δ. της μέρας, όταν λόγω της ολισθιρότητας και της λάσπης σε μία κλειστή αριστερή στροφή το GR Yaris Rally1 δεν υπάκουσε και βρέθηκε εκτός, ήταν αυτό που τον άφησε οριστικά εκτός.

Όλοι κάνουν λάθη, και το ζήτημα δεν είναι εμπειρίας ή ικανότητας. 

Οι συνθήκες στη Σαρδηνία ήταν εκτός από μεταβάλλομενες, αρκετές ακραίες. Όταν έβρεχε, ήταν καταιγίδα, κι αυτό μπορεί να δυσκολέψει οποιονδήποτε οδηγό, ενώ κι οι νερόλακκοι είχαν αρκετά «θύματα», καθώς ήταν πρωτοφανείς για έναν παραδοσιακά ζεστό και δύσκολο αγώνα όπως εκείνον στην ιταλική νήσο.

Σε αυτές τις συνθήκες, χρειάζεται ένα μείγμα ταχύτητας και ταλέντου, αλλά και τύχης. Ο Ogier σε εκείνη τη φάση πίεζε για να μη χάσει κι άλλο χρόνο και βρεθεί να χάσει την πρωτοπορία του αγώνα - την έχασε, όμως, ακριβώς επειδή πίεσε σε συνθήκες που απαιτούσαν λεπτούς χειρισμούς.

Έτσι είναι οι αγώνες.

Νίκη με σημασία - και «βοήθεια»

Με την εγκατάλειψη Ogier, ο Neuville πήρε την πρωτιά καθώς ο Lappi άφησε το γκάζι, γνωρίζοντας πως ο Βέλγος είναι στο κυνήγι του τίτλου.

Ενδιαφέρον ότι ο Φινλανδός δε χρειάστηκε έξωθεν οδηγία για αυτό. Το παραδέχθηκε και στον τερματισμό της εν λόγω διαδρομής, και φαίνεται πως το κλίμα στη Hyundai δεν είναι αυτό του «εμφυλίου« ανάμεσα στον Neuville και τον Tanak την περασμένη διετία. Ο Βέλγος είναι το ξεκάθαρο νο.1 με δεδομένη την παλαιότητά του στην ομάδα και τις επιτυχίες του με αυτήν, ενώ ο Lappi καταφέρνει (ως τώρα) να παίξει εξαιρετικά τον ρόλο του υποστηρικτικού οδηγού, με τρία βάθρα στους τρεις τελευταίους αγώνες.

Ο Neuville, πάντως, την κέρδισε την θέση του ψηλά. Το απόγευμα της Παρασκευής και το πρωί του Σαββάτου ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, μειώνοντας σταθερά τη διαφορά από την κορυφή, οπότε δεν ήρθε και... ουρανοκατέβατη η νίκη. 

Ο Βέλγος ανέφερε και μία συγκινητική σκέψη του, λίγες εβδομάδες μετά τον χαμό του Craig Breen, με τον οποίον είχε συνεργαστεί αρκετά στη Hyundai:

«Είμαι βέβαιος πως ο Craig μας έβλεπε και ήταν μαζί μας το Σαββατοκύριακό. Είναι πάντα στις σκέψεις μας - θέλαμε να κερδίσουμε στην Κροατία, αλλά τα καταφέραμε τώρα.»