Σύντομα, η Porsche 911 θα γίνει το μοναδικό μοντέλο στην γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που θα φέρει ΜΕΚ. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος e-fuels της, Karl Dums, η Porsche στοχεύει στην αύξηση του ποσοστού πωλήσεων EV στο 80% μέχρι το 2030.
Ο εξηλεκτρισμός είναι κοντά, κι η Porsche δε φαίνεται να κάνει πίσω. Ο Dums αποκάλυψε στο Reuters ότι η εταιρεία σκοπεύει να εξηλεκτρίσει όλα τα μοντέλα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην γκάμα της, ξεκινώντας με την Macan, της οποίας ο EV απόγονος θα καταφτάσει το 2024 και θα βασίζεται στην πλατφόρμα PPE.
Μετά την Macan θα ακολουθήσει η γκάμα της 718, όπως φυσικά κι ο αμιγώς ηλεκτρικός συγγενής της Cayenne, ο οποίος βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Παρόλο που όλα δείχνουν ότι η Porsche βρίσκεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο μονοπάτι, ως προς τα επόμενα βήματά της στον τομέα του ηλεκτρισμού, η 911 θα ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική πορεία.
«Η στρατηγική μας είναι αρχικά να στραφούμε προς την ηλεκτροκίνηση, όμως θα κατασκευάζουμε την 911 με θερμικό κινητήρα για όσο περισσότερο μπορούμε,» είπε ο Dums.
Αυτή είναι η πρώτη ξεκάθαρη δήλωση από το στρατόπεδο της Porsche, όσον αφορά τα πλάνα της για τη διατήρηση ενός μόνο θερμικού προϊόντος στην γκάμα της. Η επιλογή της 911 δεν εκπλήσσει, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας, και σίγουρα το κέντρο της προσοχής στους τιμοκαταλόγους και τις εκθέσεις της. Ο θρύλος της αυτοκίνησης που ονομάζεται 911 αποτέλεσε το 13% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας για το 2022.
Μεγάλο ρόλο στην καθυστέρηση του εξηλεκτρισμού της 911 αναμένεται να παίξει κι η επένδυση της Porsche στα e-fuels. Με την ανατροπή που ήρθε στην απαγόρευση των ΜΕΚ από το 2035 κι έπειτα, η οποία επιτρέπει την παραγωγή θερμικών κινητήρων που τροφοδοτούνται με e-fuels, τα περιθώρια για μη-εξηλεκτρισμένα μοντέλα έχουν διευρυνθεί. Παρ' όλ' αυτά, ο Dums, και κατ' επέκταση η ίδια η Porsche, πιστεύουν ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι αμιγώς ηλεκτρικό.






ΔΗΜΟΦΙΛΗ